پنجشنبه 22 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی: هيچ گاه اين فحاشی ها من را وادار به سکوت نخواهد کرد، بهتر بود آقای لاريجانی و بروجردی شتاب زده موضعگيری نمی کردند، سحام نيوز

سحام نيوز: مهدی کروبی از دستور هاشمی شاهرودی برای رسيدگی به نامه وی به هاشمی رفسنجانی درباره آزار جنسی بازداشت شدگان کهريزک خبر داد وگفت : " آقای هاشمی رفسنجانی نامه را به آقای هاشمی شاهرودی ارجاع داده است و ايشان نيز دستور رسيدگی به اين نامه را صادر کرده و از آقای دری نجف آبادی دادستان کل کشور خواسته که با من تماس بگيرد و اعلام کند که نفراتی را به نزد من خواهند فرستاد و نقطه نظرات مرا دريافت کنند تا به مسئولان منعکس شود."
دبيرکل حزب اعتمادملی در گفت و گويی با سايت سحام نيوز در پاسخ به سوالاتی که در واکنش به انتشار نامه وی به هاشمی رفسنجانی درباره آزار جنسی در کهريزيک بود دلايل نگارش چنين نامه ای را تشريح کرد . کروبی قبل از هر سخنی در پاسخ به کسانی که وی را به خاطر نگارش نامه ای مورد انتقاد واعتراض شديد خود قرار دادند گفت : " کسانی که اين روزها به دنبال جوسازی ها هستند فضايی امن و آرام را ايجاد کنند و هياتی مستقل و بی طرف را هم مسئول رسيدگی به اين ماجرا کنند و آنگاه شاهد آن باشند که افرادی که اين مسائل را به بنده منتقل کرده اند می آيند و شکايت خود را مطرح می کنند . البته افرادی در اين هيات قرار گيرند که کسانی که مورد آزار قرار گرفته اند و شکايتی دارند نسبت به آنها اعتماد داشته باشند و مسايلی که برايشان روی داده را با آنها در ميان بگذارند و البته اطمينان داشته باشند که اين هيات نيز تا آخر از حقوق آنها دفاع می کند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين به پرسش های کسانی جواب داد که از علت نگارش اين نامه به هاشمی رفسنجانی به عنوان رييس مجلس خبرگان می پرسند . وی گفت : " من برای نگارش اين نامه به آقای هاشمی دلايل بسياری داشتم. نخست اينکه ايشان از ارتباط نزديکی با رهبری برخوردار هستند و بنابراين مطمئن هستم که اين مسائل را به ايشان منتقل می کنند . از طرف ديگر خود آقای هاشمی رفسنجانی نيز انتقاداتی را به حوادث اخير داشت و در نماز جمعه نيز تا حدودی گلايه های خود را مطرح کرد و حتی درخواست کرد تا زندانيان را آزاد کنند . همچنين من طی هفته های گذشته نامه ای را به وزير اطلاعات و رييس قوه قضائيه نوشته بودم و بنابراين تصميم گرفتم که اين نامه را به رياست مجلس خبرگان و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بنويسم . در عين حال بنده از قبل از آغاز حرکت نهضت انقلاب با آقای هاشمی آشنا بودم و همواره از قبل و پس از انقلاب با ايشان همکاری و رفاقت داشته ام و من از اين حق برخوردارم که به ايشان نامه ای را بنويسم البته اين ارتباطی به اختلاف سليقه من با آقای هاشمی ندارد چرا که هرچند ما با هم اختلاف ديدگاه داريم ولی من معتقدم که ايشان از جايگاه خاصی برخوردار است که شايد بتواند کاری کند . همين آقايانی که امروز به آقای هاشمی رفسنجانی هتاکی و انتقاد می کنند شايد از ياد برده اند که ايشان از نزديک ترين ياران امام بوده اند و حتی زمانی که قرار بود حکم مهندس بازرگان خوانده شود در مراسمی که همه ما حضور داشتيم ايشان کنارامام نشستند و متن حکم را قرائت کردند . "
