سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی در پاسخ به احمدی‌نژاد: مجلس در مورد لايحه هدفمند شدن يارانه‌ها با رهبری مذاکره کرده است، ايلنا

- اگر راه حل قانونی برای مسائل لايحه هدفمند شدن يارانه‌ها پيدا شد ارايه دهند، چرا که اما بايد حتما چارچوب قانون اساسی را در اين موضوع رعايت کنيم


ايلنا: رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در مورد لايحه هدفمند شدن يارانه‌ها با رهبری مذاکره کرده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، علی لاريجانی پس از صحبت‌های احمدی‌نژاد درباره لايحه هدفمند شدن يارانه، گفت: پس از جلسات احمدی نژاد با رهبری،‏ مجلس هم مذاکراتی داشته است و آقای آقامحمدی هم تشريف آوردند و همين نگرانی های رييس جمهور مطرح شد که اگر سقف درآمدها در بودجه ساليانه آيد دستخوش تغيير می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اجرای لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها، موضوع مهمی است که در کشور بايد انجام شود و قوای مختلف بايد هماهنگی و انعطاف لازم داشته باشد.
وی افزود: تاکنون هم ما جلسات متعددی را در کميسيون ويژه با دولت داشته‌ايم و ملاحظاتی داشته ايم که فشاری به مردم نيايد.
وی با اشاره به اينکه حسينی وزير اقتصاد نيز مطالبات دولت را ارايه داده و دهک های شمول به ۵ دهک رسيده است.
رئيس مجلس افزود: در مورد دهک ها نظر دولت را تامين کرديم و گفتيم که به جای ۵ دهک، همه خانوارها باشند و در ماده ۸ اختيارات در توزيع يارانه‌ها را به دولت داديم.
وی با اشاره به ماده ۹ لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها گفت: بر اين اساس اختيارات تدوين آيين نامه ها به دولت داده شده است..
لاريجانی اين نگرانی که اگر اين لايحه در بودجه بيايد، ممکن است تغييراتی ايجاد کند را نگرانی بر حقی دانست و گفت: البته اين موضوع چندين راه حل دارد، از جمله اينکه بايد در رديف های بودجه قيد شود نه در جداول و برای اينکه تغييرات لحظه ای نباشد، بايد در قالب برنامه پنجم بيايد.
به گفته وی با اين تمهيدات، مجلس اطمينانی برای دولت ايجاد کرده است.
علی لاريجانی گفت: آنچه که به ذهن می رسيد برای رفع نگرانی انجام شده است و به هر حال براساس صحبت‌های احمدی نژاد، اگر نمايندگان راه حلی داشتند می توانند ارايه دهند .
وی افزود: اگر راه حل قانونی برای اين امر پيدا شد ارايه دهند چرا که اما بايد حتما چارچوب قانون اساسی را در اين موضوع رعايت کنيم.
با سخنان لاريجانی رييس جمهور بار ديگر پشت تريبون قرار گرفت و سخنانی را عنون کرد که رييس مجلس در پاسخ به آن گفت: صندوق ذخيره ارزی از نظر قانونی سطح آن بايد در بودجه بيايد تشخيص من از قانون اساسی اين است که مخالف اصل ۵۲ است و آنچه که من فهميدم مغايرت با قانون اساسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016