چهارشنبه 13 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: نتيجه دموکراسی ليبرال حذف مردم از عرصه رقابت سياسی است، مهر

رئيس جمهور نتيجه دموکراسی ليبرال را حذف مردم از عرصه رقابت سياسی خواند و گفت: آنانی که می خواهند دين را از سياست جدا کنند به دنبال از بين بردن ارزش ها و ضوابط انسانی هستند، چرا که هدف در اين روش تنها قدرت است.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد که پيش ازظهر چهارشنبه در جمع ميهمانان خارجی مراسم بيستمين سالگرد ارتحال بنيانگذارجمهوری اسلامی ايران که در ساختمان قديم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سخن می گفت با بيان اين مطلب اظهار داشت: بدون ترديد حرکت امام خمينی (ره) يک حرکت هدايت شده از ناحيه خداوند متعال و در استمرار حرکت پيامبران الهی و جلوبردن جوامع بشری به سمت قله های سعادت بوده است.

وی افزود : حرکت امام يک حرکت قومی، قبيله ای و يا سياسی و يا جغرافيايی است. حرکت امام در استمرار بعثت پيامبر گرامی اسلام و تحقق اهداف آن حادثه عظيم است. در شرايطی که ياس و نااميدی دنيا را فرا گرفته بود و در شرايطی که کرامت انسانی زير پای دموکراسی و ليبرال و نظام سرمايه داری و همچنين مارکسيسم له شده بود و اميدی برای بازيابی هويت و شخصيت و کمال انسان وجود نداشت، امام آمد و پرچم احيای کرامت انسانی را بلند کرد.

احمدی نژاد با بيان اينکه پيام همه پيامبران برای ما آشنا است، گفت: به هنگام شنيدن اين پيام ها احساس می کنيد اين سخنان حرف های خود شماست برای اينکه برآمده از يک حرکت الهی است و با غلظت جان شما آشناست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور ادامه داد: همه انسان های صالح و پاک پيام امام (ره) را با جان و دل خودشان منطبق و آشنا می يابند چرا که امام آمد و پرچم عزت انسان ها را برافراشت جايی که اين پرچم برافراشته شود ارزش های انسانی متجلی می شود. عدالت خواهی برپا خواهد شد و ظلم و ستيز از بين خواهد رفت و جای خود را به حمايت از مظلومان، پاکی و صداقت خواهد داد.

وی با بيان اينکه ايثار، فداکاری، کمال جويی، احترام به همه ملت ها و ايستادگی در برابر قدرت های ضد بشری و ضد انسانی ارزش هايی است که زير پرچم کرامت انسانی متجلی می شود، اظهار داشت : حرکت امام(ره) سرشار از اين ارزش ها بود. ايستادگی در برابر فاسدان عالم همچنين احترام به انسان ها از ويژگی های حضرت امام(ره) بود.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود به سی سال پيروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از گذشت ۳۰ سال از انقلاب اين سئوال در ذهن متبلور می شود که امروز ماموريت و اولويت اصلی ما کدام است چرا که امروز ليبرال هم همچون مارکسيسم به نقطه پايانی خود رسيده و در مدت زمانی کوتاه همچون مارکسيسم نابود خواهد شد.

احمدی نژاد با اشاره به انديشه های ليبراليسم گفت: در موضوع ليبرال دموکراسی حداقل دو آسيب بزرگ پيدا شد که امروز می بينيم در مقابل انسان ها و کمال انسانيت قرار گرفته است. اولين اثر دموکراسی ليبرال حذف توده های مردم از عرصه های رقابت بزرگ سياسی است. در کشوری که مدعی پيشتازی در موکراسی ليبرال است می بينيم مردم در مسايل مهم سرنوشت خود هيچ تاثيری ندارند اگر نگوييم تاثيرگذاری مردم و حق دخالت آنان صفر است بايد بگوييم نزديک به صفر است.

وی تصريح کرد: امروز در جهان شاهديم که ۴ حزب که سال های طولانی عرصه مديريت را در اختيار داشتند و کمتر از هزار نفر کادر در اختيار دارند، قدرت را در بين خود محدود کرده اند به طوری که فقط در بين خودشان جابجا می شود و مردم نقشی در اين امر ندارند. بارها ديده ايم فردی برنامه های خود را اعلام می کند و وقتی رای می آورد ۱۸۰ درجه برخلاف گفته هايش عمل می کند.

احمدی نژاد با اعلام اينکه در دموکراسی غربی اولين چيزی که حذف می شود مردم هستند، گفت: وقتی ارزش ها وآرما ن ها و کرامات بشری در دموکراسی ليبرال که هدفش قدرت است، از بين می رود و وقتی که به هر قيمت اصالت با کسب قدرت به دست می آيد، پس بايد قبول کرد که به طور طبيعی سوء استفاده از ارزش های انسانی، دروغ، تقلب، سوء استفاده از شرايط و امکانات به وفور ديده می شود.

رئيس جمهور تاکيد کرد: در اين دموکراسی چون هدف قدرت است بايد ارزش های اخلاقی از ساحت سياسی کنار برود و دين بايد از عرصه های سياسی کنار برود چون دين عامل ارزش ها و ضوابط انسانی است.

احمدی نژاد به جنايت های رژيم صهيونيستی در نوار غزه و کشتار زنان و دختران بی گناه اشاره کرد و گفت: رژيم غاصب صهيونيستی با کشتار زنان و کودکان جنايت فجيعی را از خود نشان داد که بعد از آن ديديم آن خانم بداخلاق دور افتاده از کوچکترين ارزش های انسانی در تلويزيون حاضر می شود و هدف خود از کشتار زنان و کودکان پاسداری از ارزش ها و رفتار آزادانه اعلام می کند به طوری که اعلام می کنند برای حفظ نظام سلطه بايد همه بشريت را قربانی کنند.