وی با اشاره به انتشار برخی مطالبی که در آن مدعی شده اند کروبی نامه را زودتر از موعدی که قرار بوده منتشر کرده است، گفت : " من هنگامی که به ايشان نامه نوشتم انتظارم اين بود که با توجه به ابعاد فاجعه آميز اين مسائل در مدت زمان کوتاهی ايشان پاسخ اين نامه را بدهند زيرا و البته از نامه هم دو نسخه تهيه شد که يکی نزد ايشان و ديگر نزد بنده بود . وليکن بيش از ده روز طول کشيد که آقای هاشمی به اين نامه پاسخی ندادند . البته اين به معنای گلايه از آقای هاشمی رفسنجانی نيست بلکه من احساس کردم که ايشان نخواسته به اين نامه پاسخ دهد و يا اينکه بنابر شرايط فعلی و وضعيتی که خود ايشان در آن قرار دارد نمی خواسته که وارد اين معرکه شود و من هم بنابر نگرانی نسبت به اخباری که مدام به من می رسيد اين نامه را منتشر کردم . البته بعدها متوجه شدم که ايشان نامه را به آقای هاشمی شاهرودی ارجاع داده است و ايشان نيز دستور رسيدگی به اين نامه را صادر کرده و از آقای دری نجف آبادی دادستان کل کشور خواسته که با من تماس بگيرد و اعلام کند که نفراتی را به نزد من خواهند فرستاد تا نقطه نظرات مرا دريافت کنند و به آنها منعکس شود . "
کروبی همچنين افزود : "هنگامی که اين نامه منتشر شد برخوردهای متفاوتی صورت گرفت برخی از استقبال کردند ، چرا که می گفتند اين باعث شد تا فضا به گونه ای شود که کسانی که در اين باره مطالبی داشتند آن را مطرح کنند مانند خبری که يک خانم سنندجی آن را مطرح کرد که من از ذکر نام ايشان خودداری می کنم و آقايان می توانند به سايت ها مراجعه و در اين باره آگاهی بيشتری کسب کسب کنند."
وی افزود :" البته در همين ميان کسانی هم بودند که از انتشار آن برآشفتند و قصد آن دارند تا فضايی را ايجاد کنند که کسی جرات بيان مطالبی در اين باره را نداشته باشد . يعنی فضايی ايجاد شود که اگر بچه های مردم را می کشند و يا کسی را در زندان مورد اهانت قرار می دهند ، خانواده هايشان را در مقابل در زندان تهديد کرده و کتک می زنند، به خانه های مردم می ريزند و به اموال آنها خساراتی وارد می کنند کسی جرات طرح اين مطالب را نداشته باشد."
وی گفت : "چرا به جای اينکه چنين فضای رعب و وحشت را ايجاد کنند تا مردم را به سکوت بکشانند فضايی را ايجاد نمی کنند تا اگر مسائلی در اين باره وجود دارد و کسانی هستند که شکاياتی دارند آن را در فضای آزاد و امن مطرح کنند." وی خطاب به مسئولان گفت: "بهتر نيست به جای آنکه برخی در برابر انتشار اين نامه چنين موضعگيری و فحاشی کنند به بررسی اصل ماجرا بپردازند نه اينکه هنوز کميته پيگری مجلس تشکل نشده است بگويند که محتوی اين نامه بررسی و کذب محض است. به نظر من بايد مسئولان با شنيدن چنين مسائلی ناراحت باشند." وی افزود: "آخر شما فضايی ايجاد کرده ايد که کسانی که مورد آزار قرار گرفته اند جرات طرح اين مباحث را ندارند و حتی شايد در شرايطی قرار گيرند که بيايند و بگويند که در زندان به ما نماز شب ياد می دادند و هيچ شکنجه ای هم روی نداده است."
