شنبه 25 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثمره هاشمی: هيچ‌کدام از سه وزير باقی‌مانده زن نيست، فارس

خبرگزاری فارس: دستيار ارشد رئيس‌جمهور گفت: تا آنجا که من خبر دارم هيچ وزير زنی برای وزراتخانه‌های آموزش و پرورش، نيرو و رفاه که قرار است به مجلس معرفی شوند، وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مجتبی ثمره هاشمی دستيار ارشد رئيس‌جمهور در حاشيه مذاکرات خصوصی روسای جمهور ايران و سنگال که در نهاد رياست جمهوری انجام شد،‌در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اينکه در سايت‌ها خبری مبنی بر دستور رئيس‌جمهور برای برخورد با عوامل وارد کننده برنج‌های آلوده منتشر شده است، گفت: نظر بنده در اين خصوص ملاک نيست بلکه نظر کارشناسان مهم است و پس از اينکه اين شايعه منتشر شد، هم وزارت بهداشت و هم وزارت کشاورزی و هم وزارت صنايع همه وارد عمل شدند و کميته کاری در اين خصوص تشکيل شد و از اين برنج‌ها صدها نمونه برداری صورت گرفت و آزمايشات زيادی انجام شد و اعلام شد که مشکلی وجود نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاونت حقوقی و پارلمانی رئيس‌جمهور تفکيک می‌شوند

وی در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار فارس در خصوص تفکيک معاونت حقوقی و پارلمانی اظهار داشت: اين تفکيک در معاونت پارلمانی انجام می‌شود اما در خصوص اسامی افرادی که اين سمت‌ها را به عهده می‌گيرند بايد صبر کنيد.

رئيس جمهور حتما در دور سوم سفرهای استانی حضور دارد/ ممکن است سفر استانی از آبان ماه آغاز شود

دستيار ارشد رئيس‌جمهور در خصوص انجام سفرهای استانی دور سوم نيز گفت: اين سفرها آغاز خواهد شد و اگر در مهر ماه آغاز نشود، بالاخره در آبان انجام می‌شود و شخص رئيس‌جمهور نيز به طور حتم در سفرها حضور دارد و وجهه فرهنگی دور سوم سفرها تقويت می‌شود چرا که رويکرد فرهنگی دولت دهم، فرهنگی است و برنامه‌ريزی‌ها در دور سوم متفاوت می‌شود.
ثمره هاشمی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اينکه آيا شخص رئيس‌جمهور از ابتدا تا انتهای سفر حضور دارد يا خير،‌گفت: بخشی از کارهايی که تا به امروز انجام می‌شد، به بخش‌های مختلف يعنی وزرا و معاونين واگذار می‌شود و خود آقای احمدی‌نژاد در کارها مشارکت می‌کند البته من نمی‌توانم بگويم که ايشان از ابتدا تا انتها در سفر حضور دارند ولی قبل از سفر کارهای کارشناسی در خصوص آن استان انجام می‌شود و افراد و وزرا در خود استان حضور پيدا می‌کنند و شخص آقای احمدی‌نژاد نيز ملاقات‌ها و ديدارها با اقشار مختلف مردم توسعه خواهند داد و بيشتر از گذشته با مردم در ارتباط خواهند بود.

مسئوليت اصلی معاونت اجرايی رئيس‌جمهور به رحيمی واگذار شده است

وی در خصوص تعيين مسئول معاونت اجرايی رئيس‌جمهور با توجه به اينکه آقای سعيدلو بسياری از وقت خود را در سازمان تربيت‌بدنی صرف می‌کنند، اظهار داشت: معاونت اجرايی رئيس‌جمهور يک مسئوليت مشترک با معاون اول رئيس‌جمهور است و در واقع مسئوليت‌ اصلی به ايشان واگذار شده است.

سه وزير باقی‌مانده پس از رسيدگی به لايحه هدفمند شدن يارانه‌ها به مجلس معرفی می‌شوند

دستيار ارشد رئيس‌جمهور در خصوص معرفی سه وزير وزارتخانه‌های نيرو، آموزش و پرورش و رفاه و تامين اجتماعی گفت: خانم آليا از پذيرش وزارتخانه آموزش و پرورش استعفا دادند و قطعا ايشان حضور ندارند اما زمان معرفی اين سه وزير به مجلس زمانی است که کار مجلس برای رسيدگی به لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها به پايان برسد و هفته بعد از پايان رسيدگی به لايحه يارانه‌ها اين سه وزير معرفی می‌شوند.
ثمره هاشمی در پاسخ به ديگر سوال خبرنگار فارس در خصوص تعيين رئيس جديد مرکز بررسی‌های استراتژيک و همچنين سخنگوی دولت گفت: من اطلاعی از افراد تعيين شده برای سخنگويی دولت و رياست مرکز پژوهش‌ها ندارم اما به طور حتم به زودی مشخص می‌شوند.
وی در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار فارس در خصوص تعيين مسئول معاونت منابع انسانی رياست جمهوری گفت: در اين خصوص نيز بنده اطلاعی ندارم اما به طور حتم به زودی مسئول اين معاونت مشخص خواهد شد.

سايت پرچم مال من نيست

دستيار ارشد رئيس‌جمهور با اشاره به شايعات مطرح شده مبنی بر انتصاب مسئوليت سايت پرچم به وی گفت: اين شايعات صحت ندارد و بنده هيچ سايتی ندارم.

سه وزير باقی‌مانده زن نيستند - بذرپاش گزينه وزارت نيست

ثمره هاشمی در خصوص حضور وزير زن در بين سه وزارتخانه باقی مانده گفت: تا آنجا که من خبر دارم هيچ وزير زنی برای وزراتخانه‌های آموزش و پروش، نيرو و تامين اجتماعی که قرار است به مجلس معرفی شوند، وجود ندارد و آقای بذرپاش نيز در بين وزرايی که قرار است معرفی شوند، حضور ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016