جمعه 23 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش برخی از امام جمعه ها به نامه مهدی کروبی: مجازات اين تهمت ها زندان و شلاق است! ايسنا، فارس و ايرنا

ابراهيمی پيش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
آقای کروبی انقلابی با چه سندی نامه‌ای نوشتيد که دل دشمنان را شاد کرد؟

رييس مرکز رسيدگی به امور مساجد گفت: همه بايد با وحدت و انسجام حرکت کرده و از رهنمودهای رهبری عزيز و فرمايشات ايشان تبعيت کنيم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين حسين ابراهيمی پيش از خطبه‌های نماز جمعه تهران

با بيان اين‌که " خواص و کسانی که همه‌ ما به وجود آن‌ها افتخار می‌کرديم، امروز متاسفانه از جايی که بايد باشند کناره‌گيری می‌کنند" ادامه داد: من به جناب آقای کروبی انقلابی می‌گويم؛ عزيز! چه شد نامه‌ای نوشتيد که اين نامه دل دشمنان را شاد کرد؟ و وقتی از شما سوال می‌شود که چه سندی داريد؟ می‌گوييد؛ سندی نداريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: من می‌گويم مسائل را ختم کنيد؛ همه بايد با وحدت و انسجام حرکت و از رهنمودهای رهبری عزيز و فرمايشات ايشان ـ که مدبرانه است ـ تبعيت و از فرصت حضور ۴۰ ميليونی مردم در انتخابات به نحو احسن بهره‌برداری کنيد.

***

احمد خاتمی، خطيب نماز جمعه تهران:
نامه "يکی از سياسيون" سر تا پا افترا و تهمت به نظام است

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران گفت: انتظار مردم از قوه‌ قضاييه اين است که با کمال اقتدار قاطعانه در مقابل زورگويی‌های کشورهای اروپايی بايستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله سيداحمد خاتمی در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به دادگاه‌های برگزار شده برای متهمين وقايع پس از انتخابات اظهار کرد: در اين محاکمات روشن شد که برخی سفارتخانه‌های خارجی به‌خصوص دولت پير استعمار يعنی انگليس، مباشر برخی توطئه‌ها بوده‌اند.

وی افزود: اين برای يک دولت وقاحت دارد که برخی پرسنل سفارتخانه آن کشور در تظاهرات غيرقانونی شرکت کنند. اين خارج از عرف ديپلماسی است. حالا هم اين کشورها دارند اعتراض می‌کنند و اتحاديه اروپا بيانيه داده است که اقدام عليه هر عضو اين کشورها اقدام عليه کل اروپا است. خب باشد، مگر شما عليه کل انقلاب و نظام ما وارد عمل نشديد؟ اگر هم تا الان موفق نبوديد نتوانسته‌ايد که موفق باشيد.

وی ادامه داد: قوه قضاييه اقدام خوبی انجام داده و کسانی که در اغتشاشات اخير ايجاد ناامنی کرده‌اند پای ميز مذاکره کشانده است. سفارش ما اين است که فقط به قانون بيانديشيد و بس. در اين حوادث برخی افراد گول خوردند و واقعا نمی‌خواستند خيانت کنند و کلاه سرشان رفته است. به‌خصوص برخی جوانان که مرتکب جرايم نه چندان سنگينی شده‌اند از اين قبيل افراد هستند. انتظار ما از دستگاه قضايی اين است که با رأفت و رحمت با اين‌ها برخورد شود.

اين عضو هيات رييسه‌ مجلس خبرگان اظهار کرد: در هفته گذشته يکی از سياسيون نامه‌ای سر تا پا افترا و تهمت به نظام اسلامی منتشر کرد. نامه‌ای که جشن آمريکا، اسراييل و بيگانگان بود. اين نامه يک نامه‌ انحرافی بود و قوه‌ قضاييه به صراحت اعلام کرد که آزار جنسی که اين آقا ادعا می‌کند دروغ است. مجلس شورای اسلامی و کميته تحقيق مجلس گفت دروغ است و همه گفتند دروغ است و اين نامه با آبروی نظام بازی کرد. اين نامه با نظامی بازی کرد که خون ۳۰۰ هزار شهيد پشت آن است و ما از نظام اسلامی انتظار داريم که برخورد مناسب و شايسته‌اش را به نمايش بگذارد.

