سه شنبه 7 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار زمان جنگ، سعيد قاسمی: عزيزم مجيد مجيدی! گاف دادی و برای يک عمر بايد جواب خدا را بدهی! ايلنا

- اتفاقات زمان انتخابات يک براندازی بود
- عاملان فتنه اخير پيروز ميدان هستند، زيرا ديگر در داخل کشور کسی حواسش به فلسطين و لبنان نيست
- اعتراضات کسانی که در مناطق بالای پارک‌وی می‌نشينند، چندان مهم نيست.
- در کجای دنيا اينگونه است که استاد سکولار در کلاس درس دانشگاه حضور يابد و در نتيجه آن حتی فرزند شهيد هم در مقابل آقا قرار گيرد؟!


ايلنا: يک سردار دوران جنگ در جمع دانشجويان ضمن بازگويی حوادث ابتدای انقلاب و جنگ تحميلی ار ديدگاه خود و مقايسه آن با حوادث پس از انتخابات گفت: اتفاقاتی که در زمان انتخابات افتاد فقط مناظره نبود، بلکه يک براندازی بود که از بيرون طرح آن کليد خورد و درداخل هم پيگيری شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سعيد قاسمی که شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) سخن می‌گفت و مجری برنامه از وی با عنوان ”سردار دفاع مقدس در عرصه فرهنگی” ياد کرد، با بيان اينکه نگاه متفاوت و ساختار شکنانه‌ای به جنگ دارد، اظهار داشت: جنگ از ۳۱ شهريور ۵۹ شروع نشد و اين يک دروغ و اشتباه بزرگ تاريخی است که شايد بعداز اين قبول نکنيم اين اشتباه سهوی است، بلکه عمدی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به حضور يکی از جانبازان دفاع مقدس در جلسه خطاب به دانشجويان گفت: من اگر به جای شما باشم هر تخت جانبازان را به دانشگاه‌ها و کف خيابان‌ها می‌کشانم، زيرا شما وقتی او را نمی بينيد مشغول به کار بوده و او را به ياد نمی‌آوريد و مسوولين هم گرفتار کارهای خودشان هستند.
قاسمی با بيان اينکه جنگ واقعی از کنفرانس طائب و از ابتدای پيروزی انقلاب آغاز شد، ‌خاطرنشان کرد: در آن زمان در مناطق مختلف کشور مانند گنبد، آذربايجان و... فتنه‌هايی را شاهد بوديم که متاسفانه آيت‌الله‌ها و شخصيت‌های حوزوی هم از آن‌ها حمايت می‌کردند که در بين آنها فتنه کردستان به دلايلی پا گرفت و هم‌اکنون نيز برخی حرکات را در آن منطقه شاهد هستيم، لذا در روز آغاز جنگ ۲۵۰هزار نيرو در کردستان مشغول نبرد بودند و لذا نمی دانيم به چه دلايلی اين مدت را از تاريخ برداشتند.
وی با يادآوری اين‌که در دو سال اول انقلاب ترور و درگيری خيابانی در کشور وجود داشت، تصريح کرد:بنا نيست اين تاريخ با شکوه را بازگو کنند تا به فرموده علی (ع) چند بار ما را از يک سوراخ بگزند.
قاسمی با بيان اينکه در ۳۱ شهريور فرماندهی جنگ وابسته به بيگانه و خائنين بود، گفت:وی هم رييس جمهور با ۱۱ ميليون رای قانونی، هم رييس شورای انقلاب و هم فرمانده کل قوا بود و او بود که دستور داد به نيروهای مردمی کمک نکند و آن واقعيت‌ها به اتفاقات اين روزها بسيار ربط دارد، ولی گويا برخی از فرماندهان زمان جنگ نيز آلزايمر گرفته‌اند و امروز می‌گويند که فکر نمی‌کنيم خيانتی از جانب بنی‌صدر صورت گرفته باشد.
اين سردار دفاع مقدس با بيان اينکه اين سخن که جنگ فقط جنگ ايران و عراق بود هم يک دروغ بزرگ است، تصريح کرد: در آن جنگ همه شرق و غرب، از تايلند گرفته تا فرانسه و انگليس، برای شکست يک جريان آزاديخواه متحد شدند و به طور رسمی بيش از ۳۰ کشور به خاطر کمک تسليحاتی در جنگ حضور داشتند و حتی سند دارم که از ۱۸ مليت در خط مقدم اسير گرفتيم، اما گويا بنا نيست اين واقعيت‌ها گفته شود.
قاسمی با اشاره به حمايت‌های گسترده‌ای که از بنی صدر در ابتدای انقلاب صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: او سيد بود، فرزند آيت‌الله بود، دکتر بود و از روزی هم که آمد در مناظره‌ها توده‌ای‌ها را له می‌کرد و همچنين روحانيت معظم پشتيبان او بود و روزی هم که اسناد جاسوسی وی را دانشجويان پيرو خط امام به حضرت روح‌الله دادند ايشان آن سند را زير تشک گذاشت و گفت: بگذاريد تا وقتش برسد و اين روشی بود تا به شاگردانش درس بياموزد تا در روزهای فتنه بتوانند حقيقت را تشخيص دهند.
وی همچنين با اشاره به اعتراضات پس از انتخابات و جنبش سبز گفت: هنوز سايه بنی‌صدر بالای سر اين جنبش مستدام است.
