سه شنبه 31 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال شبنم مددزاده به بند نگهداری مجرمين خطرناک، اميرکبير

شبنم مددزاده، نايب دبير شورای تهران دفتر تحکيم وحدت و دبير سياسی انجمن اسلامی دانشگاه تربيت معلم تهران که هم اکنون بيش از ۷ ماه است در بازداشت موقت به سر می برد، به بند مجرمين خطرناک منتقل شده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير مددزاده به همراه ۵ زندانی زن ديگر از جمله شيوا نظر آهاری و مهسا نادری از سه روز پيش به بندی موسوم به بند متادون که وی‍ژه نگهداری مجرمين خطرناک است، منتقل شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مسئله اگرچه با اعتراض شديد مددزاده و هم بندانش همراه بود اما هيچ دليل قانونی دال بر انتقال آن ها به بند مذکور عنوان نشده است.

لازم به ذکر است که بند متادون سابق بر اين برای نگهداری افراد دارای اعتياد شديد استفاده می شد که هم اکنون به حالت نيمه متروکه در آمده است و از نظر وضعيت بهداشتی در بدترين وضعيت ممکن است. به طوری که گرفتگی فاضلاب حمام و سرويس های بهداشتی و بوی گاز ناشی از آن باعث ايجاد حالت تهوع و خفگی شديد در شبنم مددزاده و ديگر زندانيان در اين بند شده است.

دبير سياسی انجمن اسلامی دانشگاه تربيت معلم تهران در تماسی تلفنی با خانواده اش خبر از ممنوع الملاقات بودن خود نيز داد که اين مسئله با توجه به گذشت بيش از ۴ ماه از پايان بازجويی ها و مرحله تحقيقات، عملی غيرقانونی است که بنا بر روال سابق مسئولين زندان هيچ دليل قانونی و قانع کننده ای برای آن ذکر نکرده اند.

شيوا نظر آهاری که از بعد از انتخابات در بازداشت به سر می برد نيز در اين بند در بازداشت است. پيش از اين سايت کميته گزارشگران حقوق بشر از صدور وثيقه ۲۰۰ ميليونی برای آزادی شيوا نظرآهاری خبر داده بود.

گرچه صبح ديروز خانواده نظرآهاری قرار وثيقه ی ۲۰۰ ميليونی را تامين کردند اما کماکان خبری از آزادی وی در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016