سه شنبه 19 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مذاکرات نمايندگان ترکيه و ايران: ترکيه می‌تواند اورانيوم ايران را غنی‌سازی کند، ايلنا

ايران ۹۰۰ کيلوگرم اورانيوم با غنای پايين را به ترکيه می‌فرستد، از ترکيه ماده‌خام برای توليد ميله‌های سوخت نيروگاه اتمی به فرانسه می‌رسد و سپس آنها به طرف ترکيه‌ای بازگردانده شده و به ايران فروخته می‌شود.


ايلنا: روزنامه ترکيه‌ای «مليت» سه‌شنبه‌ ‌ـ‌امروز‌ـ نوشت که نمايندگان ترکيه و ايران مذاکراتی را درباره مسئله تکميل غنی‌سازی اورانيوم ايران در خاک ترکيه انجام داده‌اند و تهران می‌تواند با پيشنهاد «محمد البرادعی»، مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی موافقت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری ريانووستی، روزنامه مليت نوشته است که طبق اين برنامه، ايران از ذخاير کلی اورانيوم خود که يک‌هزار و ۲۰۰ کيلوگرم ارزيابی می‌شود، ۹۰۰ کيلوگرم اورانيوم با غنای پايين را برای تکميل غنی‌سازی به ترکيه می‌فرستد. از ترکيه ماده خام به فرانسه می‌رسد که در آنجا ميله‌های سوخت برای نيروگاه اتمی توليد خواهند شد. سپس آنها به طرف ترکيه‌ای بازگردانده می‌شوند و پس از آن به ايران فروخته خواهند شد.
بنا بر اين گزارش، آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در ديدار ۲۱ اکتبر در وين با حضور نمايندگان ايران، فرانسه، روسيه و آمريکا بسته‌ای پيشنهادی درباره عرضه سوخت هسته‌ای به رآکتور تحقيقاتی تهران تدوين کرد.
يک منبع آگاه در آژانس به ريانووستی اطلاع داد که در پيش‌نويس توافق‌نامه چنين در نظر گرفته شده که ماده اوليه برای عرضه سوخت به ايران ۱.۲ تن اورانيوم با غنای پايين باشد که در مرکز غنی‌سازی نطنز به‌دست آمده است، اين اورانيوم در روسيه به‌طور تکميلی غنی می‌شود و سپس در فرانسه کپسول‌های سوختی آماده می‌شوند.
در اين گزارش آمده است، اين به اين دليل است که رآکتور در تهران توسط متخصصان آرژانتينی بر اساس فناوری‌های فرانسوی ساخته شده که سوخت آن را در حال حاضر تنها در فرانسه می‌توان توليد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016