قاسمی با اشاره به سخنان فرزند شهيد همت و انتقادات وی از اوضاع فعلی که روز گذشته در يکی از روزنامه‌ها منتشر شد، اظهار داشت: وقتی فرزند همت اين حرف‌ها را می‌زند بايد شبها خون گريه کنم، البته من مقصرم ولی وقتی که در دانشگاه‌ها آنها را چيزخورشان می‌کنند چه می‌توانم بکنم؟!
اين سردار دفاع مقدس با اشاره به سخنان حجاريان، شريعتی و عطريانفر در يک نشست تلويزيونی در هفته گذشته و ياد کردن از آنها به عنوان ”سه تفنگدار“ گفت: آنها به کتب علوم سياسی و اساتيد مسموم دانشگاه‌ها اشاره کردند که نتيجه آن درگيری کف خيابان‌هاست و اگر نظام اين اشکال را بپذيرد و ما بتوانيم به دانشگاه بياييم، اين‌ها را توضيح خواهيم داد و اين همان چيزی است که حضرت آقا فرمود در ده سال گذشته عدهای می‌خواستند فقط اسم جمهوری اسلامی را باقی بگذارند و آن را از درون پوک کنند، لذا بايد مرکز فساد را خشکاند و مگر ديوانه‌ايم که کف خيابان بياييم و با چوب و چماق برخورد کنيم که البته در موقع لازم و هنگام خطر امنيت کشور آن کار را هم می‌کنيم.
وی با مقايسه حوادث پس از انتخابات با جنگ‌های سه گانه حضرت علی(ع) ابراز عقيده کرد: اتفاقاتی که در زمان انتخابات افتاد فقط مناظره نبود، بلکه يک براندازی بود که از بيرون طرح آن کليد خورد و در داخل هم پيگيری شد و جای سوال دارد که اگر صرفا مناظره بود چرا با جورج سوروس که به همراه يک يهودی به نام جين شارپ برای انقلاب مخملی برنامه‌ريزی می‌کند، هماهنگی بود؟ چرا دو ميليارد تومان از پول ملت بيچاره برای NGO هزينه شد؟ چرا از دانشگاه آزاد خرج شد؟ و اگر فقط يک انتخابات بود گرفتن پول از کشورهای عربی برای حزب باران(بنياد باران!) چرا؟
قاسمی با اشاره به سخنان اخير مجيد مجيدی در ديدار با رهبر انقلاب گفت: همان کسانی که تا ديروز دو ميليارد تومان برای کارهای خود پول می‌گرفتند امروز سمفونی ای کاش می‌نوازند!
وی خطاب به مجيدی ادامه داد: عزيزم مجيد مجيدی! درست است که پيش آقا گريه می‌کنی، آقا هم در پاسخ فرمودند اين تلخی‌ها زمان جنگ هم بود... اما بايد بگوييم آن روزی که با هنرنمايی خود فيلمی را در مقابل احمدی‌نژاد ساختی کمر جبهه اسلام شکست و گاف دادی و برای يک عمر بايد جواب خدا را بدهی!
قاسمی با اشاره به فيلم ۹۰ سياسی که در ايام انتخابات منتشر شد و بيان اينکه آن فيلم پای خيلی‌ها را لرزاند گفت: در آن شبهای فتنه می‌خواستيم تصميم بگيريم که به چه کسی رای دهيم و حتی از اين بالاتر در روز يکشنبه پس از انتخابات و تجمع نيروهای حزب اللهی در ميدان وليعصر پسرعموی جانباز را ديديم که همراه با گروه ديگر قصد رفتن به صداوسيما را داشت و زانوهايم بخاطراين تفاوت‌ها لرزيد. اين فتنه همان فتنه‌ای است که عاملان آن حتی اگر نتوانند آن را ادامه دهند پيروز ميدان هستند، زيرا ديگر در داخل کشور کسی حواسش به فلسطين و لبنان نيست.
وی با اشاره به شعار ”نه غزه نه لبنان جانم فدای ايران“ تصريح کرد:می‌گويند دو ميليون نفر در اين تظاهرات شرکت کردند؛ بالاخره ساواکی‌ها،‌اعضای سازمان مجاهدين خلق و... به همراه خانواده‌هايشان هم در اين کشور زندگی می‌کنند و بخشی از جامعه را شامل می‌شوند!
اين سردار جنگ با اشاره به اينکه رهبری فرمودند در جنگ نرم اعتقادات ما را می‌گيرند و در حوادث اخير اين گونه هم شد،ادامه داد: اعتراضات کسانی که در مناطق بالای پارک‌وی می‌نشينند، چندان مهم نيست، ولی اگر روزی ديديم که اهالی شوش و... هم پشت سر ما نبودند بايد فرار کنيم!
قاسمی معترضانه گفت: در کجای دنيا اينگونه است که استاد سکولار در کلاس درس دانشگاه حضور يابد و در نتيجه آن حتی فرزند شهيد هم در مقابل آقا قرار گيرد؟!
وی در پايان سخنان خود با تاکيد بر اينکه بصيرت داشتن در چنين روزهايی بسيار سخت‌تر از هميشه است، هشدار داد: اگر کسی کف خيابان‌ها بيايد نظام موظف است که با او برخورد کند که البته اميدواريم اينگونه نشود، ولی افرادی که در خيابان‌ها آمدند بايد بفهمند که مسموم شدند و اين قضايای اخير داستان يک براندازی بود که قلب ولايت فقيه را نشانه گرفته بودند و به همين دليل هم امام(ره) فرمودندکه پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملکت شما آسيبی نرسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016