دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"انتخابات"، شکست توهم، مسعود نقره کار

سرانجام آيت الله خامنه ای، کارگردان نمايش " انتخابات "، آن گونه که می خواست نمايش را به پايان رساند. خامنه ای و بيت اش، که نشان دادند سياست ورزان ورزيده ای هستند، با مهارت و چربدستی از اصلاح طلبان حکومتی در داخل و در خارج از کشور بازی ای هنرمندانه گرفتند .

اصلاحات به معنای نوعی کمک رسانی به حکومت اسلامی پديده ی تازه ای نيست. از فردای بنيانگذاری اين حکومت عده ای از درون و بيرون حکومت به اين نوع از کمک رسانی رو آوردند. در اين ميانه عده ای ضمن حفظ بيضه اسلام و حکومت اسلامی به دنبال ايجاد تغيير اتی سطحی و " سوپاپ اطمينانی" در حکومت بودند , که نمونه اند مهندس بازرگان و نهضت آزادی در يک سو و حزب توده در سوی ديگر. اگر بازرگان و نهضت آزادی و امثالهم با اعتفاد به اسلام جرات نزديک شدن به بنياد های فساد را نداشتند و می خواستند کار تغيير را از اضافه کردن کلمه " دموکراتيک " به جمهوری اسلامی آغاز کنند , توده ای ها با هالو پنداشتن آيت الله خمينی تلاش داشتند خط امام را به راه رشد غير سرمايه داری بکشانند ودر نقش " کارمندان " حکومت اسلامی اصلاحات مورد نظر را بوجود آورند. اما ديديم آيت الله خمينی چگونه بتدريج و حسابگرانه – و جنايتکارانه – به سراغ اين دست از اصلاح طلبان کمک رسان رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قصه ی اين کمک رسانی اصلاح طلبانه ی سی ساله , سری دراز دارد. البته اصلاحاتی در ارودی " اصلاح طلبان کمک رسان به حکومت اسلامی و ولی فقيه " رخ داده است اما در اساس در بر همان پاشنه جا خوش کرده است که بود .
وحکايت همچنان باقی ست , جانشين آيت الله خمينی , يعنی آيت الله خامنه ای نيز بتدريج و حسابگرانه – و جنايتکارانه- به سراغ اين دست از اصلاح طلبان کمک رسان رفته و می رود.

يايان تازه ترين نمايش

تاره ترين نمايش حکومت اسلامی , انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری اين حکومت بود که
سرانجام آيت الله خامنه ای , کارگردان نمايش " انتخابات " ,آنگونه که می خواست نمايش را به پايان رساند. خامنه ای و بيت اش, که نشان دادند سياست ورزان ورزيده ای هستند, با مهارت و چربدستی در اين نمايش از اصلاح طلبان حکومتی در داخل ودر خارج از کشور به عنوان سياهی لشکرانی متوهم بازی ای هنرمندانه اما تراژيک گرفتند . نگاهی به اين لشکر شکسته و خسته در خارج کشور وعکس العمل های عصبی و غلو آميزشان بياندازيد تا به ابعاد توانايی اين کارگردان خبره برای بازی گرفتن , حتی از بی استعداد ترين هنرپيشه ها پی ببريد.

اصلاح طلبان خارج از کشور

نام آوردن از اين مجموعه ضرورت خود را ازدست داده است , در يک ماه گذسته آوازه گری و کمک رسانی های های اينان به حکومت اسلامی از طريق تارنماها ونشريه های شان در خارج از کشور, در بی.بی.سی, صدای امريکا , دويچه وله و ريز راديو ها و تلويزيون های ديگر و حضور سبزشان در صفوف رای دهندگان در سفارت خانه های حکومت اسلامی شهره شهرشان کرده است. اينان دو دسته اند که در يک حزب, يکی دو سازمان , يکی دو محفل وباشگاه , يک اتحاد , تعدادی از تارنما های عمومی و شخصی , يکی دو راديو و تلويزيون , و نيز به طور فردی ,به کار اصلاح طلبی ی کمک رسان مشغول اند, و هنوز هستند , و خواهند بود:
۱- تبعيدی نما ها : نمايش اخير نشان داد بسياری از تبعيدی ها , اپوزيسيون حکومت اسلامی نيستندد. رسالت اينان لکه دار کردن پديده ی تبعيد و تبعيدی ست . در همين دوره ی بر گزاری نمايش " انتخابات " لکه های شان بر تارنماها , نشريه های خارج و داخل کشور , بی بی سی, دويچه وله , صدای امريکا به وضوح ديده شدند . هم اينان تبعيديان را به رای دادن به مشروعيت حکومت اسلامی فرا خواندند و خود با افتخار رای دادن شان را جيغيدن . اينان تبعيدی و شايسته ی چنين عنوانی نيستند.
۲- اصلاح طلبان مهاجر , بدليل امکانات مالی و تبليعاتی ای که کشور های هلند , انگليس و.... در اختياراصلاح طلبان مهاجر قرار داده اند, اينان بزرگترين نقش را در کمک رسانی اصلاح طلبانه و توهم پراکنی در رابطه با حکومت اسلامی , ايفا کرده اند. ترديدی نيست که اين عزيزان ماموران معذور نيستند , آگاهانه وصادقانه انجام وظيفه می کنند . اين مجموعه بزرگترين ضربه را متوجه اپوزيسيون خارج از کشور کرده است و دريغا به دليل پراکندگی و ضعف جنبش اپوزيسيون حکومت اسلامی در خارج کشور , اين جماعت ضرباتی بيش از اين , و کاری تر به اپوزيسيون حکومت اسلامی در خارج کشورخواهند زد.

تحريم شايسته ترين گزينه

عدم شرکت در نمايش عوامفريبی و " جهان فريبی" حکومت اسلامی همراه با افشای اين نابهنگام تماميت خواه و اقتدارگرا درست ترين و شايسته ترين گزينه بود.تبعيدی نماها و اصلاح طلبان مهاجر پيش از هر انتخاباتی تحريم کنندکان را قليل و بی تاثير خوانده اند اما هنگام که به بيرون زمين بازی پرتاب شان کرده اند, شکسته و خسته و زخم خورده از توهم خويش , عامل شکست را تعداد " قليل و بی تاثير" تحريميان و بايکوت کنندگان معرفی کرده اند. چنين برخوردی نا روا و نادرست است , و درست همان بر خورد حکومت گران اسلامی با تحريم کنندگان است .البته شگفت زده هم نبايد شد " اثاث خانه به صاحب خانه می رود" !


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016