دوشنبه 2 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش وزن شديد بهمن احمدی امويی در حبس انفرادی، موج سبز آزادی

بهمن احمدی امويی، روزنامه‌نگار برجسته ايرانی که نيمه شب ۳۰ خرداد در پی يورش شبانه ماموران امنيتی در منزلش بازداشت شده است همچنان در سلول انفرادی زندانی است و خانواده اين روزنامه‌نگار به شدت نگران وضعيت روحی و جسمی او هستند.

برادر احمدی امويی با ابراز نگرانی شديد از وضعيت نامعلوم برادرش به "روز" گفت: تاکنون يک بار در سه هفته پيش با بهمن ملاقات کرديم که ملاقات در حضور بازجوی بهمن و در شرايطی انجام شد که يک ضبط صوت روی ميز گذاشته بودند و مکالمات ما را ضبط می‌کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: متاسفانه بهمن نتوانست درباره اتهام يا اتهاماتی که به او زده اند سخنی بگويد و تنها چيزی که ميدانيم اين است که بهمن همچنان در انفرادی است و بازجويی او تمام نشده است.

برادر اين روزنامه نگار با انتقاد از رويه فعلی گفت: مگر چه چيزی ميخواهند از برادر من دربياورند که ۶۵ روز است بازجويی او تمام نشده و همچنان در سلول انفرادی است بهمن يک روزنامه نگاری است که کاری جز نوشتن نمی کرد و تمام کارها و فعاليت هايش روشن و شفاف بود و هيچ چيز مخفی نداشت که بخواهند با تحت فشار قرار دادن او ، بيرون بکشند.

به گزارش روزآنلاين به گفته برادر بهمن احمدی امويی، اين روزنامه نگار دو هفته پيش در تماسی کوتاه از زندان عنوان کرده که پرونده اش دو يا سه روز ديگر به دادگاه انقلاب فرستاده می شود اما اکنون با گذشت دو هفته خبری نيست وبر اساس گفته های مسولان در دادگاه انقلاب، پرونده او هنوز به اين دادگاه ارسال نشده است.

برادر اين روزنامه نگار گفت: در ملاقاتی که سه هفته پيش با بهمن در زندان اوين داشتيم او به شدت لاغر شده و بين ۱۵ تا ۲۰ کيلو وزن کم کرده بود و همين موضوع ما را نسبت به سلامت او نگران کرده است چه اتفاقی در اين مدت برای برادرم افتاده که به يکباره ۲۰ کيلو وزن از دست داده است.

آقای احمدی امويی افزود: ظاهرا اتهام بهمن ، سردبيری وب سايت خرداد نو و همچنين سازماندهی تجمع های بعد از انتخابات است. در حاليکه بهمن فقط کار حرفه ای روزنامه نگاری در سايت خرداد نو ميکرده و هيچ مسوليت اجرايی انتخاباتی نداشته است.

او خواهان روشن شدن هر چه سريع تر وضعيت برادر روزنامه نگارش شد.

بهمن احمدی امويی روزنامه نگار و تحليل گر اقتصادی و همسر ژيلا بنی يعقوب است که به اتفاق همسرش در شب ۳۰ خرداد ماه در منزل شخصی اش بازداشت شد. ژيلا بنی يعقوب، برنده جايزه شجاعت در روزنامه نگاری بنياد رسانه زنان سال ٢٠٠٨ و مدير سايت کانون زنان ايرانی از رسانه های اينترنتی مدافع حقوق زنان ايران است که چند روز پيش با قرار وثيقه از زندان آزاد شد.

پرونده گم شده!

از سوی ديگر فريده غيرت، وکيل بهمن احمدی امويی که ديروز برای پيگيری پرونده اين روزنامه نگار به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود از مفقود شدن پرونده او خبر داد.

خانم غيرت گفته است که بيش از پنج ساعت در راهروها و اتاق های مختلف اين دادگاه در تماس با مسوولان شعبه های مختلف بازپرسی برای پيدا کردن ردی از پرونده موکلش تلاش کرده که به هيچ نتيجه ای نرسيده است.

وکيل مدافع بهمن احمدی امويی در نهايت از مسوولان شعبه امنيت اين دادگاه اين پاسخ را شنيد : "پرونده قضايی بهمن احمدی امويی گم شده است."

به گفته خانم غيرت ، قاضی حداد قول مساعد برای يافتن پرونده مفقود شده بهمن را داده است و فريده غيرت اظهار اميدواری کرد ظرف يکی- دو روز آينده سرنوشت پرونده موکلش روشن شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016