شنبه 23 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام رهبر جمهوری اسلامی در باره دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری

مشارکت بيش از هشتاد درصدی مردم و رأی ۲۴ ميليونی به رييس‌جمهور منتخب، يک جشن واقعی است


حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پيام مهمی، حضور تعيين کننده، مقتدرانه، متين و آرامش‌آفرين ملت بزرگ و هنرمند ايران را در جمعه حماسی ‌‌٢٢ خرداد، لطف و رحمت پروردگار حکيم و حادثه‌ای خيره کننده و بی‌همتا خواندند و با اشاره به تجلی رشد سياسی، عزم انقلابی و ظرفيت مدنی ملت ايران در انتخابات شورانگيز، زيبا و پرشکوه رياست جمهوری دهم افزودند: مشارکت بيش از هشتاد درصدی مردم و رأی ‌‌٢٤ ميليونی به رييس‌جمهور منتخب، يک جشن واقعی است که دشمنان در تلاشند با تحريکات بدخواهانه، شيرينی آن را از کام ملت ايران بزدايند؛ بنابراين آحاد مردم به ويژه جوانان عزيز بايد کاملاً هوشيار باشند و هواداران نامزد منتخب و ديگر نامزدهای محترم از هرگونه رفتار و گفتار تحريک آميز و بدگمانانه پرهيز کنند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) متن پيام به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

ملت عزيز ايران!

مردان و زنان آگاه و شجاع و زمان‌شناس!

سلام خدا بر شما که شايستگی خود را برای دريافت سلام و رحمت الهی به اثبات رسانديد. جمعه حماسی شما،‌ حادثه‌ای خيره‌کننده و بی‌همتا بود که در آن، رشد سياسی و چهره‌ مصمّم انقلابی و توان و ظرفيت مدنی ملت ايران، در نمائی زيبا و پرشکوه در برابر چشم جهانيان به نمايش درآمد.

اقتدار و عزتی که شما با آرامش و متانت و کمالِ خود در تاريخ کشور به ثبت رسانديد، و اراده‌ی خلل‌ناپذيری که در ميان آتشبار جنگ‌روانی دشمنان، با حضور در اين عرصه‌ تعيين‌کننده نشان داديد، از چنان اهميتی برخوردار است که با هيچ بيان معمولی و متعارفی نمی‌توان آن را توصيف کرد. تنها می‌توان گفت که ملت ايران توانسته است همچنان موجبات رحمت الهی را در خود حفظ کند و دست قدرت خداوند را در حمايت از پيشرفت و تعالی اين کشور، بالای سر خود نگاه دارد.

انتخابات ‌‌٢٢خرداد، با هنرنمائی ملت ايران، نصاب تازه‌ئی در سلسله‌ی طولانی انتخاب‌های ملّی پديد آورد. مشارکت بيش‌از هشتاد درصدی مردم در پای صندوق‌ها و رأی بيست‌وچهار ميليونی به رييس‌جمهور منتخب، يک جشن واقعی است که به حول و قوه الهی، خواهد توانست پيشرفت و اعتلای کشور و امنيت ملی و شور و نشاط پايدار را تضمين کند. ديروز شما توانستيد ثابت کنيد که ايران به برکت شعارها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، در برابر تهاجم سياسی و روانی از چنان مصونيت و صلابتی برخوردار است که با گذشت سی‌سال از آغاز مردمسالاری دينی در اين کشور،‌ از هميشه تازه نفس‌تر و سرزِنده‌تر در صحنه حاضر گشته و دوستان و دشمنان را به ادامه راه روشن خود مطمئن می‌سازد.

اينجانب با فروتنی در برابر عزم و ايمان شما مردم عزيز، اين موفقيت بزرگ را به حضرت ولیّ‌الله‌الاعظم روحی‌فداه و به روح امام بزرگوار و به يکايک آحاد ملت تبريک عرض می‌کنم و همگان را به قدردانی از اين لطف الهی و شکرگزاری در برابر پروردگار حکيم و عليم توصيه می‌نمايم. گمان بر اين است که دشمنان بخواهند با گونه‌هائی از تحريکات بدخواهانه، شيرينی اين رويداد را از کام ملت بزدايند. به همه‌ آحاد مردم و بويژه جوانان عزيز که سرزنده‌ترين نقش‌آفرينان اين حادثه‌ شورانگيز بودند، توصيه می‌کنم که کاملاً هشيار باشند. همواره بايد شنبه‌ پس‌از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران ديگر نامزدهای محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحريک‌آميز و بدگمانانه پرهيز کنند. رييس‌جمهور منتخب و محترم، رييس‌جمهور همه‌ ملت ايران است و همه و از جمله رقيبان ديروز بايد يکپارچه از او حمايت و به او کمک کنند. بی‌شک اين نيز امتحانی الهی است که موفقيت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب کند.

وظيفه خود می‌دانم از همه‌ کسانی که در خلق اين حادثه بزرگ نقش آفريدند صميمانه سپاسگزاری کنم: از نامزدهای محترم که با مطرح ساختن نقطه‌نظرهای سياسی و اقتصادی و با سخن و رفتار خود، دارندگان سلايق گوناگون اجتماعی و سياسی را به صحنه آوردند، از نخبگان و برگزيدگانی که مخاطبان خود را به حضور در اين آزمون بزرگ دعوت کردند؛ از مراجع عظام و علمای اعلام و فرزانگان دانشگاهی و شخصيت‌های فرهنگی و سياسی؛ از رسانه‌ ملی و مديران و طراحان و مجريان و هنرمندان صداوسيما که نو‌آ‌وری‌های تحسين‌برانگيز آنان نقش تعيين‌کننده‌ای در اين حادثه فراموش‌نشدنی داشت؛ از وزارت کشور و شورای محترم نگهبان که با اخلاص و امانتداری کامل به وظيفه‌ خطير خود صادقانه و سخت‌کوشانه عمل کردند؛ از نيروی انتظامی و ديگر دستگاه‌های حافظ امنيت، که فضای سالم و باز و آرام را برای مردم تأمين نمودند، و سرانجام و بيش‌از همه، از يکايک رأی‌دهندگان که برای خود و کشورشان آبرو و ثبات و امنيت فراهم آوردند.

بار ديگر با تضرع و ابتهال، خدای عزيز و قدير را از اعماق جان، سپاس گفته هدايت و رحمتش را برای اين ملت و اين بنده ناتوان مسألت می‌کنم و با سلام به حضرت ولی‌ّ الله‌الاعظم‌ روحی‌فداه به دعا و رعايت و حمايت آن صاحب اصلی اين کشور دل می‌بندم و به روح امام راحل و ارواح طيبه‌ شهيدان عزيز درود ميفرستم.

والسلام عليکم و رحمةالله
سیّدعلی خامنه‌ای
‌‌٢٣/خرداد/‌‌١٣٨٨


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016