چهارشنبه 13 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت حسن اسدی زيدآبادی، مدافع سرشناس حقوق بشر شب قبل از راهپيمايی بزرگ، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

گزارش هايی نيز از بازداشت های بيشتری دريافت شده است

۱۲ آبان ۱۳۸۸- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز اعلام کرد که حسن اسدی زيدآبادی؛ از مدافعان سرشناس و موثر حقوق بشر و عضو شورای مرکزی ادوار تحکيم وحدت، ساعت ۸ و نيم شب به وقت تهران بر اساس حکم دادگاه انقلاب در منزل خود بازداشت شد. اسدی به زندان اوين بند ۲۰۹ برده شده است. گزارش های ديگری نيز حکايت از بازداشت تعداد ديگری از اعضای ادوار تحکيم وحدت دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در مورد بازداشت حسن اسدی گفت:" بازداشت اسدی يک عمل پيشگرانه عليه اعتراضات ضد دولتی است که قرار است در روز ۱۳ آبان ماه صورت بگيرد."
هادی قائمی تاکيد کرد که "دولت بصورت خشمگينانه ای سعی می کند که مانع تظاهرات وسيع مردم در روز ۱۳ آبان بشود و اسدی و ديگران را بدون هيچ توجيه قانونی بازداشت کرده است. اسدی تازه ترين قربانی نيروهای امنيتی است که به اميد سرکوب تظاهرات برنامه ريزی شده برای فردا، فعالان را هدف بازداشت و سرکوب قرار داده اند."
آقای حسن اسدی يک فعال سرسناش حقوق بشر، روزنامه نگار و سخنگوی کميته بازداشت های خودسرانه و همچنين دبير کميته حقوق بشر ادوار تحکيم وحدت است.
در حالی که اسدی اخيرا بارها احضار شده بود اما در جريان ناآرامی های سياسی اخير ايران بازداشت نشده بود. سازمان ادوار تحکيم وحدت روز گذشته، فراخوان شرکت در راهپيمايی ۱۳ آبان را صادر کرد. ۱۳ آبان سالگرد حرکت دانش آموزی در سال ۱۳۵۷ است و هرساله گرامی داشته می شود. اما امسال مقامات ايران تلاش دارند که جريان اشغال سفارت امريکا را در اين روز برجسته کنند و به دانشجويان و سايرين اخطار کرده اند که نبايد عليه نتايج انتخابات رياست جمهوری و دولت هيچگونه اعتراضی بکنند و شعار بدهند. احمد زيد آبادی؛ دبير کل سازمان ادوار و عبدالله مومنی؛ سخنگوی ادوار از پس از اعلام نتايج انتخابات بازداشت شده و بشدت تحت فشار و آزار های جسمی قرار دارند.
هادی قائمی در مورد علت بازداشت حسن اسدی زيد آبادی گفت: "حسن اسدی نه در گذشته و نه در حال هيچ قانون شکنی نکرده و بازداشت او از تلاش برای سرکوب معترضين در يک روز قبل از حادثه حکايت دارد." هادی قائمی تاکيد کرد که "کاملا واضح است که مقامات از صدای کميته بازداشت های خودسرانه در شب قبل از تظاهراتی که احتمال درگيری و بازداشت های خودسرانه در آن وجود دارد، می ترسند و با بازداشت سخنگوی اين کميته، خواستند که پيشاپيش مانع اطلاع رسانی بازداشت هاشوند."
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از مقامات خواست که فورا اسدی و ساير مدافعان حقوق بشر و زندانيان سياسی را آزاد کنند و به نقض حقوق شهروندی مردم ايران پايان بدهند.
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از نزديک وضعيت را از قبل از آغاز تظاهرات فردا زير نظر دارد و در مورد بازداشت های خودسرانه و هدف قرار دادن فعالان شناخته شده، اخبار جديد را بطور مرتب گزارش می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016