سه شنبه 12 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رويارويی احمدی نژاد و قوه قضاييه برای اعلام نام "مفسدان اقتصادی"، راديو فردا

در حالی که محمود احمدی نژاد گفته است در مناظره های تلويزيونی با نامزدهای انتخاباتی نام «مفسدان اقتصادی» را منتشر می کند سخنگوی قوه قضاييه می گويد: اعلام اسامی اين افراد تنها وظيفه دستگاه قضايی است.

رييس جمهور ايران که در ده روز مانده به انتخابات رياست جمهوری تحت فشار شديد تبليغاتی رقبای خود قرار گرفته است تهديد کرده که در مناظره با آنها اگر مصلحت باشد اسامی مفسدان اقتصادی و اسناد و مدارک عملکرد بد دولت های ۲۴ سال گذشته را افشاء می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عليرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضاييه ايران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در باره اختيارات آقای احمدی نژاد برای اعلام اسامی اين افراد گفت: اعلام اسامی مفسدان اقتصادی به موجب حکم قطعی دادگاه و فقط از سوی قوه قضائيه اعلام می شود.

وی در واکنش به اظهارات رييس جمهور ايران مبنی بر لزوم تغيير عينک قوه قضاييه گفت: «عينک قوه قضاييه قانون است و قانون عوض نمی شود و ما اين عينک قوه قضاييه را عوض نخواهيم کرد.»

ناظران انتخاباتی می گويند که علت تهديد محمود احمدی نژاد برای افشای آنچه که فساد مالی مخالفان خود خوانده است، ريزش آراء وی در روزهای کم باقيمانده تا انتخابات است.

رييس جمهور ايران در ادامه مبارزات انتخاباتی خود به شهر مشهد سفر کرد و در جمع هواداران خود، مخالفانش را به اتخاذ «روش های هيتلری» متهم کرد و گفت: « مشاور هيلتر به وی گفته است که اگر می‌ خواهيد برنده شويد دروغ‌ ها را آن قدر بزرگ بگوييد که کسی شک نکند و آقايان روش هيلتری را عليه ملت ما به کار گرفته‌ اند.»

وی افزود: «سه دولت گذشته در مراکز اصلی قدرت بودند و حالا دورهم جمع شده ‌اند و می‌ خواهند ما را بزنند. امروز جمع شده ‌اند و می‌ خواهند آب رفته را به جوی برگردانند و آن شرايط را دوباره بازسازی کنند.»

آقای احمدی نژاد گفت: « اگر به فضل الهی شما مردم بار مسووليت را به دوش من بگذاريد در سفری که به نيويورک خواهم داشت خطاب به سران کشورها خواهم گفت شماها که سال‌ها ملت ايران را تهديد کرديد امروز هر کدامتان جرات دارد تهديد کند دستش را بالا کند تا ملت ايران دست‌ تان را قطع کند.»

منتقدان رييس جمهور ايران را متهم می کنند که به رغم در آمد بيش از ۳۰۰ ميليارد دلاری ايران، وی نتوانسته است تورم را مهار کند و تنها به توزيع پول در ميان مردم پرداخته است.

در حوزه سياست خارجی نيز آقای احمدی نژاد به ناديده گرفتن منافع ملی با سخنرانی های آتشين خود و زمينه سازی برای صدور سه قطعنامه تحريمی عليه ايران متهم شده است.

تذکر به دو رسانه دولتی

در همين حال، سازمان بازرسی کل کشور که بر روند انتخابات نظارت دارد در نامه ای به صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران و روزنامه دولتی «ايران» به آنها تذکر داده است که بی طرفی خود را رعايت کنند.

اصلاح طلبان می گويند که اين دو رسانه بزرگ دولتی با پخش و انتشار گسترده اخبار تبليغاتی محمود احمدی نژاد و برنامه سازی عليه رقبای وی حمايت از يک نامزد خاص را در دستور کار خود قرار داده اند.

بر اساس قانون انتخابات ايران، رسانه ها و دستگاه هايی که از دولت بودجه می گيرند حق تبليغ به نفع نامزد خاصی را ندارند.

از سوی ديگر، مير حسين موسوی که رقيب اصلی رييس جمهور ايران در انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خردادماه است در مصاحبه ای با سايت «جمهوريت» گفته است که به پيروزی در مرحله اول انتخابات فکر می کند و افزود: «شما به اين موج سبز گسترده نگاه کنيد. پيروزی از آن ماست.»

رنگ سبز نشانه اختصاصی ستاد آقای موسوی است و طرفداران وی در گردهمايی های خود اين رنگ را در پوشش و پوسترهای تبليغاتی خود تبليغ می کنند.

وی همچنين گفته است از مناظره انتخاباتی با محمود احمدی نژاد که قرار است چهارشنبه شب صورت گيرد کنار نمی کشد.

طرفداران دولت نهم در روزهای اخير تبليغ کرده بودند که نخست وزير سابق ايران به دليل نگرانی از مناظره خواستار لغو آن شده است.





















Copyright: gooya.com 2016