پنجشنبه 21 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا آغاز يک جنگ، تنها راه نجات احمدی نژاد است؟ ناصر مستشار

جناح احمدی نژاد آماده نيست تا ميدان رقابت را براحتی ترک نمايد لذا به شيوه های تهديد و ارعاب و براه انداختن سرکوب های خيابانی روی آورده است که سئوال اساسی در اينجاست ،عاقبت همه اين در گيری ها ـ ايران را به کدام سو سوق می دهد؟ «سپاه موسوی را تهديد کرد:‏ انقلاب مخملی را در نطفه خفه می کنيم در روزهای گذشته حمله به ستادهای انتخاباتی ميرحسين موسوی شدت گرفته و حتی خبرگزاری دولتی ايرنا تاييد کرد که در برخی از شهرها از جمله قم ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی به آتش کشيده شده است.سپاه حضور هواداران مير حسين موسوی در خيابان ها را بخشی از انقلاب مخملی معرفی کرد.سايت روز«
پس از آنکه جمهوری اسلامی توانست همه مخالفان خود را سرکوب و اعدام و وادار به مهاجرت نمايد اينک تضاد تاريخی آنها در همه زمينه ها باريگر سربر آورده اند و آنها می خواهند بطور جدی يکبار برای هميشه بايک ديگر تصفيه حساب نمايند.هريک از آنها به خود مشروعيت تاريخی ،مذهبی ،انقلابی می دهد و رهبری جامعه ايران را ازآن خود تلقی می نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تضادهای تاريخی جريانات مذهبی در ايران به اوج خود رسيده است ومردم برای رسيدن به اهداف خود ظاهر لوای خواسته های اساسی خود که چيزی جزء تغييرات بنيادی در حکومت سياسی به خيابانها آمده اند.يکی ادعای مديريت جهان را وديگری به اين نتيجه رسيده است که تنها مديريت ايران کافی است.تضاد های ايدولوژيک هرچه بيشتر در درون حکومت اسلامی که از آغاز روی کار آمدن شان تا کنون هموراه در قاموس وحدت اضداد توانسته اند در کنار يک و ديگر دوام بياورند به دوران برخورد های خشن و تصفيه حساب های تاريخی رسيده است.يکی از آنها بايد بماند وديگری بايد ميدان را خالی کند.سئوال اساسی و کليدی در اينجاست که کداميک قوی تر و کداميک ضعيف تر است تا ميدان را ترک نمايد تا قدرت را در اختيار ديگری بگذارد؟ در چنين شرائطی ميدان نبرد همه چيز را تعين خواهد کرد.تاريخ تا کنون بدينگونه نوشته و شاهد بوده است!
جناح احمدی نژاد پس از شکست در انتخابات پيش رو نيز مقام خود را که بايد طبق قانون اساسی پس از کمتر از دو ماه در اختيار رئيس جمهور برگزيده بگذارد، احمدی نژادبراحتی مقام رياست جمهوری خود را در اختيار برنده انتخابات نخواهد قرار داد.طرفداران احمدی نژاد با در اختيار داشتن نيروهای فرماندهی سپاه و بسيج و ارتش و وزرات اطلاعات و صدا و سيما و روزنامه کيهان بيت رهبری به رياست حسين شريعتمداری عليه برنده انتخابات دست به توطئه خواهند زد که آنموقع وضعيت ولی فقيه نيز لرزان خواهد گرديد چراکه او بايد جانب يک جناح معين را بگيرد ودست از مانور دادن بردارد؟
احمدی نژاد در سالهای گذشته از ظهور قريب الوقوع امام زمان خبر داده است.جريان امام زمانی حجتيه همواره يکی از شروط ظهور مهدی عجج فرج الله تعالی را افزايش فساد و جنگ و خونريزی بر روی زمين فرا گرفته باشد می دانند. از نظر آنها خون همه جا را بايد گرفته باشد تا جائی که تا زانوی اسب آن حضرت نيز بايد خون ديده شود.از نظر جريانات نزديک به حجتيه و مصباح يزدی ازدست دادن قدرت سياسی و نظامی جزو محالات است.بنابر نظر آنها ،چون آنها زمينه سازان ظهور حضرت امام زمان هستند پس هيچ اراده ائی نمی تواند در راه رسيدن به اهداف الهی آنها خللی ايجاد نمايد.بدين لحاظ آنها تلاش خواهند نمود تا زمينه های جنگ و خونريزی را برای ظهور امام زمان فراهم نمايند.اگر آنها تشخيص دهند که قدرت زمينه سازی ظهور امام زمان را از دست خواهند داد ،همه کوشش های خود را بکار خواهند گرفت تا با براه انداختن يک جنگ تمام عيار ،مانعی برای پيروزی مخالفان فکری و نظری خود ايجاد نمايد تا آنها به قدرت نرسند!بهمين خاطر جريان فکری احمدی نژاد با پشتيبانی همه جانبه سپاه ،بسيج ، ارتش ، وزرات اطلاعات و با همت سربازان گمنام امام زمان دست به تحريکات جديدی عليه اسرائيل و امريکا و يا يکی از کشورهای خليج فارس دست خواهند زد تا در ظرف دوماه آينده يک جنگ منطقه ائی آغاز گردد تا تفويض مقام رياست جمهوری به برنده انتخابات به تاخير در آيد تا سياست های دراز مدت خود را تا ظهور امام زمان پياده نمايند!
