یکشنبه 7 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه محسن رضايی به دبير شورای نگهبان: ترکيب هيئت ويزه به منظور جلب اعتماد بيشتر مردم و کانديداها بايد اصلاح و تکميل شود، ايلنا

اين هيئت بايد رسيدگی جامع به کل فرايند انتخابات و همه شکايات و اعتراضات را بنا به طرح و روشی که خود تشخيص می‌دهد، در دستور کار قرار دهد و روش و برنامه کاری آن از قبل تعيين و ديکته نشود.


ايلنا: محسن رضايی، نامزد انتخابات رياست جمهوری در نامه‌ای به دبير شورای نگهبان‌ در مورد هيات ويژه شورای نگهبان اعلام کرد: اين هيئت بايد رسيدگی جامع به کل فرايند انتخابات و همه شکايات و اعتراضات را بنا به طرح و روشی که خود تشخيص می‌دهد، در دستور کار قرار دهد و روش و برنامه کاری آن از قبل تعيين و ديکته نشود.
به گزارش ايلنا، متن اين نامه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيه الله جنتی
دبير محترم شورای نگهبان
باعرض سلام و احترام
پيرو نامه مورخه ۵/۴/۸۸ لازم می‌دانم بعنوان يکی از کانديداهای معترض به فرايند و نتايج انتخابات دهم رياست جمهوری که روش قبلی را در جهت ايفای حقوق همه ملت برخوردار از جامعيت ندانسته و به اين دليل نيز از احقاق حقوق فردی انصراف دادم، از اين رو با توجه به شيوه جديد شورای نگهبان در تمديد زمان و تعيين هيئت ويژه بررسی به شکايات، نظرات خويش را در خصوص شرايط جديد اعلام نمايم:
اولاً: کشور در شرايط فعلی در وضعيت خطيری است و احتمالات ناگوارتری در صورت تداوم اين شرايط، قابل‌تصور است. در اين وضعيت هرگونه ابتکاری که حاوی فرصتی برای خارج شدن از اين وضعيت و بازگشت آرامش و اميد و اعتماد ملی به کشور و خنثی کردن تبليغات دشمنان نظام باشد، بايد مغتنم شمرده شود و حداکثر همراهی با آن و بهره برداری از آن صورت گيرد.
ثانياً : اينجانب طرح شورای نگهبان در تشکيل هيات ويژه رسيدگی به شکايات را بعنوان يک ابتکار و فرصتی که بالقوه می‌تواند مسيری برای گشايش وضعيت جاری کشور ايجاد کند، ارزيابی می‌نمايم.
ثالثاً : موفقيت اين ابتکار را منوط به اراده راسخ و جديت در نيتی که در پشت آن می‌باشد و الگويی که مبنای عمل آنرا تشکيل می‌دهد، می‌دانم. جديت در اين کار را احيای اعتماد واقعی در بخشی از ملت که در اين انتخابات به اعتمادشان لطمه وارد شده و همچنين رفع نگرانی نخبگان می‌بينم و اين امر مستلزم رعايت موارد زير است:
۱- ترکيب هيئت به منظور جلب اعتماد بيشتر مردم و کانديداها بايد اصلاح و تکميل شود تا ضمن ايجاد وحدت ملی و پرهيز از هر‌گونه پيشداوری، الگوی عمل آن مدلی فراجناحی باشد.
۲- اين هيئت بايد رسيدگی جامع به کل فرايند انتخابات و همه شکايات و اعتراضات را بنا به طرح و روشی که خود تشخيص می‌دهد، در دستور کار قرار دهد و روش و برنامه کاری آن از قبل تعيين و ديکته نشود.
۳- برای فراهم کردن شرايط موفقيت، اين هيئت بايد از اختيارات کامل برخوردار باشد و در امر رسيدگی و تنظيم و ارائه گزارشات نيز آزادی عمل داشته باشد.
۴- هيچ محدوديتی از جمله محدوديت زمانی نبايد مانع کيفيت و دقت کار و رسيدگی کامل و جامع به تمامی ابهامات و اشکالات باشد هرچند در کنار آن، سرعت عمل در رسيدن به قضاوت نهايی، ضروری است.
۵- رعايت اصل شفافيت در کار، اساسی است و برای رفع ابهامات لازم است اين هيئت تمامی فرايند و رويدادادهای مسير رسيدگی را بطور شفاف و مرحله به مرحله با مردم در ميان بگذارد. بعلاوه لازم است برای کانديداها فرصت و آزادی عمل فراهم گردد تا توضيحات خود نسبت به اين فرايند را برای مردم ارائه دهند.
۶- هيئت به دور از هرگونه پيشداوری و نيز فارغ از هرگونه محدوديت در جمع بندی و نتيجه‌گيری به هرشکل متصور، ماموريت خود را انجام دهد.
۷- برای مشارکت هر سه نامزد ديگر انتخابات تلاش شود تا آنکه بررسی‌های هيئت، جنبه عمومی و فراگير پيدا کند. در غير اين صورت مشارکت اينجانب جنبه فردی به خود می گيرد که آن را برای عبور از شرايط موجود کشور، مناسب نمی دانم.
در پايان، اينجانب همانگونه که قبلاً اعلام کرده‌ام ضمن عدم پيگيری حق شخصی و صرفاً برای دفاع از کشور و مطالبه حقوق مردم و نظام، در صورت تاييد و اقدام موارد و شرايط فوق از سوی آن شورای محترم، وظيفه خود می‌دانم در مسير موفقيت هيئت مذکور در نهايت توان تلاش نمايم. زيرا که موفقيت اين هيئت را در برقراری آرامش و امنيت و اميد به آينده بسيار موثر می‌دانم. ضمن اينکه از ساير نامزدهای محترم هم می‌خواهم در اين فرايند شرکت نمايند تا از رفتن به سوی بحران جلوگيری شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016