جمعه 8 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه‌های ورزشی ميرحسين موسوی اعلام شد، قلم

ورزشی - رييس کميته ورزش ستاد ميرحسين موسوی برنامه‌های ورزشی اين نامزد حضور در انتخابات رياست جمهوری را تشريح کرد.

به گزارش قلم نيوز، بهروز صحابه رئيس کميته ورزش ستاد مرکزی مهندس مير حسين موسوی است. وی عصر امروز در جمع نمايندگان رسانه های خبری رويکردهای اين کميته و ستاد را برای اجرا در جامعه ورزش کشور در صورت موفقيت موسوی در انتخابات رياست جمهوری دهم تصريح کرد.

رئيس سازمان تربيت بدنی بايد از جنس ورزش باشد
بهروز صحابه ضمن بيان اينکه رئيس سازمان تربيت بدنی و ويژگی ها و توانمندی های وی اولين رويکرد کميته ورزش ستاد مرکزی مهندس موسوی را تشکيل می دهد، گفت: رئيس سازمان تربيت بدنی نه تنها بايد از بدنه ورزش انتخاب شود بلکه بايد در امر مديريت ورزش هم تجربه کافی را داشته باشد. تنها در اين صورت می‌توان اولين گام را برای رشد و ترقی در عرصه ورزش محکم برداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ورزش ايران بی برنامه است
وی افزود: سازمان تربيت بدنی و چگونگی عملکرد اين نهاد برنامه کميته ورزش در رويکرد دوم است. سازمان تربيت بدنی بايد وظيفه اصلی خود را برنامه ريزی برای ورزش کل کشور قرار دهد نه اينکه انرژی اين سازمان و مديرانش صرف کارهای اجرايی شود. در اين صورت ورزش ايران از بی برنامگی و پيشبرد به صورت سليقه ای و روزمره رها می شود چيزی که امروز نقطه ضعف بزرگ ورزش ايران است.

تشکيل شورای عالی ورزش را در اولويت قرار می دهيم
صحابه ضمن اشاره به تشکيل شورای عالی ورزش تصريح کرد: اين کار بر اساس هماهنگی بين نهادهای ورزشی صورت خواهد گرفت. در اين صورت مسائل ورزش را می توان در اين شورا هماهنگ کرد و در تقابل و توازن با يکديگر قرار داد. تنها با اين کار می توان زمينه پيشرفت بيشتر در عرصه بين الملل را فراهم کرد. همچنين سياستگذاری و برنامه های ورزشی در سطح کلان بايد در شورای عالی ورزش بررسی شود. اين شورا بهترين جايگاه برای هماهنگی در تمام زمينه های ورزشی است.

ورزش ايران صاحب قانون می شود
رئيس کميته ورزش ستاد مرکزی انتخابات مهندس مير حسين موسوی با اشاره به تدوين سند راهبردی ورزش در زمان رياست جمهوری سيد محمد خاتمی در شورای عالی ورزش و دولت خاطرنشان کرد: اين سند را در قالب لايحه در مجلس شورای اسلامی تصويب می کنيم تا ورزش ايران صاحب قانون شود و قانونمندانه به فعاليت های خود ادامه دهد.

توجه ويژه به ورزش بانوان خواهيم داشت
صحابه ادامه داد: توجه ويژه برنامه زنان نيز يکی از رويکردهای کميته ورزش ستاد مرکزی انتخابات مهندس موسوی است. در نظر داريم قوانين مربوط به ورزش بانوان را اصلاح کنيم تا شاهد فعاليت هر چه بيشتر بانوان در ميادين داخلی و خارجی شويم.

معاونت ورزش آموزش و پرورش را احيا می کنيم
رئيس کميته ورزش ستاد مرکزی انتخابات مهندس مير حسين موسوی با بيان اينکه ورزش آموزش و پرورش را مهم تلقی می کنيم گفت: بايد معاونت ورزش را در وزارت آموزش و پرورش احيا کنيم تا سياستگذاری های ورزش در اين وزارتخانه پيشبرد بهتری داشته باشد در اين صورت ورزش آموزش و پرورش به خصوص اگر از سطح دبستان به آن توجه شود پشتوانه خوبی برای ورزش همگانی و حتی قهرمانی ايران است. معاونت ورزش آموزش و پرورش بايد اختيارات کامل داشته باشد در مجموع اينکه توجه به ورزش در هر مقطعی وظيفه دولت است.