کروبی سپس تاکيد کرد که بايد فضای امنی در جامعه ايجاد شود تا همه آزادانه حرف بزنند وليکن ابراز تاسف کرد از اينکه در فضايی که اينک شکل گرفته مردم حتی جرات نفس کشيدن هم ندارند. وی به فضايی که در اين چند سال اخير شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: "در جامعه ای که قتل های زنجيره ای روی می دهد و مردم را می کشند و جنازه هايشان را در کنار خيابان رها می کنند! و يا در جامعه ای که مصطفی مولايی مسئول دفتر بنده را ربوده و آن را در کيسه می اندازند و کتک می زنند ديگر چطور افراد جرات آن دارند که بيايند و اين مسائل را مطرح کنند. در جامعه ای که زنی را در پاسداران با آن وضعيت به قتل می رسانند ديگر چگونه مردم احساس امنيت می کنند." وی افزود: "متاسفم از اينکه مردمی را که به بهانه اعتراض به يک انتخابات بازداشت کرده اند چنين مورد شکنجه قرار داده اند به طوری که من شنيده ام که افراد را در کهريزيک لخت می کردند و چهار دست و پا می نشاندند و سوار بر آنها می شدند و به آنها می گفتند که صدای حيوانات را در بياوريد آخر اين مايه تاسف جمهوری اسلامی است و يا اينکه برخی را دستگير کرده و آنها را لخت کرده اند و روی هم خوابانده اند و آب بر روی آنها ريخته اند. حتی شنيده ام که هنگامی که افراد را شکنجه می کردند به آنها می گفتند با صدای بلند بگوييد که مادرتان .... است، مانند زمان قتل های زنجيره ای که به آن افراد می گفتند بگوييد که من بچه مادرم نيستم! و سپس آنها را در بيابان ها کتک زده و رها می کنند. واقعا من از طرح چنين مباحثی احساس شرم می کنم." وی تاکيد کرد: "هرگز فراموش نکنيم که مردم ما در جامعه ای زندگی می کنند که خانم دکتر بنی يعقوب را به اتهام ارتباط با مردمی می گيرند و سپس جنازه اش را تحويل می دهند. آيا شما وجود اينها را کتمان می کنيد ؟ امروز به جای اينکه اين مسائل را پيگيری کنيد بدون آنکه تحقيقاتی در صحت و يا سقم مطلبی انجام شود به دفاع از عملکردتان می پردازيد؟"
وی تاکيد کرد: "هنگامی که حضرت علی (ع) توسط ابن ملجم مورد ضربت قرار گرفت حضرت تاکيد کردند که مراقب فردی که او را مورد حمله قرار داده باشند و گفتند که چنانچه من زنده نماندم برای قصاص به او يک ضربه بزنيد . ولی اينک شاهد آن هستيم در حکومتی که حکومت عدل علی (ع) الگوی آن قرار دارد جوانی را به خاطر آنکه شعاری سر داده است با باتوم به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند و طوری برخورد می کنند که حتی برخی از آنها جان می بازند. آيا اين رفتارها با حکومت عدل علی (ع)‌ و دين اسلام که دين رافت است سنخيت دارد؟"
کروبی با اشاره به توجه امام به چنين مسائلی گفت: "هيچ گاه يادم نمی رود هنگامی که لطف الله ميثمی به دستور مرحوم لاجوردی بازداشت شده بود همسرش نزد من آمد و گفت که به خاطر شرايط فيزيکی اش نمی تواند حتی آشغال گوشه چشم خود را پاک کند. من پس از ديدار با همسر او به همراه احمد آقا به نزد امام رفتم و عين کلام همسر ميثمی را مطرح کردم که امام فورا دستور آزادی او را صادر کردند. اين در حالی است که اکنون شنيده می شود که در برخی از زندان های ما رفتارهای بدی با زندانيان صورت می گيرد به طوری که زنی که شنيده شده باردار است اينک دچار ناراحتی کليه شده و يا زندانيان سياسی را به بند معتادين منتقل می کنند. می گفتند که زندان ها کانون آدم سازی هستند ولی اين طوری آدم سازی می شود که هنگامی که فردی را بازداشت می کنند به او می گويند تو را به کهريزيک می فرستيم که در آنجا آدم شوی و زندانيان سياسی را اراذل و اوباش محسوب می کنند آخر اين طوری می توان آدم سازی کرد؟"
