چهارشنبه 14 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در مراسم تحليف خطاب به سران برخی کشورها: ملت ما منتظر تبريک شما نيست، ايلنا

- احمدی نژاد خطاب به برخی کشورها گفت: ملت ما منتظر تبريک شما نيست
- هيچ کس نبايد احساس کند حقی از وی دريغ شده است يا کرامت وی مخدوش شده است و احدی حق ندارد با عناوين مختلف و مجهول آزادی‌های اساسی را محدود کند.


رئيس جمهور با تاکيد بر اين که هيچ انگيزه‌ای جز خدمت به مردم و کشور ندارم، تاکيد کرد: بنده جز به پيشرفت کشور و مردم به چيز ديگر نمی‌انديشيم و برای تحقق اين آرمان‌ها در برابر خدا ،شما عزيزان و ملت عزيز متعهد هستم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسم تحليف خود در مجلس شورای اسلامی با بيان اين‌که خدا را سپاسگزارم که بار ديگر ملت ايران را با اراده خويش به صحنه آورد و منشا خلق حماسه بی‌نظير ۲۲ خرداد قرار داد، اظهار داشت: بی‌ترديد حماسه ۲۲ خرداد مقدمه تحولات بزرگ در ايران و تغييرات گسترده در عرصه جهانی خواهد بود و از همه کسانی که به اعتلای ايران می‌انديشند و از نمايندگان مجلس سپاسگزارم.
وی با تاکيد بر اين که ايران همواره در احيا و بالندگی تمدن توحيدی نقش ممتاز داشته است،گفت: امروز نيز ايران تمام قد وارد ميدان شده است ودر حال پايه گذاری تمدن نوين انسانی و اسلامی است.
احمدی‌ نژاد با بيان ‌اين که انتخابات اخير جلوه آشکار از هوشمندی، تجربه و ايمان مردم برای پيگيری آرمان‌های انقلاب است تصريح کرد: حماسه حضور ۴۰ ميليون ايرانی و شکوه حدود ۲۵ ميليون به فرد منتخب از ديگر افتخارات ملت ايران است، و عزمت کار ملت را می‌توان در شدت و غليان عصبانيت دشمنان قسم خورده و ارزش‌های انسانی مشاهده کرد.
رئيس‌جمهور با بيان اين که دشمنان قسم خورده انقلاب گردوغبار پراکندند و سوالات فراوانی را القا کرده و تلاش کردند آينده تاريکی را ترسيم کنند ،گفت: اما مردم هوشمندانه و با توکل به خدا در عرصه حاضر شدند و پيروز اين صحنه همه مردم ، ارزش‌های انقلاب و نظام پرافتخار جمهوری اسلامی بودند و رای قاطع مردم، ادامه راه انقلاب و روند چهار سال گذشته و گفتمان ارزشمدار را تثبيت کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد :عزت و اقتدار ملی، دفاع از مظلومان و ايستادگی در برابر خودخواهی‌ها ، زياده خواهی‌ها وکرامت انسانی از محورهای اساسی اين گفتمان است.مردم با حضور خويش بار ديگر بر توانمندی‌ها و استعدادها و خودباوری برای نيل به آرمان‌ها تاکيد کردند.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: در اين حماسه، مردم بر صيانت از فرهنگ ، پاکی و پاکدستی ،کرامت انسانی ،مهرورزی و عشق به انسان‌ها و وامدار نبودن مديران کشور به قطب‌های ثروت و قدرت ،به عنوان مطالبه خود تاکيد داشتند.
وی افزود:مردم در اين انتخابات به برپايی جامعه الگو و نمونه و پرچمداری عدالت رای دادند.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين که هيچ انگيزه‌ای جز خدمت به مردم و کشور ندارم تاکيد کرد: بنده جز پيشرفت مردم نمی‌انديشيم و برای تحقق اين آرمان‌ها در برابر خدا ،شما عزيزان و ملت عزيز متعهد هستم و ترديدی ندارم که شما نمايندگان محترم نيز خود رادر اين زمينه متعهد می‌دانيد.
