یکشنبه 10 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در وبلاگ شخصی: قدرتمداران خودکامه در پی خاموش کردن ندای عدالت اند، مهر

وقتی برای ورود به عرصه مديريت اجرايی آماده می شدم می دانستم که در چه مسير ناهمواری قدم می گذارم و از صف آراييهای زر و زور و تزوير در برابر عدالتخواهی آگاه بودم و می دانستم که قدرتمداران خودکامه برای خاموش کردن ندای عدالت طلبی از هيچ اقدامی فروگذار نمی کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد، رئيس‌جمهور، پس از آنکه سحرگاه شنبه پس از ماهها، مجددا وبلاگ شخصی خود را به روز کرد، امروز يکشنبه حوالی ساعت ۵ بامداد، دومين مطلب جديد خود را نيز با عنوان "برای عدالت " منتشر کرد.

متن کامل اين يادداشت به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چهار سال پيش می‌دانستم که قدرت‌مداران خودکامه و حريص برای خاموش کردن ندای عدالت طلبی، از هيچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند، تصريح کرد: امروز نيز به وضوح ويژه خواران و زياده خواهان را در پس انبوه شايعات و اتهاماتی که روانه اين فرزند ملت می‌شود مشاهده می‌کنم.

اما تحمل فقر و فساد و تبعيضی که عده ای اندک می خواستند بر مردم ما تحميل کنند حقيقتا برايم دشوار بود. از خدا خواستم تا توفيق قدم نهادن در مسير اجرای عدالت و تلاش برای احقاق حقوق مظلومان و مستضعفان و ايستادن در برابر مستکبران و متکبران را روزی ام کند.

آری، تاريخ بشريت مشحون است از صحنه های بديع و افتخار آميزی که رادمردان و نيک انديشان برای احقاق حقوق مردم و اقامه قسط و عدل آفريده اند و در اين راه از بذل مال و جان و آبروی خود نيز دريغ نکرده اند.

مهمترين فرازهای تاريخ را، صحنه های مجاهدت و دليری، زندان و اسيری، محنت و مرارت و صد البته عزت و عظمت اين انسان های والا مقام رقم زده است.

عدالت همان رسالت خطيری است که همه انبيا و اوليای الهی مامور به اقامه آن بوده اند و بسياری از آنان نيز جان پاک خود را بر سر اين ميثاق نهادند. به خاطر پافشاری بر همين مفهوم قدسی و مبارک بود که مولای متقيان و امير مومنان علی عليه السلام در محراب عبادت به شهادت رسيد.

وقتی به رنج ها و محنت های فراوانی که معصومين عليهم السلام برای مبارزه با سرکشان و زورگويان و برپايی قسط و عدل متحمل شده اند می انديشم، با خود می گويم که آنچه ما تاکنون برای تحقق عدالت، از صبر بر اهانت و دروغ و تخريب مدعيان گرفته تا طعن و لعن و شماتت سهم خواهان، پرداخته ايم هزينه چندانی نبوده است.

امروز نيز به وضوح ويژه خواران و زياده خواهان را در پس انبوه شايعات و اتهاماتی که روانه اين فرزند ملت و خادم کوچک و همکاران نجيب و صبورم می شود مشاهده می کنم. اما ما تصميم خود را گرفته ايم و به عهدی که با ملت بسته ايم پايبنديم. در کنار مردمی که عدالت را برای کشور برگزيده‌اند می مانيم و تا آخرين نفس به اين نبرد مقدس ادامه می دهيم.





















Copyright: gooya.com 2016