پنجشنبه 2 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه پايانی ششمين اجلاس رسمی خبرگان: ستايش رهبری در حوادث پس از انتخابات، فارس

خبرگزاری فارس: مجلس خبرگان رهبريدر خاتمه ششمين اجلاس رسمی خود تاکيد کرد: بدون شک تدابير حکيمانه مقام معظم رهبری در خاموش کردن آتش فتنه و حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهوری و مقاومت معظم له در برابر تشکيک بی اساس نسبت به صحت و سلامت انتخابات ستودنی است و دليلی قاطع بر هوشمندی و تدبير ايشان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بيانيه ۹ ماده‌ای ششمين اجلاس رسمی خبرگان رهبری ، عصر چهارشنبه در حالی توسط آيت الله سيد احمد خاتمی قرآئت شد که رياست مراسم اختتاميه اين نشست را آيت‌الله محمود هاشمی شاهرودی عهده‌دار بود.
در بيانيه پايانی اجلاس خبرگان تصريح شده است: ما ضمن بيعت مجدد با رهبر انقلاب بار ديگر پشتيبانی قاطع خود را از معظم‌له که ادامه‌دهنده راه بنيانگذار مقدس اسلامی حضرت امام خمينی است اعلام می‌داريم و همچنان معظم‌له را تنها گزينه‌ای می‌دانيم که لباس رهبری امت بر قامتش زيبنده است.
در اين بيانيه آمده است: ماه مبارک رمضان اين ماه بزرگ خدا و عيد اوليااش سپری شد به اميد آنکه از برکات فراوان اين ماه بهره‌مند شده ره توشه‌ای برای همه عمر خويش برگرفته و توان مقاومت در برابر هجوم نفس اماره را پيدا کرده باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران که اينک وارد چهارمين دهه از عمر خويش شده است در راستای تحقق بخشيدن به آرمان بلند انبيا ، اوليا و صالحان شکل گرفته و ثمره جانفشانی‌های همه شهيدان است تقويت و تحکيم اين نظام مقدس يک فريضه بی ترديد است.
مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از حضور شکوهمند و افتخارآفرين امت اسلامی در راهپيمايی روز جهانی قدس و حمايت همه جانبه از ملت مظلوم و ستمديده فلسطين و غزه و آرزوی پيروزی اين ملت رنجديده و تحت ستم از جايگاه شرعی و قانونی خود به عنوان امين و منتخب مردم در مساله مهم و سرنوشت‌ساز رهبری لازم می‌داند مطالبی را به استحضار ملت شريف ايران برساند.
۱- انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوری فصل جديدی در تاريخ انقلاب اسلامی گشود و اثبات کرد نظام جمهوری اسلامی ايران عليرغم دشمنی‌های مداوم استکبار جهانی به فضل الهی بيش از هميشه از پشتوانه حمايت عظيم مردمی برخوردار است.
شرکت ۸۵ درصدی ملت شريف ايران در انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوری يکی از نمونه‌های برجسته پشتيبانی مردم از نظام و قدرشناسی آنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
در همين جا بر خود لازم می‌دانيم ضمن اين تبريک پيروزی عظيم به ملت سرافراز و آگاه ايران از مردم و همه دست‌اندرکاران اين حماسه عظيم ملی از جمله نهادهای قانونی اجرايی و نظارتی صميمانه تشکر کنيم و همگان را به همدلی و صميميت در راستای پيشرفت و اقتدار نظام اسلامی دعوت می‌کنيم.
۲- استکبار جهانی که در طول سال‌های پس از انقلاب ناکامی‌های متعددی را در جبهه‌های مختلف فرهنگی، سياسی، اقتصادی و نظامی را تجربه کرده بود اينک پس از اين حماسه بی‌نظير وارد صحنه شد و در سلسله اقدامات خود برای استحاله انقلاب و سرنگونی آن ايجاد فتنه و اغتشاشات اخير متوسل شد و برای دستيابی به اين هدف با برنامه‌ريزی وسيع تلاش کرد تا با تکيه بر ابزار رسانه‌ای گسترده و امکانات سياسی خود در داخل و خارج و استفاده از برخی غفلت‌ها و سوءرفتارهای سياسی بعضی عناصر داخلی به گمان خود از ملت ايران انتقام گرفته و کام ملت ايران را در اين پيروزی بزرگ تلخ و عظمت آن را در چشم جهانيان کوچک کند اما امت ولايی ما با همراهی رهبری و هوشياری اعجاب‌برانگيز خود اين نقشه شوم را به شکستی تلخ برای دشمن مبدل کرد.
۳- ‌ولايت فقيه رکن رکين نظام اسلامی محور وحدت و مشروعيت بخش عمده ارکان و قوانين آن است که همواره حافظ اسلاميت و سلامت جمهوری اسلامی بوده و کشتی انقلاب را در برابر امواج طوفانی و پر تلاطم حوادث و دشمنی ها بخوبی سکان داری کرده است؛ در عرصه انتخابات نيز کارآمدی خود را بيش از پيش به نمايش گذاشت.
