پنجشنبه 5 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله نيروهای بسيج به محل اقامت آقای کروبی در شهر قم، تغيير

در سفر روزگذشته آقای کروبی به قم، نيروهای بسيجی ضمن تجمع در محل اقامت ايشان، با عربده‌کشی و فحاشی تا پاسی از شب گذشته، باعث ترساندن شهروندان عادی شدند. اين حرکات سرانجام در ساعات پايانی شب، با دخالت نيروهای انتظامی و امنيتی و باوجود سوز و سرما، پايان يافت...

تغيير - روز گذشته و درپی درگذشت آيت‌الله قاضی، نماينده امام (ره)در استان لرستان، آقای مهدی کروبی، به شهر قم سفر کرده‌بود. آقای کروبی در اين سفر ضمن بازديد و دل‌جويی از بازماندگان آن مرحوم، با آيت‌الله محفوظی هم ديدار جداگانه‌ای داشت. در اين‌ديدار، آقای کروبی و آيت‌الله محفوظی درباره حوادث پس‌از انتخابات و مشکلات اقتصادی که مردم با آن‌ها دست‌به گريبان هستند، بحث و تبادل‌نظر نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای کروبی پس‌از اين ديدارها، به‌محل اقامت خود در شهر قم بازگشتند. درطول اين‌سفر نيروهای امنيتی و انتظامی شهر قم، همکاری خوبی با تيم همراه و محافظان آقای کروبی داشتند. اما در ساعت يک بامداد، بيش‌از ۶۰ نفر موتورسوار، تحت لوای نيروهای بسيجی که متاسفانه به قدرت‌های نامرئی متکی و مواجب خود را از آن قدرت‌ها تامين می‌نمايند، جلوی درب محل اقامت آقای کروبی تجمع کردند.
به‌گزارش خبرنگار تغيير، تجمع‌کنندگان، تا پاسی از شب گذشته، به فحاشی و سردادن شعارهايی نظير مرگ‌بر منافق، مرگ‌بر ضدولايت فقيه، به دفاع از ولايت فقيه پرداختند. اين حرکات موجب ترس و وحشت مردم عادی و همسايگان شده‌بود. اما سرانجام به‌دليل سوز و سرمای زياد و با دخالت نيروهای انتظامی و امنيتی، تجمع‌کنندگان، مجبور به ترک محل شدند.
اين حرکات درحالی انجام می‌شود که در سی‌امين سالگرد تاسيس بسيج، بايد به مسئولان اين سازمان يادآور شد که آيا هدف از تاسيس بسيج، دفاع از امنيت و آسايش مردم بود يا اين‌گونه عربده‌کشی‌ها و ترساندن مردم بی‌گناه در نيمه‌های شب، درقبال اخذ پول و امکانات دولتی و ملی که متعلق به همه مردم است؟ و آيا اين حرکات، با ابتدايی‌ترين مسايل شرعی و حقوقی شهرنشينی هم‌خوانی دارد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016