سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن سخنرانی مهدی خانبابا تهرانی در افتتاحيه چهارمين همايش اتحاد جمهوری خواهان

خانم ها، آقايان، حضار محترم

به چهارمين همايش اتحاد جمهوری خواهان ايران خوش آمديد.

اين همايش در شرايط حساس و سرنوشت سازی که ميهن ما با آن روبروست، برگزار ميشود.

در سالی که پشت سر گذاشتيم، جامعه ايرانی نه تنها با تهديدهای خارجی و خطرهای گوناگون داخلی مواجه بوده، بلکه در اثر يک کودتای انتخاباتی و دست درازی به رای مردم و در نتيجه نفی حق رای آزاد شهروندان از طرف حاکميت استبدادی، حرکت اعتراضی گسترده و بی سابقه ای پديدار شد که از درون اين حرکت و مقاومت يکپارچه مردم در برابر استبداد دينی، جنبشی زائيده شد که عليرغم رنگين کمان بودنش در ايران و جهان به جنبش سبز اميد شهرت يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين حرکت تاريخ ساز همه قشرها و گرايشهای سياسی، فرهنگی، قومی و دينی جامعه مشارکت داشتند. اين حرکت حاصل تلاش و کوشش های نهادها و جنبشهای مدنی جامعه ايرانی ماست. از حرکت مدنی زنان، معلمان، مزدبگيران جامعه گرفته تا حضور چشمگير سبز جوانان همه و همه حاملين اين رستاخيز ملی بودند که جهان و جهانيان را به تحسين واداشت.

اتحاد جمهوری خواهان از همان روز نخست به روشنی به حمايت از اين جنبش و خواسته های به حق مردم که طالب رايشان بودند، برخاست. اين حمايت و همبستگی متکی بر اصول اساسی بيانيه ی پايه گزاری اتحاد جمهوری خواهان بود و هست. در بيانيه آمده است، اتحاد جمهوری خواهان ايران، خواهان برابری حقوق همه شهروندان ايران، صرف نظر از جنسيت، گرايش سياسی، فرهنگی، قومی و دينی است.

اتحاد جمهوری خواهان از آغاز تشکيل خود با حفظ هويت عرفی اش از هر حرکت و خواستی که داری چنين سمت و سوی و حامل ارزش های حقوق بشری بوده، دفاع و حمايت کرده است و بدون ترديد در آينده نيز با حفظ هويت سکولار خود با چالش ها و پيکار قشرها و جنبش های عدالت خواهانه و مطالباتی در راستای نيل به ايرانی آزاد، آباد، مستقل و مدرن از طريق برگزاری انتخابات آزاد همراه و همگام خواهد شد.

هم ميهنان عزيز اجازه بدهيد به ياد و احترام همه ی جانباختگان راه آزادی، عدالت و مردم سالاری، همه ی آسيب ديدگان رويدادهای اخير و تمام زندانيان سياسی و با ياد نداها و سهراب ها، اين پيشگامان نسل جوان و دلير ايران، معماران و آينده سازان ايران زمين، همايش چهارم اتحاد جمهوری خواهان را افتتاح کنم و به احترام اين عزيزان جان باخته و تمام زندانيان يک دقيقه سکوت اختيار کنيم.

با سپاس از شما،
سبز باشيد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016