ما ضمن بيعت مجدد با رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه ای مدظله العالی بار ديگر پشتيبانی قاطع خود را از معظم له که ادامه دهنده راه بنيانگذار انقلاب مقدس اسلامی حضرت امام خمينی رضوان الله تعالی عليه است اعلام می داريم و همچنان معظم له را تنها گزينه ای می دانيم که لباس رهبری امت بر قامتش زيبنده است.
بدون شک تدابير حکيمانه مقام معظم رهبری در خاموش کردن آتش فتنه و حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهوری و مقاومت معظم له در برابر تشکيک بی اساس نسبت به صحت و سلامت انتخابات ستودنی است و دليلی قاطع بر هوشمندی و تدبير ايشان می باشد در اين راستا هدايت های هوشمندانه رهگشای تاريخی و سرنوشت ساز معظم له در خطبه های ۲۹ خرداد و ۲۱ ماه رمضان تاثيری شگرفت در افشای لايه های پنهان و آشکار توطئه داشت و روشنتر از هميشه نقش بی بديل ولايت فقيه را در سکانداری انقلاب اسلامی به نمايش گذاشت.
۴- مجلس خبرگان رهبری انتخاب مجدد جناب آقای دکتر احمدی نژاد به رياست جمهوری و تشکيل دولت دهم را به ايشان تبريک می گويد و ضمن آرزوی توفيق روز افزون برای دولت دهم انتظار دارد که دولت محترم برای اجرايی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در تمامی زمينه ها بويژه رهنمود های ۱۰ گانه معظم له بخصوص عنايت به نقدهای دلسوزانه مراجع اعظام تقليد دامت برکاته تلاش مضاعف کند.
از دولت محترم انتظار می رود در راستای سالم سازی فضای فرهنگی جامعه بويژه مساله حجاب استفاده از نظرات نخبگان دلسوز تعامل با ديگر قوا عدالت گستری، فساد ستيزی ، مستضعف نوازی، گسترش فرهنگ قانونمداری، توجه بيش از پيش به نقش جوان و پرورش استعداد ها و رفع مشکلات آنان تلاش مضاعف کند.
۵- ما ضمن تشکر از تلاش ۱۰ ساله آيت الله شاهرودی دامت برکاته در جايگاه رياست قوه قضاييه انتصاب حضرت آيت الله لاريجانی زيد توفيقه را به رياست اين قوه تبريک می گوييم و آرزو منديم ايشان در ارتقای قوه قضاييه به جايگاه مناسب و هم شان نظام جمهوری اسلامی در برپايی عدالت و مبارزه با مفاسد در سطوح مختلف بويژه مقاصد اقتصادی ، صيانت از امنيت عمومی در ابعاد گوناگون و رسيدگی به پرونده های حوادث اخير با قاطعيت برخورد کند.
۶- هفته دفاع مقدس يادآور ايثارگری‌ها و رشادت‌های شهيدان عزيز و ايثارگران فداکار و رزمندگان مقاوم ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشته همگان را به بهره‌گيری از پيام‌های ارزشمند دفاع مقدس نظير پاسداشت فرهنگ جهاد و شهادت و دفاع از نظام اسلامی ولايت‌مداری و... دعوت می‌کنيم.
۷- در آستانه سال تحصيلی جديد ضمن تبريک اين بهار دانش و پژوهش به تمامی پژوهشگران، اساتيد، مديران محترم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علميه اين عزيزان را به نهضت بزرگ نرم‌افزاری دعوت کرده اميدواريم گام‌های بلندتری جهت رشد و ارتقای علمی کشور که پشتوانه بزرگی در راستای عزت و سربلندی ايران اسلامی است بردارند از اين عزيزان فرهيخته انتظار می‌رود که با هوشياری مراقب توطئه کسانی که می‌خواهند با ايجاد فضای متشنج و ناآرام مانع آموزش و پژوهش گردند باشند.
۸- پايداری و اقتدار نظام اسلامی مرهون ۳ دهه تلاش خستگی‌ناپذير ملت شريف مسلمان، انقلابی و شهيدپرور ايران اسلامی در همه سطوح به‌ويژه نخبگان است. حوادث اخير نشان داد که انقلاب اسلامی در اين مقطع بيش از هر زمان ديگری نيازمند ايفای نقش آگاهانه و دشمن‌شناسانه خواص جامعه است. اين موضوع بايد مورد توجه بيش از پيش نخبگان قرار گيرد که در زير لوای اسلام و ولايت به نقش تاريخی خود بپردازند.
۹- شهادت مظلومانه عالم مجاهد جناب آقای ماموستا محمد شيخ‌الاسلامی نماينده محترم استان کردستان در اين مجلس و ديگر شهدای اخير کردستان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شريف و روحانيت معزز کردستان تسليت می‌گوييم و از مسئولين امر مصرانه خواستاريم تا با عاملان حرکت‌های تروريستی اخير برخورد قاطع نموده و با ايجاد امنيت لازم در اين منطقه زمينه اين فتنه‌سازی و تفرقه‌افکنی را از ميان بردارند.
در پايان از خداوند منان برای روح بلند و ملکوتی امام راحل و عظيم الشان و شهدای عزيز غلو درجات را خواستاريم.
والسلام عليکم و رحمت‌الله و برکات مجلس خبرگان رهبری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016