احمدی نژاد با اشاره به موضوع هولوکاست گفت: از آنجا که اين حرکت يک حرکت بزرگ تاريخی است می بينيم که می خواهند اين رژيم را مقدس نشان دهند اما در عوض پيامبران الهی و مقدسات بشريت را بی ارزش کنند.

وی گفت: صهيونيست ها آمدند و مردم مظلوم و مقاوم غزه را تروريست ناميدند استدلال آنها بسيار جالب بود. البته سخنان آنان بيانگر همان دموکراسی ليبراليستی که از آن دم می زنند است ، دليل آنها اين بود که چرا مردم غزه به هنگام حمله از خود دفاع می کنند. اين همان آثار و عملکرد دموکراسی ليبرال است که بخش اقتصادی آن نظام سرمايه داری است.

رئيس جمهور در ادامه به پيروزی انقلاب اسلامی و گذشت ۳۰ سال از اين پيروزی اشاره کرد و گفت: امروز بعد از ۳۰ سال از انقلاب عظيم اسلامی " ازاين باب از اين که انقلاب اسلامی ايران مرز جغرافيايی نمی شناسد و حرکت امام محدود به مرزهای ايران نيست" می بينيم که بشريت بيدار شده است. امروز به لطف نظام سرمايه داری، دموکراسی ليبرال رو به پايان است. آنها در عرصه نظری عملی به بن بست رسيدند که اين را در جهان امروز می بينيم.

احمدی نژاد در بخش ديگر سخنان خود گفت : انديشه و قدرت ليبراليسم در دنيا مطرود شده است. اتفاقاً در کشور آنها ۳۰ سال است که هيچ رويش جديدی اتفاق نيفتاده است. همان طور که اعلام کردند انديشه مارکسيست به پايان رسيد، امروز نيز انديشه ليبراليسم هم به زباله دان تاريخ پيوسته است.

احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنان به سياست خارجی غرب اشاره کرد و گفت: امروز غربی ها در سياست های خودشان به بن بست رسيده اند به طوری که قادر نيستند کوچکترين مسايل جهان را از طريق ليبراليستی اداره کنند که نمونه آن را در عراق، افغانستان، آمريکای جنوبی، ژاپن و کره می بينيم.

احمدی نژاد در ادامه تنها راه حل اين مسئله را حرکت به سمت عدالت و احترام به ملت ها خواند و گفت: انديشه ليبرال در نقطه مقابل انسانيت است به همين دليل آنها امروز قادر به حل مسئله سياسی جهان نيستند، هر جا که آنها وارد می شوند مسئله پيچيده تر می شود در هر کشور آفريقايی و يا آسياسی و حتی در قلب اروپا ديديم که وارد شدند و شکست خوردند. امروز دامنه همان بحران سياسی از آن نقطه در حال گسترش است.

رئيس شورای عالی اقتصاد کشور نيز گفت: به لحاظ اقتصادی امروز وضع جهان معلوم است . ۶۰ سال ثروت ملت ها را غارت کرده اند و با کاغذهايی به نام دلار و فروختن يک کالا به چند نفر ثروت ملت ها را به سمت خود بردند. آنها می گفتند هيچگاه دچار بحران نمی شوند و اگر بحرانی پيش بيايد خود سيستم حل خواهد کرد.

احمدی نژاد تصريح کرد: امروز می بينيم که ده ها بنگاه های غربی توسط دولت ها تصرف می شوند و همه اقتصاد تحت تصرف دولت ها است اين يعنی پايان نظام اقتصاد سرمايه داری.

وی گفت: در شرايط فعلی راهی برای احيای آنها وجود ندارد. اين سنت الهی است که ظلم و استکبار بايد محو شود و به فضل الهی همه استکبار به زودی زود فرو خواهند ريخت ، اما اين مهم است که بدانيم ماموريت ما چيست. جهان بدون نظريه و نظام سياسی قادر به ادامه حيات نيست، جايگزين اين نظام ظالمانه و پست چه بايد. شکی نيست و قابل اثبات است که تنها تئوری و انديشه و نظام صالح برای جايگزينی انديشه و نظام برآمده از فرهنگ و تعليمات الهی است که می تواند جای آن فرهنگ و ظلم و ستم را بگيرد.

احمدی نژاد با بيان اين که بايد به عدالت و حيثيت انسان ها برگرديم گفت: هر قانونی امروز بايد براساس عدالت، احترام و کمال انسان ها باشد و حاکميت نيز بايد در دست بهترين حاکمان صالح باشد.

وی تاکيد کرد: تنها انديشه ای که می تواند در جهان امروز پاسخ دهد و خلائی که به وجود آمده است را پر کند، انديشه الهی پيامبران و اعتقاد به موعود مصلح است.

احمدی نژاد در پايان سخنان خود گفت: سالگرد بنيان گذار جمهوری اسلامی ايران بهترين فرصت است که دانشمندان و اهل نظر بنشينند و در اين خصوص با يکديگر تبادل نظر کنند چرا که به لطف خدا شرايط مهياست. اين قدرت هايی که تا چند سال قبل اعلام می کردند همه خاورميانه تحت قدرت آنهاست و شعار خاورميانه بزرگ را می دادند، امروز به دنبال راه حل فرار آبرومندانه از خاورميانه هستند، اين همان وعده ای است که خداوند داده است.





















Copyright: gooya.com 2016