***

امام جمعه مشهد:
کسی که نسبت نادرست به نظام اسلامی می‌دهد، بايد محاکمه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد تاکيد کرد: برخی سياسيون و مدعيان در حوادث اخير کم آوردند. کسی که در سخنان و بيانيه خود آبروی نظام اسلامی را می‌برد سرباز پياده دشمن است و نبايد در کشور آزاد باشد مگر اينکه مسئوليت حرف خود را بپذيرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آيت‌الله احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: کسی که در سخنان و بيانيه خود آبروی نظام اسلامی را می‌برد سرباز پياده دشمن است و نبايد در کشور آزاد باشد مگر اينکه مسئوليت حرف خود را بپذيرد.
رئيس ستاد احيای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تاکيد کرد: درست نيست که يک نفر به مسئولان زندان‌های ما نسبت‌هايی بدهد که در ابوغريب انجام می‌شد و راحت از کنار آن گذشت.
علم‌الهدی بيان داشت: نظام قضايی بايد از آن فرد بخواهد گفته خود را ثابت کند وگرنه او را محاکمه کند زيرا مسئولان ما را ترور کرده و اگر ثابت نکند ترورريست است.
وی ادامه داد: آزادی امروز خون‌ بهای شهدای ماست و نمی‌گذاريم در اين فضا تروريست آمريکايی جولان بدهد.
امام جمعه مشهد اظهار داشت: از من طلبه در تريبون نماز جمعه تا بالاترين فرد سياسی بايد مسئوليت حرف خود را بپذيريم.

***

امام جمعه قم:
مدعيان آزار جنسی زندانيان بايد بازداشت و محاکمه شوند‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به برخی گفته‌ها در خصوص آزار جنسی زندانيان اغتشاشات اخير گفت: مردم از نماينده مدعی‌العموم می‌خواهند تا فردی که ادعای چنين حرکتی را کرده، بازداشت و بسزای عمل خود برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدحسين سعيدی ظهر امروز در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه قم، که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حوادث داخلی و اختلافات به وجود آمده گفت: اختلافات عامل ضرر بوده و به تباهی کشور می‌انجامد.
وی ادامه داد: خداوند قوم و خويشی با کسی ندارد و بايد خودمان اين اختلاف‌ها را کنار گذاشته و از ضرر و زيان‌ها جلوگيری کنيم.
حجت‌الاسلام سعيدی با اشاره به جايگاه ولايت فقيه و لزوم تبعيت از آن گفت: بايد همگان به موضوع ولايت فقيه توجه داشته باشيم و آن را به صورت عملی قبول کنيم.
امام جمعه قم گفت: تنها راه بيرون رفت از اختلافات در شرايط کنونی، منحصرا پذيرش عملی ولايت فقيه و تن دادن به کلام شخص ولی‌فقيه است.
امام جمعه قم با اشاره به مخالفان دولت گفت: کسانی که مخالف دولت بوده و بر طبل کدورت می‌کوبند، چرا با ولی‌فقيه مشکل دارند؟ اگر با دولت مشکل داريد، نبايد نظام را متهم کنيد.
وی با اشاره به برخی گفته‌ها در خصوص آزار جنسی زندانيان اغتشاشات اخير گفت: مردم از نماينده مدعی‌العموم می‌خواهند تا فردی که ادعای چنين حرکتی را کرده، بازداشت و بسزای عمل خود برسانند.
وی گفت: بيان چنين حرف‌های کذب و دروغی به ضرر کشور و نظام بوده و حداقل انتظار مردم محاکمه اين افراد است.

***

ايرنا:
امام جمعه سمنان:
اين ادعا زشت و بی اساس است

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدشاهچراغی نماينده ولی فقيه و امام جمعه سمنان نيز در واکنش به تهمت يکی از نامزدهای شکست خورده انتخابات رياست جمهوری درباره آزار تعدادی از بازداشت شدگان اغتشاشات پس از انتخابات گفت: اين ادعای زشت و بی اساس که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفت، خوشبختانه توسط قوه قضاييه و مجلس شورای اسلامی کذب و دروغ اعلام شد.
وی همچنين بررسی مجدد اين ادعا در صورت لزوم و برخورد با متخلفين را خواستار شد.

***

نايب رييس کميسيون اصل نود: کروبی مجازات شود

نايب رييس کميسيون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينکه کروبی در صورت عدم اثبات گفته هايش بايد تحت تعقيب و مجازات قرار گيرد تاکيد کرد: کروبی اگر نتواند گفته هايش را ثابت کند بايد مجازات شود.
حجت الاسلام "محمدابراهيم نکونام" تاکيد کرد: معتقديم هر اتهامی که زده می شود و مطالبی که عليه کسی گفته می شود بايد مستند بر اسناد و دلايل باشد، حال آنکه اين اسناد می تواند اسناد کاغذی باشد يا اظهارات افراد شناخته شده واجد شرايط باشند.
اين نماينده مجلس گفت: کروبی بايد اسناد و مدارک ارائه دهد، ما همه می دانيم که پشت پرده نظام هيچ مساله مجرمانه ای وجود ندارد پس کروبی بايد اسناد و مدارک ارائه دهد که اگر توانست مستنداتش بررسی می شود ولی اگر او نتوانست سندی ارائه دهد به دليل آنکه اين مساله را علنی کرده و تهمت زده است مطابق قانون مطبوعات و قانون قضايی بايد تحت تعقيب قرار گرفته و محاکمه شود.
وی تاکيد کرد: مجازات اين تهمت ها زندان و شلاق است.
نماينده گلپايگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی نيز اظهار داشت: کروبی اگر نتواند ادعاهايش را ثابت کند از نظر اخلاقی مرتکب خلاف بزرگی شده است و بايد با او برخورد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016