«همسر شهيد رجايی تشريح کرد: برنامه براندازانه‌ی حجتيه و ديگر مخالفان امام ـ واقعيت اين است در حالی که امام در نامه ای که به يکی از اعضای شورای نگهبان تذکر داده بودند که مبادا يک مرتبه متوجه شويد همه چيزتان دست انجمن حجتيه ای ها افتاده است، اما از آن زمان تا کنون اين پيش بينی و نصيحت آگاهانه و دلسوزانه از جانب برخی ناديده گرفته شد.اين انديشه قطعا بر اين عقيده است که انقلاب اسلامی قيام امام زمان(عج) را به تاخير انداخت و اکنون هر تلاش مذبوحانه‌ای را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی خدمتی به امام زمان (عج) و گامی در جهت تعجيل در ظهور امام زمان(عج) تلقی می‌کند. حجتيه با جريانهای مختلف مقدس مآب و متحجر در بعضی موارد وجه مشترک فکری دارد. اين وجه مشترک داستان ۹۹ نفر را پديد آورد. يادمان نرفته است برخی از کسانی که امروز به نام امام و به نام ولايت از محدود کردن رکن جمهوريت نظام دفاع می‌کنند در زمان امام در جمع ۹۹ نفره منسجمی در اوج بحران جنگ به مخالفت با امام برخاستند. ديدگاههای ايشان را به مولوی و ارشادی تقسيم کردند، امروز اين افراد به بهانه دفاع از ولايت و از امام برخی از ياران امام را حذف می‌کنند.«
چرا آزمايش سپر موشکی اسرائيل در قبل از انتخابات رياست جمهوری در ايران به انجام رسيد؟
«رژيم صهيونيستی از روز دوشنبه آزمايش سپر موشکی خود با نام «شارويت آکساميم» را آغاز کرد. به نوشته روزنامه هاآرتص، اين سپر موشکی ويژه مقابله با پرتاب موشک هايی با برد ۴۰ تا ۲۵۰ کيلومتر است که در زمان جنگ ۳۳ روزه پرتاب می شدند. اين سپر موشکی بخشی از سيستم مرکب ويژه تامين امنيت رژيم صهيونيستی در برابر پرتاب موشک است. ايلنا: وزير دفاع آمريکا گفت که پنتاگون به درخواست رئيس‌جمهوری اين کشور، برنامه‌های خود برای اقدام نظامی عليه ايران را به‌روز کرده است«.
چرا اوباما رئيس جمهور امريکا که از آغاز روابط نزديک و بدون پيش شرط با ايران سخن می گويد اما قبل از انتخابات رياست جمهوری در ايران ، برنامه‌های نظامی خود را به‌روز کرده است؟
«به گزارش ايلنا به نقل از روزنامه صهيونيستی يديعوت آحارونوت، «رابرت گيتس»، در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی اعلام کرد: «در پی گفت‌وگوها با رئيس جمهوری برنامه‌های نظامی خود را به‌روز کرده‌ايم و تمامی گزينه‌ها را روی ميز داريم.»
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اينکه آيا برنامه‌های نظامی برای حمله به ايران به‌روز نشده است، گفت: «هر رئيس‌جمهوری تمايل دارد مطمئن شود که برنامه‌های نظامی کشورش به‌روز هستند.»
چرا اسرائيل و امريکا ـ خود را در حال آماده باش نظامی قرار داد ه اند؟آنها چه پيام هائی از جانب جناح احمدی نژاد دريافت نموده اند؟ تا آنجائيکه اسرائيل به شهروندان غير نظامی خود نيز آموزش دفاعی داده است ؟چرا پايگاه نيروی دريائی فرانسه ،قبل از انتخايات رياست جمهوری در ايران بسرعت افتتاح گرديد؟در حاليکه قرار بود آن پايگاه در سال ۲۰۱۰ آغاز به کار نمايد؟
زمينه های لازم برای يک رويائی ايدولوژيک خشن که از قرائت های مختلف ازاسلام مانند جنگهای خونين اصو ليون و اخباريون در قرن هفدهم ميلادی که در طول تاريخ رخ داده است ـ بارديگر نشانه هائی از شعله گيری افکار متحجر گذشته بر آسمان ايران سايه افکنده است.اختلافات همه دستجات سياسی و مذهبی ،جامعه ايران را به آستانه جنگی خارجی و يا داخلی که از جانب مردم ايران کاملا ناخواسته است ـ خواهند کشاند. صاحبان انديشه های مختلف سياسی و مذهبی در درون حکومت اسلامی به اندازه کافی مسلح هستند و آنها هر آئينه می توانند به روی يک ديگر آتش بگشايند!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016