چهارشنبه 30 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای استقبال کم اساتيد از جلسه با سه وزير در حمايت از احمدی نژاد، قلم

قلم - «اولين گردهمايی اساتيد و نخبگان دانشگاهی حامی دکتر احمدی نژاد» در حالی به طور خصوصی با حضور سه وزير دولت نهم در دانشگاه تهران برگزار شد که مورد استقبال اساتيد قرار نگرفت.

برگزار کنندگان اين نشست از اساتيد و نخبگان دانشگاهی بسياری از طريق اس.ام.اس، تلفن و کارت دعوت خواسته بودند تا «به همراه خانواده» در اين گردهمايی که «با حضور چند تن از وزرا» قرار بود پنج شنبه ی گذشته در تالار فردوسی دانشکده ی ادبيات دانشگاه تهران برگزار شود، شرکت کنند، اما خبرنگار قلم نيوز گزارش داده است که نشست با حضور تعداد قليلی از دعوت شدگان برگزار شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش قلم نيوز، در آن نشست منوچهر متکی وزير خارجه، حسينی وزير اقتصاد و زاهدی وزير علوم، از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در تالار فردوسی حضور يافتند ولی هيچ خبری از آن جلسه به بيرون درز نکرد و تنها يک گزارش تصويری از آن جلسه توسط خبرگزاری فارس منتشر شد. ۱۷ قطعه عکسی که فارس از آن جلسه ارسال کرده نيز تاييد کننده ی خبر قلم نيوز مبنی بر کم تعداد بودن حاضران در جلسه است؛ به طوری که در پرجمعيت ترين عکس از ميان آن عکس ها، حدود ۲۰ نفر ديده می شوند.

به گزارش خبرنگار قلم نيوز، دکتر اکبری، رييس دانشکده ی ادبيات دانشگاه تهران که خود در جلسه حضور نداشته، در جريان برگزاری آن نيز قرار نگرفته بود. وی گفت: پنج شنبه ها دانشگاه تعطيل است و ما اطلاعی در اين مورد نداريم. قاعدتا جلسه از طرف دفتر رييس دانشگاه گذشته شده است. چون دانشکده و دانشگاه روز پنج شنبه تعطيل است ما تالار فردوسی را پنج شنبه ها نمی توانيم به کسی بدهيم، چون در اختيار نمازجمعه است.

دکتر قمصری، معاون دانشجويی دانشگاه تهران نيز به قلم نيوز گفت: اين برنامه در حوزه ی معاونت دانشجويی برنامه ريزی نشده بود و من اطلاعی ندارم چون در اين برنامه حضور نداشتم.
دکتر کمره ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران نيز در اين برنامه حضور نداشت.

در پی تماس تلفنی با رييس دفتر دکتر رهبر رييس دانشگاه تهران، وی با بيان اينکه «روزهای پنج شنبه دانشگاه ادبيات می تواند تا ساعت ۸ - ۹ شب می تواند فعال باشد؛ دانشگاه حتی می توانند روز جمعه برنامه داشته باشد»، گفت: جلسه را بسيج اساتيد دانشگاه تهران گذاشته بود که عنوانش حاميان دولت نهم بود؛ حتی از هيات نظارت دانشگاه هم مجوز گرفته بودند. در آن جلسه حدود هزار نفر در تالار فردوسی گردهم آمده بودند!

اما ابراهيمی مسوول روابط عمومی بسيج اساتيد دانشگاه تهران به خبرنگار قلم نيوز گفت که از آن جلسه بی اطلاع بوده است. يکی از اعضای بسيج دانشجويی دانشگاه نيز از برگزاری آن جلسه ابراز بی اطلاعی کرد.

خبرنگار قلم مجددا با يکی از مسوولان دانشکده ی ادبيات تماس گرفت. يکی از مسوولان بخش مالی اين دانشکده گفت: سالن فردوسی را به طور رايگان در اختيار اين برنامه قرار داديم. برگزار کننده ی برنامه دکتر تاجيک رييس دانشکده ی دامپزشکی و رييس دفتر دکتر رهبر بودند.

دکتر تاجيک نيز در پی تماس خبرنگار قلم نيوز گفت: من به آن برنامه دعوت شده بودم، اواخر جلسه رسيدم. گفته بودند همايش نخبگان و اساتيد است اما بيشتر پرسش و پاسخ با وزيران حاضر در جلسه بود. اطلاعات ديگری ندارم.

تلاش های قلم نيوز برای پيدا کردن پرتقال فروش بی نتيجه ماند، اما آنچه مشخص است استقبال اندک اساتيد و نخبگان از شرکت در جلسه باعث شده است تا هيچ خبرنگاری به آن نشست فراخوانده نشود و خبری از آن جلسه درز نکند در حالی که نشست هايی از اين دست همگی خبری می شوند. عکس های زير خود گويای ميزان استقبال از اين نشست هستند.

پرسش اينجاست که اگر همه ی اين ادعاها درست باشد، تناقض گويی ها چه معنايی می دهد، اگر مسوولان دانشگاه اطلاعی از آن جلسه ندارند چطور آن جلسه برگزار شده و اگر اطلاع داشته اند چرا از بيان آن گريزان هستند؟





















Copyright: gooya.com 2016