وی با انتقاد از اينکه رييس مجلس و رييس کميسيون امنيت ملی که رييس کميته پيگيری وضعيت آسيب ديدگان حوادث اخير است بدون هيچ پشتوانه تحقيقاتی به تکذيب اصل ماجرا پرداختند گفت: "من پيشنهاد کردم که مسئوليت پيگيری اين حوادث را می پذيرم هرچند که اين مسئوليت برايم افتخارآور نيست بلکه برايم زجر آور است ولی قصد دارم تا حقايق کشف شود و هياتی مستقل و بی طرف تشکيل شود تا فضايی ايجاد شود که اگر کسانی هستند که مورد آزاد قرار گرفته اند خودشان بيايند و اين مسائل را بازگو کنند تا ريشه اين فسادهای اخلاقی و شکنجه های قرون وسطی خشکانده شود. نه آنکه مسئولان پيگيری اين حوادث در مجلس شورای اسلامی در مدت ۲۴ ساعت و قبل از آنکه کميته پيگيری جلسه ای را تشکيل دهد به تکذيب محتوای اين نامه می پردازنند. من ضمن احترام به رياست مجلس هشتم جناب آقای دکتر لاريجانی که نسبت به ايشان و پدرشان و پدر خانم ايشان ارادت ويژه ای دارم و آقای علاءالدين بروجردی رييس کميسيون امنيت ملی مجلس هشتم می گويم که قبل از آنکه در اظهار نظری شتاب زده اصل ماجرا را تکذيب کنيد حداقل با بنده تماسی می گرفتيد يا از من می خواستيد که نفراتی را نزد شما بفرستم شايد من اطلاعاتی در اين رابطه داشتم. آخر چطور می شود که بدون آنکه تحقيقی صورت گيرد و جلسه ای تشکيل شود می گوييد اين ماجرا کذب محض بوده است. شما حداقل تحقيق می کرديد تا ببينيد اين کسی که اين حرف ها را زده از روی هوی و هوس چنين گفته و يا چون اينکه رای او را در انتخابات ناديده گرفته و تقلب کرده اند می خواهد برای عقده گشايی چنين حرف هايی را بزند و يا اينکه مطلبی دارد و بر اساس مستنداتی اين حرف ها را زده و بعدا موضعگيری می کرديد." وی افزود: "در شرايطی که رييس مجلس که سالها من در جايگاه ايشان و ديگر جايگاهها بودم بدون تحقيقی اصل ماجرايی را تکذيب می کند ديگر افراد چطور می توانند بيايند و اين مسائل را مطرح کنند و حتی در قبال آنچه که گفته اند مورد اهانت قرار گيرند و ابرويشان نيز برود." وی تاکيد کرد: "من احساس می کنم که اين موضعگيری های شتاب زده تحت فشار صورت گرفته است زيرا اين بزرگواران نگران آن هستند که به سرنوشت ديگر دوستان خود در گذشته دچار شوند. چرا که آقای لاريجانی نگران آن است که به سرنوشت دکتر حداد عادل گرفتار شود و او را از رياست مجلس حذف کنند و يا اينکه آقای بروجردی نگران تکرار سرنوشت ديگر دوستانش چون آقای افروغ در مجلس هفتم که او را از رياست کميسيون حذف کردند و يا سرنوشت مجيد انصاری و محتشمی پور در مجلس ششم هستند."
وی گفت: "آخر چرا فضايی ايجاد می شود که حتی وقتی علی مطهری حرفی می زند به او حمله می شود و می گويند که به خون پدرش خيانت کرده است به طوری که حتی کسی ديگر جرات آن را نداشته باشد تا اين ماجرا را پيگيری کند."
کروبی با گلايه از قضاوت های عجولانه درباره اين نامه گفت: "آخر نبايد آقای لاريجانی و بروجردی اين قدر شتاب زده درباره محتوی اين نامه موضعگيری می کردند و شايد بهتر بود که اين دوستان نيز به مانند آقای شاهرودی حداقل هياتی را می فرستادند تا اصل ماجرا را از من جويا شود، نه آنکه حرف های آقای بروجردی را چهل بار از تلويزيون پخش کنند ولی حتی يک کلمه از حرف های مرا پخش نکنند. بهتر بود که آقای لاريجانی همان کميته تحقيق و پيگيری را نزد من می فرستادم تا من مستندات و مطالبی که دارم به اين کميته منتقل کنم."
کروبی با قاطعيت گفت: "من به مسئولان می گويم که هيچ گاه اين فحاشی ها و انتقادات، من را وادار به سکوت نخواهد کرد من در اين ۲۰ سال گذشته از اين حرف های درشت بسيار شنيده ام و تا زمانی که زنده هستم از حقوق مردم دفاع خواهم کرد و شما نمی توانيد زبان، دست و قلم بنده را بنديد."