باشگاه های ورزشی به مردم واگذار می شود
وی با تاکيد براينکه کار سازمان تربيت بدنی باشگاه داری و تيم داری نيست، اظهار داشت: بايد باشگاه ها به مردم واگذار شوند. بايد شرايطی برای سرمايه گذاری مردم در ورزش و راه اندازی باشگاه از سوی آنها ايجاد شود. بايد اعتمادهای مردمی جهت سرمايه گذاری در ورزش جلب شود حتی در عرصه ورزش بانوان. ضمن اينکه باشگاه ها بايد شرايط کامل را به عنوان يک باشگاه ورزشی داشته باشند نه اينکه تنها در قالب يک تيم فعاليت کنند.

دخالت در انتخابات ورزشی ممنوع می شود
سحابه ادامه داد: وقتی قرار است سازمان تربيت بدنی هيچ نقشی در فعاليت های اجرايی نداشته باشد در اين صورت اين فعاليت ها هم به طور کامل توسط مردم انجام می شود. بر اين اساس انتخابات فدراسيون ها و حتی هيئت های ورزشی بدون دخالت نهادهای بالاتر اما تحت نظارت سازمان تربيت بدنی انجام خواهد شد. رويکرد ما بر اين است که انتخابات ورزشی در چارچوب قانون و بدون دخالت برگزار شود دراين صورت روسای فدراسيون ها و هيئت های ورزشی می توانند پاسخگوی عملکرد خود باشند. ضمن اينکه اگر انتخابات بدون نظر و دخالت نهادهای ورزشی بالاتر انجام شود رئيس فدراسيون فوتبال متخصص دو ميدانی نمی شود.

اتحاديه ها و باشگاه ها حامی سازمان تربيت بدنی می شوند
رئيس کميته ورزش ستاد مرکزی انتخابات مهندس مير حسين موسوی به نقش اتحاديه ها و باشگاه ها در ورزش کشور اشاره کرد و افزود: اگر اين نهادها به صورت قانونمند حرکت کنند می توانند سازمان تربيت بدنی را در امر توسعه ورزش حمايت کنند. البته باشگاه ها فراموش نکنند که خود برای تاسيس بايد مسير قانونمندی را طی کنند.

تعامل با ارگانهای ورزشی بين المللی را تقويت می کنيم
سحابه تاکيد کرد: تعامل و روابط سازنده با سازمان ها و فدراسيون های بين المللی يکی از رويکردهای مهم در اين ستاد است بايد حضوری موثر در نهادهای بين المللی ورزشی داشته باشيم.

نماينده ورزشی ستاد مرکزی انتخابات مهندس موسوی در نشست خبری بعد از ظهر جمعه با اعلام حمايت از ورزش حرفه ای تصريح کرد: نظارت بر عملکرد مديران در هر جايگاهی فراموش نخواهد شد. ورزش حرفه ای بايد پيشرفت کند و مديران بايد نقش تاثير گذاری در اين پيشرفت داشته باشند.

ارتقاء کمی و کيفی ورزش بانوان را در دستور کار داريم
وی همچنين از ارتقاء کيفی و کمی ورزش زنان خبر داد و گفت: بانوان بايد بدون دخالت سليقه های فردی يا جمعی در ميادين بين المللی حضور پررنگ همراه با تاثيرگذاری در کسب نتايج داشته باشند. اعزام بانوان به مسابقات خارج از کشور بايد از حالت تصميم گيری های شخصی و مقطعی خارج شده و قانونمند شود.

از کميته ملی المپيک و فدراسيون ها حمايت می کنيم
صحابه يادآور شد: از برنامه های کميته ملی المپيک و فدراسيون های ورزشی برای آنکه به موقعيت ها و مقام های از دست رفته جهانی خود دوباره دست پيدا کنيم پشتيبانی و حمايت خواهيم کرد. ورزش ما به اين حمايت نياز مبرم دارد.

ورزش نيازمند نگاه علمی است
رئيس کميته ورزش ستاد مرکزی انتخابات مهندس ميرحسين موسوی ادامه داد: نگاه علمی به ورزش داريم از اساتيد و تحصيل کرده ها در امور ورزش همراه با تجربه های به دست آمده است عرصه های بين الملل استفاده می کنيم تا در تورنمنت های برون مرزی آينده حضور پرقدرت تری داشته باشيم.

همکاری با شهرداری برای توسعه ورزش قهرمانی
صحابه خاطرنشان کرد: برای توسعه ورزش قهرمانی همکاری نزديکی با شهرداری ها خواهيم داشت چرا که بايد از ظرفيت ها و امکانات ورزشی و همچنين برنامه های تفريحی - ورزشی جهت افزايش سلامت و شادابی خانواده ها که زمينه ساز ورزش قهرمانی است استفاده کرد. در اين راستا می توان از امکانات بلااستفاده هم بهره برد. در مجموع اينکه شهرداری نقش پررنگی در ورزش قهرمانی و حتی ورزش محلات و مناطق خواهد داشت.

