جمعه 15 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ايلنا از ميتينگ‌های انتخاباتی در حاشيه نماز جمعه امروز تهران

هواداران احمدی‌نژاد تلاش می‌کردند که بين سرنشينان ماشين‌های در حال عبور از خيابان انقلاب، اقلام تبليغاتی توزيع کنند که اغلب با واکنش منفی روبرو می‌شدند و يا برگه‌ها و نشان‌های تبليغاتی سبز رنگ دريافت می‌کردند


ايلنا: ظهر امروز، نمازگزاران تهرانی يکی از متفاوت‌ترين روزهای انتخاباتی را تجربه کردند. حضور انبوهی از هواداران موسوی و احمدی‌نژاد و توزيع گسترده اقلام تبليغاتی، سر در اصلی دانشگاه تهران و خيابان‌های اطراف را به ميتينگ‌های انتخاباتی تمام عيار تبديل کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، هواداران احمدی‌نژاد برای حضور در اين مراسم تدارک وسيعی ديده بودند و از يک ساعت پيش از پايان نماز در حال آماده کردن اقلام تبليغاتی بودند.
- روزنامه وطن امروز، هفته نامه شما، نشريه عبرت‌های عاشورايی و چند ويژه‌نامه تبليغاتی در تيراژ وسيع و به طور رايگان در ميان نمازگزاران و عابران توزيع می‌شد.
- هزاران عکس، پوستر و تراکت احمدی‌نژاد در اين مراسم توزيع شد، به‌گونه‌ای که تمام سطح خيابان پوشيده از عکس‌های احمدی‌نژاد بود.
- از جمله مهمترين شعارهای حاميان احمدی‌نژاد می‌توان به ”مرگ بر مخالفان دولت“، ”يک يا علی،‌ تا احمدی“، ”احمدی دلاور، پيرو خط رهبر“،‌ ”احمدی قهرمان، اميد مستعضفان“، ”احمدی شيره، سازش نمی‌پذيره“ و ”حزب‌الله، ماشاالله“ اشاره کرد.
- مهمترين تکيه حاميان احمدی‌نژاد به مناظره انتخاباتی بود و در همين راستا، شعارهای توهين‌آميزی عليه موسوی سر دادند.
- هواداران احمدی‌نژاد به دفعات سعی در ايجاد درگيری داشتند که با خويشتن‌داری هواداران موسوی و دخالت نيروی‌انتظامی ناکام ماندند.
- مديران نشريه رنگی عبرت‌های عاشورايی که به طور انبوه در ميان مردم توزيع شده بود، با نصب يک صندوق جلوی درب اصلی خروجی نمازگزاران، مرتب از مردم تقاضای دريافت وجه نقد برای کمک به نشريه می‌کردند.
- هواداران موسوی و احمدی‌نژاد سعی می‌کردند با پرتاب انبوه عکس‌های کوچک دو کانديدا به ميان اجتماع مقابل، فضای تبليغاتی را در دست بگيرند.
- طرفداران ميرحسين شعارهايی چون ”يک يا حسين، تا ميرحسين“، ”هر کی که کم مياره، ناموس وسط مياره“،‌ ”رای ما يک کلام، نخست وزير امام“ و ”ياد امام و رهبری، سيد حسين موسوی“ سر می‌دادند.
- طرفداران احمدی‌نژاد پس از پايان مناظره به سمت ميدان فلسطين حرکت کردند.
- هواداران احمدی‌نژاد تلاش می‌کردند که بين رهگذران و يا سرنشينان ماشين‌های در حال عبور از خيابان انقلاب، اقلام تبليغاتی توزيع کنند که اغلب با واکنش منفی روبرو می‌شدند و يا برگه‌ها و نشان‌های تبليغاتی سبز رنگ دريافت می‌کردند.
- حضور زنان خانه‌دار، پيرمردها و روحانيون در کنار دختران و پسران جوان هوادار موسوی جالب بود.
- برخی دانشجويان ساکن خوابگاه‌های اطراف خيابان انقلاب نيز با آويزان کردن پارچه‌های سبزرنگ از پنجره‌ اتاق‌ها، در حاشيه اين ميتينگ‌ انتخاباتی حضور داشتند.
- تلاش گسترده و موثر نيروی انتظامی و موفقيتش در جلوگيری از درگيری گسترده بين حاميان دو کانديدا، قابل توجه بود.
- بازار گفتگوهای چند نفره تا ساعتی پس از پايان ميتينگ انتخاباتی گرم بود.





















Copyright: gooya.com 2016