وی گفت: "برخی از اربابان مطبوعات به گونه ای حرف می زنند که گويی با جبرئيل امين حشر و نشر دارند و او برايشان گزارش هايی می آورد و قصد دارند تا فضا را به اندازه ای سنگين کنند که ديگر کسی جرات حرف زدن نداشته باشد." وی افزود: "اينها همان کسانی هستند که نمی گذاشتند تا اصل ماجرای قتل های زنجيره ای برملا شود و افراد می کشتند و سپس پرونده هايی مبنی بر فساد اخلاقی برای آنان درست می کردند و حتی به آنها تهمت می زدند."
کروبی همچنين با اشاره به محتوای اين نامه ای که مورد انتقاد بسياری قرار گرفته است گفت: "مسائل مختلفی را در اين نامه بر اساس مستنداتی که موجود بود منتشر کردم وليکن در همين باره بايد دو نکته را خطاب به مسئولان بگويم." وی تاکيد کرد: "در اين مدت اخبار بسياری دراين رابطه به من رسيده است و در سايت های خبری منتشر شده است که موجب تاسف برای نظام جمهوری اسلامی است و من هم در اين نامه پيشنهاد کردم که هرچند پذيرش مسئوليت پيگری اين موضوع برای بنده کاری سخت است ولی من حاضرم که اين مسئوليت را قبول کنم تا به اين موضوعات رسيدگی شود و حتی من در اين نامه تاکيد کرده ام که انشاءالله چنين اخباری صحت نداشته باشد ولی اگر درست باشد بايد هرچه سريعتر رسيدگی شود و من نيز تنها قصد داشتم که در اين باره به مسئولان تذکراتی را بدهم ولی نمی دانم که اين تذکر بنده چرا تا اين حد اين آقايان را برآشفت و فحاشی کردند."
کروبی در تکذيب سخنانی که گفته شده استنادات اين نامه تلفن های خوانندگان روزنامه اعتماد ملی بوده است گفت: "من از اين سخنان تعجب می کنم چرا که يک بار از طرف روزنامه تلفن خوانندگان را به من منتقل نکرده اند و البته تلفن هايی که در اين باره به روزنامه شده است پس از انتشار اين نامه بوده است و قبل از آن تماسی در اين باره نشده بود . بنابراين به اين آقايان می گويم که مستندات من کسانی بوده اند که نزد من آمده اند که يا خود مورد آزار قرار گرفته بودند و يا اينکه شاهد بوده و يا کسانی نزد آنها اقرار کرده بودند پس من آدمی نيستم که بدون آنکه مستنداتی داشته باشم و بنابر يک تلفن و يا اينکه کسی حرفی را بدون پشتوانه به من زده باشد چنين نامه ای را بنويسم."
کروبی همچنين در پاسخ به سوالی در واکنش به مسائلی که درباره نحوه عملکرد وی در بنياد شهيد از سوی رسانه های اصولگرای تندرو مطرح می شود گفت: "طرح اين مسائل اهميتی ندارد و طرح اين موضوعات نشان دهنده اين است که من پرونده ای ندارم که بخواهند آن را مايه تخريب من قرار دهند و بنابراين به داستان سرايی درباره عملکردهای مديريتی من می پردازند در حاليکه کسانی که بنده را می شناسند و با من همراه بوده اند هميشه از من حمايت کرده اند." وی با اشاره به ماجرای استعفايش از بنياد شهيد گفت: "بنده در دو مرحله از رياست بنياد شهيد استعفا دادم نخست بعد از فوت امام که حج و بنياد شهيد استعفا دادم ولی رهبری نپذيرفت و سپس در سال ۷۱ استعفا دادم و با اصرار من رهبری آن را قبول کردند که البته بيت امام و رهبری از جمله آيت الله محمدی گلپايگانی به خوبی در جريان اين ماجرا قرار دارند." وی در ادامه با اشاره به حمايت های خانواده شهدا از وی گفت: "خدا را شکر که پس از گذشت ۱۸ سال هنوز اکثريت خانواده شهدا هنوز ارتباط خودشان را با من حفظ کرده اند و من به اين آقايان پيشنهاد می کنم به جای اينکه خانواده های شهدا را وارد اين دعواهای سياسی کنند بهتر است که دو ماه ديگر از همين مسئول جديد بنياد شهيد بپرسند که کارمندان و خانواده های شهدا از مديران اين بنياد هنوز نام چه کسی را بيشتر از ديگران به خوبی ياد می کنند."