ايجاد تعامل بين دانشگاه ها و دستگاه های ورزشی
وی با تاکيد بر تعامل سازنده بين دانشگاه ها و دستگاه های ورزشی گفت: به علوم ورزشی توجهی ويژه داريم. تعامل سازنده ای بين دانشگاه ها و دستگاه های ورزشی ايجاد می کنيم تا بتوانيم ورزش را علمی تر از امروز کنيم در دانشگاه ها متناسب با سطح روز ورزش بايد توجه ويژه ای به علوم تدريس شده شود.

تشويق بخش های خصوصی برای سرمايه گذاری در ورزش
صحابه از رويکرد کميته ورزش ستاد انتخابات موسوی برای همکاری با بخش های خصوصی خبر داد و يادآور شد: بخش های خصوصی را برای سرمايه گذاری در ورزش تشويق می کنيم. البته جهت حضور بيشتر اين بخش ها بايد قوانينی تنظيم شود تا بر اساس آن هم برای سرمايه گذاران مقرون به صرفه باشد و در عين حال جهت گيری آنها به سمت ورزش و حتی ورزش زنان چشم گير باشد.

حامی سازمان های مردمی در ورزش هستيم
صحابه با بيان اينکه بايد سازمان های مردمی در ورزش را حمايت کرد، اظهار داشت: برای اين سازمان ها تسهيلات و امکانات لازم را فراهم می کنيم. چرا که هر چه مردم به ورزش بيشتر روی بياورند توان سازمان تربيت بدنی به عنوان متولی ورزش ايران برای پيشرفت در ورزش قهرمانی و همگانی بيشتر خواهد شد.

تاکيد بر اعتقادات فرهنگی - اسلامی در ورزش
رئيس کميته ورزش ستاد مرکزی انتخابات مهندس ميرحسين موسوی تصريح کرد: بايد برنامه ای ورزشی مبتنی بر اعتقادات فرهنگی و اسلامی باشند بايد به جنبه های فرهنگی ورزش توجهی در خورشان ايران داشته باشيم. در مجموع اينکه برنامه های فرهنگی را به صورت مقطعی تنظيم نمی کنيم. البته احتمالا يک بازنگری در منشور اخلاق خواهيم داشت. در مورد حضور بانوان در ورزشگاه ها نيز بررسی های لازم را انجام می دهيم در مجموع اينکه به طور حتم قوانين فرهنگی که در ورزش کشور نتيجه بخش نبوده است را يا حذف می کنيم يا تغيير می دهيم.

سازمان پيشکسوتان ورزش تشکيل می شود
وی يادآور شد: بايد به پيشکسوتان ورزشی اهميت بيشتری داده شود و نظر مثبت آنها را برای همکاری بيشتر جلب کرد به همين دليل تشکيل سازمانی ويژه برای اين قشر از ورزشکاران را در دستور کار داريم. ضمن اينکه از توجه به ورزش و ورزشکاران مناطق محروم نيز غافل نيستيم. ضمن اينکه در مورد ورزش جانبازان و دانشجويان نيز بايد بازنگری هايی صورت گيرد تا به صورت مدون تر فعاليت ها در اين دو زمينه ادامه پيدا کند.

همچنين در نشست خبری رئيس کميته ورزش ستاد مرکزی انتخابات مهندس مير حسين موسوی با نمايندگان رسانه های خبری و در جريان پرسش و پاسخ های صورت گرفته نکاتی مطرح شد که مهمترين آنها به اين شرح است:

* ورزش را از سياست دور می کنيم

* بحث دو شغله ها و چند شغله ها را در جريان امور اداری لازم پيگيری می کنيم

* از طريق تعامل با نهادهای بين المللی ميزبانی بسياری از رويدادهای آسيايی و جهانی را از آن خود می کنيم

* از حق ورزش ايران در عرصه جهانی دفاع خواهيم کرد

* برای تحصيل کرده های ورزش فرصت همکاری ايجاد می کنيم

* در مورد فعاليت تيم های دولتی در قالب يک برنامه دراز مدت و نه مقطعی بررسی های لازم انجام خواهد شد

* بررسی علل انحلال يا انتقال امتياز بسياری از تيم های تهرانی به شهرستانها نيز فراموش نمی شود

* تمام موارد گفته شده رويکردهای کميته ورزش ستاد انتخابات موسوی است که برای تحقق آن در صورت موفقيت در انتخابات تلاش های لازم انجام خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016