چهارشنبه 6 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن روحانی احمدی‌نژاد را به مناظره فراخواند، روحانی: برخی ادعاها درباره ديپلماسی هسته‌ای کشور کذب محض است، آفتاب

آفتاب: مسئول اسبق پرونده هسته ای کشورمان با تاکيد بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش در آستانه انتخابات گفت: «چنانچه رئيس جمهور محترم حاضر به دفاع از اظهارات خود پيرامون ديپلماسی هسته ای نظام باشند‌، آمادگی دارم جهت تنوير افکار عمومی با ايشان مناظره داشته باشم».

دکتر حسن روحانی رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات اخير برخی مقامات و رسانه‌ها در مورد بيانيه سعد‌آباد به مهر گفت: «از اينکه موضوع ملی و بسيار مهمی چون فناوری هسته‌ای که يک دستاورد تاريخی برای ملت ايران و فراتر از دولت‌ها است‌، به يک ابزار انتخاباتی و رقابت سياسی تبديل شده است‌، متاسفم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: «متاسفانه اغلب اظهارات انتقادی در مورد ديپلماسی هسته‌ای نظام در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ که اين روزها و به بهانه رقابت‌های انتخابات رياست جمهوری بيشتر مطرح می‌شود‌، نادرست‌، غيرمنصفانه و در مواردی هم کذب محض است».

روحانی ادامه داد: «از نقطه نظری ديگر‌، اين رفتار تحريف تاريخ و ناديده گرفتن منافع ملی کشور محسوب می‌شود».

عضو مجلس خبرگان رهبری از تمامی کانديداهای انتخابات رياست جمهوری درخواست کرد تا «در اظهارات خود صادق و منصف بوده، از تحريف حقيقت و زير سوال بردن تصميمات نظام در ادوار مختلف خودداری کرده و با طرح واژگونه موضوعات مرتبط با حوزه امنيت و منافع ملی کشور در پی کسب چند رأی بيشتر در جهت منافع شخصی و گروهی نباشند».

وی با اعلام اينکه «دستاوردهای ملی حتی اگر يک شبه هم حاصل شوند متعلق به ملت ايران هستند و نه افراد» گفت: «فناوری هسته‌ای يا پيشرفت‌های علمی ديگر محصول برنامه ريزی‌های استراتژيک و طولانی است و همه دولت‌ها در آن سهم دارند. لذا منقطع کردن دوره‌های مختلف مديريتی کشور و ايجاد چالش‌های درونی بی‌حاصل‌، زير سوال بردن راهبردهای نظام و ريختن آب به آسياب دشمن است».

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان با تاکيد بر ضرورت هر چه بيشتر حفظ آرامش و وحدت ملی در آستانه انتخابات رياست جمهوری افزود: «وقتی پای منافع نظام و مردم در ميان باشد، سکوت به معنی نداشتن پاسخ نيست. گرچه اينجانب آمادگی دارم تا چنانچه رئيس جمهور محترم حاضر به دفاع از اظهارات خود پيرامون ديپلماسی هسته‌ای نظام باشند‌، گفتگوی مستقيمی را با ايشان در رسانه ملی جهت تنوير افکار عمومی و شفاف شدن حقايق تاريخی داشته باشم».





















Copyright: gooya.com 2016