سه شنبه 7 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز راهپيمايی بزرگ صلح با حضور ايرانيان، دوم اکتبر در بروکسل ، در پای مجسمه گاندی

جنبش سبز مردم ايران را با جنبش صلح و عدم خشونت پيوند زنيم

دوم اکتبر روز تولد ماهاتما گاندی است ، مردی که به حق می توان وی را پدر جنبشهای بی خشونت ناميد. به همين مناسبت چنين روزی برگزيده شده است تا صلح دوستان جهان راهپيمايی بزرگ، برای صلح و جهان بی خشونت را آغاز کنند. اين راهپيمايی از استراليا آغاز می شود و سه ماه يعنی تا دوم ژانويه ۲۰۱۰ به طول خواهد انجاميد، تا پس از پيمودن همه قاره ها در آمريکای جنوبی خاتمه يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قبل از حوادث ايران تلاشهايی برای شرکت گسترده تر ايرانيان در اين همايش برای صلح و عدم خشونت در جريان بود ولی با حوادثی که پس از انتخابات در ايران رخ داد، نظرها به سمتی ديگر چرخيد. راهپيمايی برای صلح و عدم خشونت می توانست در ايران با استقبال بی نظيری مواجه شود و مردم در اعتراضات پس از انتخابات نيز نشان دادند که با هر گونه اعمال خشونت مخالف هستند و با وجود خشونتهای گسترده حکومتی و قتل و شکنجه زندانيان تلاش آگاهانه مردم برای عدم خشونت تحسين جهانی را برانگيخت.
دوم اکتبر در بروکسل ،پارک ماری ژوزه در پای مجسمه گاندی همراهان مارش مونديال جمع می شوند تا آغاز چنين راهپيمايی را اعلام دارند. ما نيز باشرکت در اين همايش با استفاده از نمادهای سبز همبستگی مردم ايران را با راهپيمايی برای صلح و عدم خشونت نشان دهيم. از ساعت ۱۹ تا ۲۰ با همراه آوردن شمع در کنار طرفداران صلح و عدم خشونت يادی از قربانيان خشونت های اخير ايران خواهيم کرد و همبستگی خود را با اين حرکت برای صلح و جهانی بی خشونت اعلام خواهيم داشت.

کانون مدافعان و دفاع از حقوق بشر در ايران- بلژيک

برای اطلاعات بيشتر از سايت خبرنگاران صلح [اينجا را کليک کنيد]

Bruxelles
vendredi 2 octobre - de 19h à 20h30

Parc Marie-José
au pied de la statue de Gandhi


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016