چهارشنبه 6 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمهوری اسلامی چه خواب هائی برای عراق ديده است؟ ناصر مستشار

آفتاب: آيت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: «به نظر می‌رسد جنگ تحميلی ايران و عراق خيرات و برکات زيادی از جهات مختلف برای ايران داشته و جام زهری که امام(ره) برای پايان جنگ نوشيد امروز شيرينی‌اش را روح مبارک ‌شان می‌بيند. انشاءالله اگر خوب پيش برويم و با تدبير صحنه را اداره کنيم ملت ايران و ملت عراق به قدرتی عظيم و آسيب‌ناپذير و الگويی برای منطقه تبديل می‌شوند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هشت سال جنگ بيهوده ايران وعراق کمر ملتهای ايران و عراق را شکاند اما جيب کشورهای امپرياليستی را پر کرد.
دخالت ها و تهديدهای جمهوری اسلامی در حوزه خليج فارس باعث گرديده است تا کشورهای آن حوزه ، برای دفاع خويش به کشورهای امپرياليستی پناه ببرند تا آنجائی که سطح خريد سلاح های پيشرفته گوناگون از جانب اعراب از کشورهای امپرياليستی به ميزان بسيار بالائی رسيده است.همين ديروز ۲۶ ماه مای ميلادی ـ نيکلا سرکوزی رئيس جمهوری فرانسه نخستين پايگاه نظامی اين کشور در منطقه خليج فارس را رسماً افتتاح کرد تا امنيت کشورهای عربی خليج فارس راتامين نمايد.در همين راستا می توان عنوان نمود که بازگشت کشورهای استعماری به منطقه مانند قرن پانزدهم ميلادی آغاز گرديده است.همه زمينه سازی های بازگشت دول امپرياليستی تنها می توانست در سايه ناامنی منطقه صورت گيرد که مجری نا آرامی ، فقط توسط جمهوری اسلامی می توانست فراهم گردد. همه ادعاهای جمهوری اسلامی مبنی بر اينکه کشور مستقل بحرين که عضو سازمان ملل نيز می باشد همچنان استان چهاردهم ايران است باعث شد تا اعراب منطقه خليج فارس بيشتر بسوی کشورهای امپرياليستی تمايل يابند و در همين راستا کشورهای عربی همه تضاد های خود را با اسرائيل به فراموشی سپرده و ايران را دشمن اصلی خود تشخيص داده اند. در دوران حکومت صدام ،لابی های جمهوری اسلامی اطلاعات غلط مبنی بر داشتن سلاح شيميائی و اتمی به حکومت صدام در اختيار امريکا قرار دادند تا امريکا را تشويق نمايند که صدام را سرنگون نمايد.پس از سرنگونی صدام حسين بدست نيروهای نظامی امريکا ،اولين پيام های شادباش پيروزی از جانب رهبران جمهوری اسلامی به ملت عراق سرازير شد.پس از پايان شادی های مردم عراق در جشن سرنگونی صدام حسين ، دخالت های آشکار و پنهان جمهوی اسلامی در نا آرامی های عراق آغاز گرديد تا زمينه ناامنی آن کشور را فراهم آورده شود.جمهوری اسلامی علت همه نا آرامی ها را به گردن امريکائی هائی انداخت که عامل سرنگونی صدام بودند تا بدينوسيله درخواست خروج نيروهای نظامی امريکا را مهيا سازند تا بلافاصله پس از خروج امريکائی ها زمينه ورود نيروهای سپاه پاسداران را به علت ناامنی حرم های امامان شيعه به مناطق شيعه نشين آماده سازند. مدتهاست که جمهوری اسلامی به بخش شيعه نشين عراق چشم طمع دوخته است تا آنجا را به زير قلمرو ولايت مذهبی خود در آورد.رهبران شيعه ايران شهرهای شيعه عراق را به لحاظ تاريخی از آن خود می دانند که در اين رهگذر ناسيوناليسم افراطی بخشی از ايرانيان ادعای آخوندها را تکميل می نمايند و با مدرک تاريخی مبتنی بر ادعای ارضی آن مناطق که قبل از حمله اعراب به ايران تعلق داشته است را بدان اضافه می نمايند تا قلمرو ايران بزرگ تبلور يابد. در طول تاريخ ، بخشی از جنگ های ايران صفوی با امپراتوری عثمانی بر سر مناطق شيعه نشين بوده است که در نهايت در آن دوره ، نود سال مناطق شيعه نشين عراق فعلی تا بغداد در اختيار ايران بود.اينک نيز مجتهدين شيعه عراقی حاضر نيستند تا به زير ولايت مذهبی ايران بروند. اينک نيز هاشمی رفسنجانی که يکی از بنيانگذاران جمهوری اسلامی است و از وفاداران و مريدان شخصيتی است بنام خمينی که هميشه سفارش کرده بود تا همه بلاد اسلامی روزی بايد به زير پرچم جمهوری اسلامی برود می گويد: ملت ايران و ملت عراق به قدرتی عظيم و آسيب‌ناپذير و الگويی برای منطقه تبديل می‌شوند».
در همين راستا بايد چشم انداز جنگ های بيشماری را در آينده در منطقه تصور نمود.





















Copyright: gooya.com 2016