یکشنبه 1 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پی‌گیری نحوه دفن کشته‌شدگان حوادث اخیر در مجلس، آفتاب

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از درخواستش برای بررسی خبر منتشر شده دفن دسته‌جمعی برخی از کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات از کمیسیون مربوطه از طریق سازمان بهشت زهرا خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مجید نصیرپور در گفتگو با پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس، در خصوص خبر منتشر شده در سایت نوروز در مورد دفن پیکر ده‌ها نفر از شهروندان تهرانی در تاریخ‌های 21 و 24 تیرماه بدون اسم و مشخصات فردی در قطعه 302 بهشت زهرای تهران، گفت: «صحت و سقم این خبر مشخص نیست، اما باید پیگیری شود».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکید کرد: «از آنجا که سازمان بهشت زهرا زیر مجموعه کمیسیون اجتماعی است در جلسه این کمیسیون، درخواست بررسی این خبر را مطرح خواهم کرد».

به گفته نصیرپور اگر کمیسیون موافقت کند این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس تصریح کرد: «ابتدا باید کلیات خبر به تائید برسد تا بتوان با تشکیل کمیته‌ای موضوع را بررسی کرد».

نصیرپور تصریح کرد: «در شرایط فعلی جامعه نیازمند آرامش است و من فکر می کنم پیش از انتشار اخبار باید صحت و سقم آن مشخص شود».

وی تاکید کرد: «گاهی برخی اخبار منتشر و تاثیر سیاسی خود را در داخل وکشور می‌گذارد، اما بعدا خبر تکذیب می‌شود».

نصیرپور خاطر نشان کرد: «این خبر را در کمیسیون اجتماعی مطرح و پیگیری خواهد کرد».

در عین حال، عضو کمیته ویژه کمیسیون امنیت ملی برای پیگیری وضعیت بازداشتگاه‌ها و بازداشت‌شدگان پس از انتخابات، اخبار مربوط به دفن دسته‌جمعی برخی کشته‌شدگان در تاریخ 21 و 24 تیرماه را تکذیب کرد.

فرهاد تجری در گفتگو با پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس، پارلمان نیوز تاکید کرد: «آنچه که ما در این مدت دیده‌ایم شفافیت در نحوه بازداشت‌ها و برخوردها بوده است».

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز، پیکر ده‌ها نفر از شهروندان تهرانی در تاریخ های 21 و 24 تیرماه بدون اسم و مشخصات فردی در قطعه 302 بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شده است.

ارگان جبهه مشارکت به نقل از یکی از پرسنل بهشت زهرا(س) تهران نوشته است: «در روزهای 21 و 24 تیرماه جنازه‌هایی بدون نام و مشخصات و تحت تدابیر شدید امنیتی، به این قبرستان آورده شده و با صدور اجباری جواز دفن برای آنها در قطعه 302 به خاک سپرده شده است».

اما فرهاد تجری با رد این شایعات گفت: «همه مسایل در بازداشت‌ها شفاف است و ابهامی وجود ندارد».

وی در پاسخ به این سئوال که عنوان شده افراد دفن شده از مفقودی‌های حوادث پس از انتخابات بوده‌اند، گفت: «اصل خبر دروغ است چه برسد به اینکه تعیین کنند کدام افراد دفن و خاکسپاری شده‌اند».

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: «این شایعه‌ها ادامه حلقه‌های ابهام آفرینی و تشتت ذهن مردم در مورد حوادث پس از انتخابات است».

سایت نوروز در ادامه گزارش خود آورده است: «با پیگیرهای خبرنگار نوروز از بهشت زهرای تهران، روز بیست و یکم تیرماه از بین جوازهای دفن صادر شده در آن قبرستان، 28 جواز بدون ذکر نام و نام خانوادگی صادر شده و همگی در قطعه 302 به خاک سپرده شده‌اند. 24 تیرماه نیز 16 جواز دفن با شرایط فوق صادر شده است».

گویا پیگیری ارگان جبهه مشارکت از مسئولین بهشت زهرا در روزهای اخیر بی‌نتیجه بوده است و هیچکدام از آنها حاضر به پاسخگویی در مورد این اجساد نبوده‌اند. با اینحال این سایت نوشته است با همکاری برخی از پرسنل سازمان شماره جواز دفن شهدایی که بدون نام در قطعه 302 به خاک سپرده شده‌اند در اختیار سایت نوروز قرار گرفته است که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

فرهاد تجری در پاسخ به این سئوال پارلمان‌نیوز که بررسی لیست 69 نفره علیرضا بهشتی به کمیسیون امنیت در مورد افراد کشته شده و مفقودی‌های حوادث پس از انتخابات به کجا رسیده است، اظهار داشت: «قرار بود آقای بهشتی و کمیته ویژه آنها مشخصات آن لیست را کامل کنند و در اختیار ما قرار دهند که هنوز این اتفاق نیفتاده است».

وی در پاسخ به این سئوال که آیا کمیته ویژه شما اسامی افراد مفقودی حوادث پس از انتخابات را برای بررسی در اختیار دارد، خاطر نشان کرد: «ما از خانواده‌ها خواسته‌ایم با مراجعه به مجلس اگر مطلبی هست به ما گزارش دهند اما خانواده‌ها نیامده‌اند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016