چهارشنبه 10 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش فعاليت های اعتراضی جمعی از ايرانيان ايالت نورد راين وستفالن ـ کلن و برنامه های آينده آن ها

هم ميهنان عزيز ساکن نورد راين وست فالن و آلمان

طی تقريبا سه هفته گذشته همه شاهد حرکت های اعتراضی ميليونی ايرانيان آزاديخواه به نتايج انتخابات از پيش تعيين شده در ايران بوديم. دولت دست نشانده ی احمدی نژاد حتی تحمل اعتراض مردم را در راهپيمايی های آرام و بدون خشونت نداشت و به کمک سپاه و بسيج و نيروهای مزدورش لباس شخصی ها پاسخ سوال آنها که "رای من کجاست؟" را با گلوله دادند و دولت احمدی نژاد که می داند هيچگونه مشروعيتی در ميان مردم ندارد با سرکوب آنها می خواهد به زور خود را تحميل کند.همه ما از طريق رسانه های بين المللی و رسانه های مردمی شاهد وحشيانه ترين هجوم به مردم ميهنمان بوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شورای نگهبان بعد از ۱۷ روز نه تنها به اعتراض ديگر کانديدها به دستکاری در انتخابات و باطل بودن آن توجهی نکرد بلکه اعتراض ميليونی مردم را هم ناديده گرفت و انتخابات را صحيح و احمدی نژاد را به عنوان ريس جمهور معرفی کرد. جمهوری اسلامی با نقض جمهوری و ناديده گرفتن رای مردم در انتخابات دهم به دنيا ثابت کرد که جمهوری "رای مردم" و انتخابات آزاد برای آنها مفهومی ندارد و تنها رای فقيه تعيين کننده است.

بنا به برخی منابع تا به حال چند هزار نفر دستگير شدند. از تعداد دقيق اخباری در دست نيست. عده ای از نخبگان جامعه: دانشگاهيان، دانشجويان؛ روحانيون مبارز، روزنامه نگاران دستگير شدند. دستگيری مردم در خيابان با ضرب و شتم و حمله به خانه ها در نيمه شب را همه در اين چند روز گذشته از طريق رسانه ها شاهد بوديم.
هزاران خانواده از سرنوشت فرزندانشان اطلاعی ندارند. آيا بايد نظاره گر چنين اعمال وحشيانه و دستگيری خواهران و برادرانمان باشيم؟
ما عده ای از ايرانيان در کلن که تا به حال به کمک ديگر هموطنانمان در ايالت نورد راين وست فالن پنج حرکت اعتراضی بزرگ را در کلن تدارک ديديم تصميم داريم به همراه ديگر ايرانيان اروپا روز شنبه به جمع ايرانيان در بلژيک بپيونديم و فريادمان را در مقابل پارلمان اروپا به گوش دولت های اروپايی برسانيم و از آنها بخواهيم که دولت احمدی نزاد را به رسميت نشناسد و آن را تحريم کنند و هيچگونه قراردادی را با آنها نبندند تا زمانی که دولتی با انتخابات آزاد و نظارت بين المللی در ايران حاکم باشد. برخی از خواست های ما که در بيانيه مان آمده است:

ما از مردم آلمان و سراسر جهان ميخواهيم که با اعتراضات خود از ولی فقيه، که عامل اصلی کشتار و سرکوب خونين مردم ايران است، بخواهند که به اين جنايات پايان دهد.

- در سريعترين وقت، به اجتماعات مسالمت آميز و اعتراضات مدنی مردم در ايران مجوز رسمی داده شود و از دخالت و تحريک نيروهای نظامی، به خصوص بسيج و اوباشان لباس شخصی جلوگيری شود.

- انتخابات آزاد با نظارت مجامع بين المللی، برای تضمين آراء آزاد مردم و ايجاد فضای آرامش و مسالمت در ميهنمان برگزار گردد.
- کليه مجروحين حوادث روزهای اخير بدون آزار و تعقيب مورد مداوا قرار گرفته و از خانواده‌های جانباختگان مطابق حقوق بين الملل دلجوئی گردد.
- کليه زندانيان سياسی و منجمله بازداشت شدگان روزهای اخير بدون محاکمه و به سرعت آزاد گردند. به آزار و شکنحه مردمی که در تظاهرات خيابانی اخير دستگير شده‌اند و نيز به شوهای تلويزيونی که با هدف اقرار گرفتن از زندانيان تدارک ميگردند، پايان داده شود.

- به حضور نظامی نيروها در خيابانها و اماکن عمومی خاتمه داده شود.

- به تحريکات صدا و سيما و روزنامه کيهان پايان داده شده و صدا و سيما در خدمت همه شهروندان قرار گيرند. به سانسور رسانه‌ها، مطبوعات و وسايل ارتباط جمعی پايان داده شود.

هموطنان!
ما بايد صدای اعتراضمان را مرتب به گوش جهانيان برسانيم و نگذاريم که دولت احمدی نژاد رابطه ای با دنيايی غرب برقرار کند. ما بايد مردم اروپا را از اتقاقات در ايران مطلع کنيم و حمايت آنها را بطلبيم. به همين دليل هم برنامه هايی برای چند روز آينده تدارک ديده شده که به اطلاع شما می رساينم:

۱ـ پنج شنبه ۰۲.۰۷.۲۰۰۹ در ميدان نوی مارکت از ساعت ۱۸ تا ۲۰

۲ـ شنبه ۰۴.۰۷.۲۰۰۹ بروکسل
قرار ما: ساعت ۱۱ صبح در مقابل منزای دانشگاه کلن خيابان Zülpicher Str.

۳ـ پنج شنبه ۰۹.۰۷.۲۰۰۹ ( ۱۸ تير) راهپيمايی بزرگ در کلن از رودولف پلتز به سمت ميدان هوی مارکت
ساعت ۱۷ گردهمايی و شروع راهپيمايی ساعت ۱۸

لطفا برای اطلاعات بيشتر با تلفن های زير تماس بگيريد:
۰۱۷۷۴۴۴۵۰۹۱
۰۱۶۳۵۹۳۱۲۳۷
۰۱۵۷۷۱۴۵۸۹۶۶

لطفا برای شرکت در تظاهرات بروکسل حتما اطلاع دهيد تا برای کرايه اتوبوس اقدام شود.

جمعی از ايرانيان ايالت نورد راين وستفالن ـ کلن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016