چهارشنبه 13 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ کرباسچی به احمدی‌نژاد: آن ۳۰۰ ميليارد شهرداری را چه کرديد؟ آفتاب

من فقط به آقای احمدی‌نژاد يادآور می‌شوم خيلی از افرادی که در جريان آن دادگاه، عليه من بودند بعد از مدت‌ها تبری جستند. از جمله آقای «م ـ ص» که آمدند و از من معذرت‌خواهی کرد.


آفتاب: غلامحسين کرباسچی در واکنش به حملاتی که احمدی‌نژاد روز گذشته در مشهد به او داشت، وی را به مناظره دعوت کرد.

به گزارش گروه سياسی آفتاب،‌ کرباسچی،‌ شهردار اسبق تهران در گفت‌وگويی با شماره چهارشنبه اعتمادملی گفت: «من مايل نيستم به اتهاماتی که آقای احمدی‌نژاد متوجه من کرده جواب بدهم اما حالا که خود ايشان باب بحث را باز کرده لازم است به ايشان چند نکته را يادآور شوم. اولا آن حادثه بين سال‌های ۷۳ تا ۷۵ رخ نداد. دادگاه من در سال ۷۷ انجام شد. آيا آقای احمدی‌نژاد در همه موارد اينگونه آمار و ارقام را اعلام می‌کند؟ دوم اينکه ايشان امروز اتهامی به من می‌زند که من از اين اتهام تبرئه شدم. اين اتهام محصول يک گروه شبه‌نظامی – مطبوعاتی بود. به‌نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد می‌خواهد پرونده جديدی برای من باز کند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: «سوم اينکه عادت ايشان اين است که فرافکنی کند در آستانه انتخابات تمام مردم متوجه عملکرد نارسايی ايشان در چهار سال گذشته هستند و ايشان به جای اينکه بيايد بگويد که چرا اين نارسايی‌ها وجود داشته، تلاش می‌کند با اتهام زدن به ديگران، صورت مساله را پاک کند. نکته چهارم که بايد به آقای احمدی‌نژاد يادآور شوم اين است که آقای محسنی‌اژه‌ای که وزير اطلاعات دولت ايشان است، رئيس دادگاه من بود. خوب است آقای احمدی‌نژاد اول از آقای اژه‌ای بپرسد که تاريخ دادگاه در چه زمانی برگزار شد و ماجرای دادگاه چه بود، بعد بيايند به ديگران اتهام بزنند. من فقط به آقای احمدی‌نژاد يادآور می‌شوم خيلی از افرادی که در جريان آن دادگاه، عليه من بودند بعد از مدت‌ها تبری جستند. از جمله آقای «م ـ ص» که آمدند و از من معذرت‌خواهی کرد. آقای احمدی‌نژاد که اينقدر به ماجرای شهرداری علاقه‌مند است، خيلی خوب است شفاف به مردم توضيح بدهد در زمانی که شهردار تهران بودند آن ۳۰۰ ميليارد تومان هزينه بدون سند، چه شده است حتما اين را که من مطرح نمی‌کنم. تمام اصولگرايان بسيج شدند، ماجرای مفقود شدن آن ۳۰۰ ميليارد را کشف کنند. حتی قرار شد تحقيق و تفحص صورت بگيرد اما جلوی ماجرا گرفته شد و آقای احمدی‌نژاد از شهرداری بدون هيچ پاسخی روشن درباره آن ۳۰۰ ميليارد به رياست‌جمهوری رفت تا در اين دولت ۱۰۰۰ ميليارد تومان، به اعتراف اصولگرايان، گم شود. آقای احمدی‌نژاد به اين ماجراها و اين مسائل چه کسی قرار است رسيدگی کند؟ شما که دم از محرومان می‌زنيد، يکبار برای هميشه بياييد بگوييد آن ۳۰۰ ميليارد تومان در شهرداری و نيز آن ۱۰۰۰ ميليارد تومان در دولت چه شده است. اين پول‌ها از پاروی چه کسی بالا رفت؟ خاطرم هست سال ۸۴ زمانی که ايشان رئيس‌جمهور شد، در شهرداری تهران که همچنان زير نظر ايشان بود، جشنی برپا کرد که ۱۶۰ ميليون تومان هزينه برداشت، شورای شهر دخالت کرد و بعد اينها مجبور به برگرداندن آن شدند».

کرباسچی در پايان خطاب به احمدی‌نژاد گفت: «من از ايشان می‌خواهم اگر واقعا دلسوز مردم است و درد محرومان را دارد، با بنده در يک مناظره تلويزيونی زنده شرکت کند تا هم ماجرای دادگاه من برای او روشن شود و هم ماجرای مفقود شدن آن پول‌ها در شهرداری و دولت برای مردم روشن شود».

او تاکيد کرد: «بد نيست آقای احمدی‌نژاد، در شهر قدمی بزند و بپرسد آن دادگاه سياسی بود يا واقعا حقوقی. پاسخ مردم برای ايشان جواب خوبی خواهد بود. البته همچنان منتظر جواب ايشان برای مناظره می‌مانم، اگر چه می‌دانم...».





















Copyright: gooya.com 2016