رئيس دولت دهم با بيان اين که رئوس برنامه‌های خود را در انتخابات به مردم عرض کردم و مورد استقبال آنها قرار گرفت ،تصريح کرد: در مراسم تنفيذ هم به اختصار به اين برنامه‌ها اشاره داشتم که تاييد مقام معظم رهبری را به دنبال داشت و براين اساس اين برنامه‌ها به مطالبه و ميثاق ملی تبديل شده است.
احمدی‌نژاد با بيان اين که مهم اين نيست که چه کسی به چه کسی رای داده است گفت: امروز نيازمند عزم ملی و هم داستانی هستيم و مطمئنم خواهران و برادران عزيز در مجلس و قوه قضائيه نيز پشتيبان دولت در تحقق اين برنامه‌ها خواهند بود.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين که انتخابات اخير مبين آرمان‌های ملت ايران است گفت: ملت ايران اهداف بلندی را دنبال می‌کند و بنده و مجلس شورای اسلامی که منتخب آنها هستيم ،ملتی بزرگ را نمايندگی می‌کنيم که هدف‌های بزرگ دارد و برای نيل به آن بايد اقدامات و گام‌های بزرگ برداشت البته هميشه چنين فرصت‌هايی در اختيار ما نيست و چهار سال گذشته نشان داد که ظرفيت‌های پيش روی کشورما بسيار بالاست.
وی در عين حال گفت: البته در چهار سال گذشته برخی با کوته‌بينی‌ها اجازه ندادند از تمام اين ظرفيت‌ها استفاده شود ولی در دوره جديد بنده با تلاش مضاعف و با تمام توان در صحنه حاضر خواهم بود و همه ظرفيت‌های کشور را درخدمت خواهم گرفت که اين نيازمند پشتيبانی مجلس وديگر قواست.
رئيس دولت دهم در بيان سرفصل برنامه‌های خود به موضوع فرهنگ وارشاد کرد و ادامه داد:حفظ هويت و ارزش‌های خود حفظ عدالت طلبی ، عزت‌جويی ، علم آموزی ، نجابت و پاکی ، اخلاق نيکو و توجه به هنر و ادب بايد در همه بخش‌های آموزش و پرورش و اجتماعی ما جاری شود .انديشه‌های بلند هر کجا که باشند در حوزه دانشگاه و عناصر صاحب انديشه و فن سرمايه‌های اصلی کشور و موتور حرکت هستند و بايد با روش‌های کارآمدتری برای حضور آنها در عرصه‌های سياست گذاری برنامه ريزی و اجرا فراهم شود.
احمدی نژاد با بيان اين که در همين جا از همه برای همکاری ، همدلی و حرکت دعوت می کنم گفت:توسعه گردشگری به عنوان عامل تبادل فرهنگ بين ايران و ساير کشورها بايد موردتاکيد باشد نوجوانان و جوانان ما سرمايه‌های اصلی کشور است. زنان و دختران اين سرزمين پاکترين ، مهربانترين و شريفترين دختران و زنان جهانند و بايد زمينه نقش‌آفرينی گسترده آنها در همه عرصه‌ها فراهم گردد.
وی باتاکيد بر اين که ملت ايران می‌تواند الهام بخش و حرکت آفرين در منطقه و جهان باشد گفت:اين مسئله نيازمند دريغ نکردن فرصت‌ها از آحاد مردم است.
محمود احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به ارائه برنامه‌های خود به مجلس به امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: خانواده نقش اساسی در بالندگی کشور دارد. مادران اين سرزمين بهترين هستند و همه بايد برای حفظ و حرمت‌و کيان خانواده تلاش کنند و پاکی، پاکدستی، صداقت ، ايمان ،نشاط ، شادابی و شجاعت در دفاع از حق مظلوم بايد در فضای کشور و در تمام امور جاری باشد.
