سه شنبه 28 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکايت ۱۰۰ نماينده مجلس از ميرحسين موسوی، فارس

خبرگزاری فارس: عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس از تحويل شکايتی با امضای ۱۰۰ تن از نمايندگان که اکثر آنان حقوق دان هستند به دادستان کل کشور مبنی بر رسيدگی به اقدامات و بيانيه‌های مير حسين موسوی نامزد ناکام انتخابات رياست جمهوری دهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمين حميد رسايی نماينده مردم تهران و عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس پس از اتمام جلسه‌ علنی صبح مجلس در جمع خبرنگاران گفت: امروز چند تند از نمايندگان ملت به نمايندگی از ۱۰۰ نماينده، شکايتی را به حجت الاسلام محسنی اژه ای دادستان کل کشور به دليل بيانيه‌ها و اقدامات موسوی تحويل وی دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اينکه علت تنظيم اين بيانيه چه بوده و تحويل آن به دادستان کشور چه بود است خاطر نشان کرد: بيانيه‌ها و اقدامات موسوی در طول اين مدت لطمات و صدمات جبران ناپذيری را به آبروی نظام اسلامی و مردم و نيز اموال عمومی وارد کرد به همين منظور نمايندگان ملت که اکثرا از حقوقدانان هستند اين شکايت را به دادستان کل کشور ارائه کردند.
وی تاکيد کرد که اين درخواست توسط اکثر اعضای کميسيون حقوقی مجلس و نيز نمايندگان حقوق دان مجلس تنظيم شده و دارای مستندات و دلايل بسيار محکم و محکم پسند است. وی اين را هم اضافه کرد که نمايندگان ديگر هم درخواست امضای اين شکايت را داده‌اند.
عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس در پاسخ به اينکه چرا الان با توجه به گذشت ۴ ماه از وقايع اخير در کشور اين شکايت عليه مير حسين موسوی تنظيم شده است گفت: علت صبر نمايندگان به اين دليل بود که اميد داشتند تا موسوی از اقدامات و مواضع همسو با دشمنان دست بردارد اما نه تنها حرکات او متوقف نشد بلکه همسو با دشمنان نظام ادامه پيدا کرد از اين رو نمايندگان نيز به دليل وظيفه ذاتی خود و نيز درخواست‌های مکرر مردم اين شکايت را تسليم دادستان کل کشور کردند.
وی با اشاره به ديدار نمايندگان محسنی‌ اژه‌ای گفت: در اين ديدار در سخنانی که با دادستان کل کشور داشتيم هيچ اراده‌ای برای فراموشی سپردن کسانی که در حوادث اخير نقش آفرينی کردند و آبروی نظام اسلامی را بردند در دستگاه قضا نبود.
نماينده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه موسوی گفته است اگر هر يک از سران جنبش موسوم به سبز دستگير شوند، اين جنبش راه خود را ادامه داد و دست از اقدامات خود بر نخواهد داشت گفت: مسعود رجوی سرکرده گروهک تروريستی منافقين چنين ادعاهای را داشت اما در عاقبت ادعای او نيز به واقعيت نپيوست چرا که هر کس در مقابل اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بايستد و اراده ملت بايستد حذف خواهد شد.
رسايی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه چرا بر عليه ادعاها و مواضع کروبی شکايت نکرده ايد نيز گفت: اين شکايت به دليل آنکه قبل از ادعای‌های کروبی‌ تنظيم شده است به وضعيت او نيز پرداخت نشد. اما آنچه مهم است اين است که اراده نظام اسلامی و دستگاه قضايی بر اجرای عدالت و برخورد قاطع با ناقضان قانون است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016