وی گفت: "من ازآقايان خواهش می کنم که ديگر اين خانواده های معزز شهدا که با فداکاری های آنها اين نظام به پيروزی رسيد و تثبيت شد را وارد اين دعواهای سياسی نکنند زيرا آنها به اندازه کافی خودشان مشکلاتی دارند و ديگر نبايد آنها را وارد اين قضايا کرد و من مطمئن هستم که اکثر اين خانواده از وضعيتی که در جامعه حاکم شده است رنج می برند."
کروبی با اشاره به نيت کسانی که اين روزها علاقه خاصی به راه اندازی دعواهای سياسی دارند و آنگاه اصلاح طلبان را به تنش زايی در کشور متهم می کنند گفت: "نزاع بر سر اين است که اپوزيسيون نظام هستيم ولی من اين را می گويم که ما مدافع نظام جمهوری اسلامی با قرائت امام هستيم. ما می گوييم که جمهوريت و اسلاميت بايد در کنار هم باشد ولی آنها می گويند که رای مردم زينتی است و حتی اين روزها يکی از شخصيت ها گفته که اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست که البته من می گويم اين حرف ها در برابر همان پول هايی است که به موسسه اين بزرگوار سرازير می شود. از سوی ديگر يکی از نزديکان همين آقای احمدی نژاد می گويد که او تنها چهار ميليون رای دارد و ۲۰ ميليون باقی مانده منتقد به اصل نظام هستند." وی تاکيد کرد: "من همين جا می گويم که هيچ رييس جمهوری نه آقای احمدی نژاد و نه روسای جمهوری قبلی و يا حتی بعدی نماينده خدا بر روی زمين نيستند و نمی دانم اين چه حرف هايی است که زده می شود." وی با ذکر داستانی گفت: "زمانی برای ناصرالدين شاه بادمجان می آورند فردی که از نزديکان وی بوده به تعريف از بادمجان می پردازد و ناصر الدين شاه نيز می خورد ولی هنگامی که قصد خروج از اتاق را داشته است از زياد خوردن بادمجان دل درد ميگيرد و آروغ می زند در همين زمان همان فرد شروع می کند در مزمت بادمجان سخن گفتن، که ناصرالدين شاه به وی می گويد تا حالا که تو از فوايد آن سخن می گفتی حالا چه شده است که در مزمت آن حرف می زنی . آن فرد می گويد آن موقع شما از آن خوشتان می آمد و بنابراين من خوب می گفتم ولی حالا شما بدتان آمده و من بايد در مزمت بادمجان سخن گويم که شايد به نوعی شاهد تکرار چنين وقايعی هستيم."
وی در ادامه به خانواده های شهدا توصيه ای داشت و گفت : " من خودم به اين خانواده ها می گويم که وارد اين نزاع های سياسی نشوند . البته در اين جا از آقای ضرغامی قدردانی می کنم که در برابر هتاکی به همسر شهيد باکری از او دفاع کرد ولی همه خانواده شهدا مانند همسر شهيد باکری شناخته شده نيستند که از انها دفاع شود ."
وی تاکيد کرد : " من به نسل های جوان تر می گويم که اين شرايطی که اکنون در کشور وجود دارد همان اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی با قرائت امام نيست و اين رفتارها را به نام اسلام و نظامی که بنيان گذار ان امام بوده است ننويسند . چرا که اين نظام جمهوری اسلامی همان نظامی است که با وفادا کاری و ايثارگری های بسياری شکل گرفت . کسانی چون سردار لشکری که ۱۸ سال در زندان های بعثی اسير بودند و يا اينکه در جبهه ها شهيد شدند . کسانی که در تظاهرات های قبل از انقلاب به شهادت رسيدند و اکنون نيز خانواده هايشان از فضايی که در کشور حاکم شده است رنجيده خاطر هستند . "
وی در نهايت تاکيد کرد : " من ۲۰ سال است که برای دفاع از حقوق شهروندی و حقوق مردم به عنوان عضو کوچک اين نظام تلاش کرده ام و اکنون هم بار ديگر تاکيد می کنم که اين تهت و افتراها مرا از راهی که بدان اعتقاد دارم جدا نخواهد کرد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016