احمدی نژاد با بيان اين که همه مردم شهروند درجه يک هستند،گفت: همه مردم بايد از حقوق يکسان برخوردار باشد و هيچ‌کس هيچ حق ويژه‌ای و امتياز برتری ندارد و هيچ کس نبايد احساس کند حقی از وی دريغ شده است و يا کرامت وی مخدوش شده است و احدی حق ندارد با عناوين مختلف و مجهول آزادی‌های اساسی را محدود کند.
رئيس‌جمهور در ادامه به بخش امور اقتصادی در برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: بايد ريشه تورم و توزيع نادعالانه ثروت خشکانده شود و رانت‌خواری ويژه خواری و تبعيض که منشا فساد است برچيده شود و ساختارهای بايد به شدت اصلاح شود.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين که طرح تحول اقتصادی به عنوان مقدمه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بايد به سرعت اجرا شود،تصريح کرد:اصلاح نظام بانکی ،بيمه‌ای ،نظام توزيع و تقويت ارزش پول کشور از لازمه‌های اصلاح نظام ساختار اقتصادی است که دولت با بررسی‌های دقيق علمی و کارشناسانه طراحی‌های لازم را در اين ارتباط انجام داده است و اجرای آن نيازمند تصميمات روشن مجلس است.
رئيس جمهور تاکيد کرد: می‌توان و بايد مشکل اشتغال و مسکن را حل کرد .در اين دوره تنظيم و اجرای برنامه پنجم توسعه و تحقق برنامه‌های گفته شده در دستور کار دولت است و همگان بايد باور کنند که می‌توان همه مشکلات را سامان داد.
احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنان خود، با بيان اين که ما همچنان به سياست خارجی فعال ادامه خواهيم داد، تصريح کرد: در چهار سال آينده پر قدرت‌تر و با برنامه بيشتر در همه عرصه‌های بين المللی حضور خواهيم داشت، بر ارزش های مشترک تکيه خواهيم کرد و همگان را به صلح و برادری دعوت می کنيم.
وی افزود: ما در برابر اصول تبعيض‌آلود خواهيم ايستاد و ملت ايران پرچم توحيد را همچنان برافراشته نگه می‌دارد.
رئيس جمهور با تاکيد بر مسئله ”مديريت جهانی“ هشدار داد: قدرت‌های جهانی بايد در مقابل دخالت‌های بی جا و اختلالات سياسی، اقتصادی و فرهنگی در جهان پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: ارتباطات گسترده با تمام ملت‌ها بر اساس عدالت و دوستی است، اما در عين حال در برابر مداخله و سوء استفاده از ساختارهای بين‌المللی سکوت نخواهيم کرد.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين که ما خواستار روابط صميمانه با جهان هستيم، ولی بی‌ادبی را نمی‌پذيريم ،تصريح کرد: برخی کشورها می‌گويند دولت جديد را به رسميت می‌شناسيم ولی تبريک نمی‌گوييم ،معنای اين سخن اين است که آنها دموکراسی را در جهت منافع خود می‌خواهند و به خواست ملت‌ها احترام نمی گذارند و اتفاقا ملت ايران در برابر ويژگی‌های آنهاست و خطاب به آنها می‌گوييم که ملت ما منتظر تبريک شما نيست، ملت ما نه برای اخم شما ارزش قائل است و نه برای خنده و تبريک شما.
احمدی نژاد گفت:با هدايت‌های رهبری عزيز و عزم ملت دوران جديدی از شکوفايی و فصل نوينی برای بشريت شروع شده و بايد نقش خود را در اين دوره بشناسيم و به وظايف خود عمل کنيم زيرا مسئوليت بزرگی به گردن ماست.
وی در پايان تاکيد کرد: باور کنيد که می‌توانيم ،حاکميت صلح در راه است، شميم عطر گل محمدی فرزند بروند پيامبر عظيم الشان اسلام درعالم پچيده است و صبح درخشان بشريت در راه است، بياييد سپيده را در انتظار طلوع صبح باور کنيم.
احمدی نژاد سخنان خود را با خواندن قطعه شعری پايان برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016