یکشنبه 10 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خاتمی به ادعای احمدی نژاد در باره سفر فرانسه پاسخ داد، قلم

- مقايسه ی عزت در سفر فرانسه و اهانت در دانشگاه کلمبيا


قلم - سيد محمد خاتمی به ادعای اخير محمود احمدی‌نژاد که غم‌انگيزترين لحظه زندگی‌اش را لحظه‌ای دانسته بود که به قول او، «رييس جمهور سابق کشور به آن وضع به فرانسه رفته و آن نامرد يک قدم از پله‌ها پائين نيامد» پاسخ داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش قلم نيوز، سيد محمد خاتمی، رييس دولت اصلاحات عصر روز شنبه در سخنرانی ميان مردم اهواز به چگونگی استقبال ژاک شيراک در سفر خود به فرانسه پرداخت و آن را با سفر محمود احمدی نژاد، رييس دولت نهم به آمريکا و سخنرانی در دانشگاه کلمبيا مقايسه کرد. همچنين به تصويب دو مصوبه ی سازمان ملل، يکی گفت و گوی تمدنها در دوران اصلاحات به پيشنهاد خاتمی و ديگری درباره ی هولوکاست به نفع رژيم صهيونيستی در واکنش به اظهارات احمدی نژاد اشاره کرد.

خاتمی گفت: « مردم ما مسئولانی می‌خواهند که نماينده ی عزت مردم در سراسر کشور و گيتی باشد. خواهران و برادران! چقدر فاصله است ميان مسوولی که وقتی به يک کشور خارجی می‌رود، وقتی به فرانسه می‌رود علی‌رغم اينکه پروتکل کاخ اليزه اين است که رييس‌جمهور از پله‌ها پائين نيايد دو بار اين رييس‌جمهور پائين آمده است، يک‌بار آن برای رييس‌جمهور شما بوده است.

چقدر فاصله ميان اين حادثه که نشانه عزت ملت ايران است تا اينکه در يک دانشگاه بزرگترين اهانت‌ها به رييس‌جمهور ايران بشود.

چقدر فاصله ميان است ميان دو حادثه دو اجماع جهانی، يک اجماع فراگير برای ملت ايران و به نام ملت ايران و برای تصويب اجماعی گفتگوی تمدنها به عنوان پارادايم و سرمشقی برای صلح و يک اجماع، اجماع جامع برای محکوم کردن ايران و برای حمايت از رژيم جنايتکار صهيونيستی و اينکه بگويند حادثه ی هولوکاست يک حادثه ی ابدی است. ميان اين دو اجماع فاصله از زمين تا آسمان است. »





















Copyright: gooya.com 2016