چهارشنبه 14 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور برخی نمايندگان مدعی اصلاح‌طلبی در نمايش تحليف، موج سبز آزادی

با آنکه سايت پارلمان نيوز متعلق به فراکسيون اقليت از عدم حضور حدود ۵۷ نماينده اصلاح طلب در مراسم نمايشی تحليف رئيس دولت کودتا خبر داده، تصاوير تلويزيونی نشان می‌دهد که دست‌کم سه نماينده اقليت به نامهای «مصطفی کواکبيان» دبيرکل حزب مردمسالاری و نماينده سمنان، «محمدرضا خباز» عضو حزب اعتماد ملی و نماينده کاشمر و «علی‌اکبر اوليا» نماينده يزد در مجلس تحليف کودتاچيان حاضر شده‌اند.

به گزارش «موج سبز آزادی» در تصاوير پخش زنده مجلس امروز، حضور مصطفی کواکبيان، محمدرضا خباز و علی‌اکبر اوليا، مشهود بود. اين سه نماينده ظاهرا اصلاح‌طلب دو روز قبل، در روز نکبت و در مراسم تنفيذ رئيس دولت کودتا، اولين قدم را در راه جدايی از ملت برداشتند و اکنون با حضور و سکوت در مراسم تحليف، بر جدايی خود از وکلای خود مهر تاييد گذاشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين خبرگزاری ايرنا نيز نام قدرت‌الله عليخانی، سيد حسين هاشمی، علی اصغريوسف نژاد، امير طاهرخانی را به فهرست سياه مذکور افزوده است.

جام جم آنلاين نيز نام اين نمايندگان اصلاح طلب را به ليست شرکت کنندگان افزوده است: پيمان فروزش، محمد مهدی پورفاطمی، شهرياری، لاهوتی، محسنی بندپی، داود محمدجانی، نريمان، پشنگ، امينی، مقيمی، نصيری و دستغيب.

بدين ترتيب اگر حضور اين افراد در جلسه نمايشی تحليف صحيح باشد، حداقل ۱۹ نفر از اقليت مجلس در اين جلسه شرکت داشته‌اند.

با اين حال سايت پارلمان نيوز، متعلق به فراکسيون اصلاح طلب مجلس، ادعا کرده که که از ۷۰ نماينده عضو فراکسيون خط امام (اقليت) مجلس، تنها ۱۳ نفر در مراسم تحليف شرکت کردند و عده‌ای از افراد حاضر از اين فراکسيون در اين جلسه نيز با آغاز سخنان احمدی‌نژاد، صحن علنی مجلس را ترک کردند.

اين در حالی است که علی لاريجانی در آغاز جلسه امروز، تعداد نمايندگان را ۲۴۲ تن ذکر کرد که با اين حساب تعداد کل نمايندگان از ۳۰۰ تن فراتر می‌رود!

به‌رغم همه اين موارد، تعداد صندلی‌های خالی مجلس نيز با وجود حضور افراد ی غير از نمايندگان، بسيار زياد به نظر می‌رسيد.

از اين رو، جا دارد منابع نزديک به نمايندگان اقليت، توضيحات دقيق‌تری درباره چگونگی حضور آنها در جلسه تحليف ارائه دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016