جمعه 13 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: مسببان اختلاف خائن‌اند، راديو بين‌المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - علی لاريجانی رئيس مجلس اسلامی ايران اقدام کسانی را که، به گفتۀ او، در کشور به اختلافات دامن می زنند "خائنانه" ناميد.

او اختلاف نظر در جامعه را طبيعی دانست و خطاب به کسانی که نامی ازشان نبرد گفت : ايجاد اختلاف با روحانيان مشکلاتی را برای جامعه ايجاد می کند و در مقابل "اتحاد داخلی جرأت دشمن را در تعدی به کشور می گيرد."

با اين حال، رئيس مجلس اسلامی ايران امروز همچنين گفت که دولت نمی تواند جای مردم را در فعاليت های سياسی بگيرد و دولت نبايد در حرکت های سياسی به جای مردم تصميم بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديروز پنجشنبه رئيس مجلس اسلامی ايران در اظهاراتی دوپهلو گفته بود که نبايد برای "تثبيت خود ديگران را تخريب کنيم."

علی لاريجانی سپس افزوده بود که "دسيسه های زيادی برای ايجاد اختلاف ميان مردم و مسئولان و تزريق نگاه های بدبينانه وجود دارد."

موضوع های اختلاف و لزوم وحدت ترجيح بند سخنان و ابراز نگرانی های رهبران ايران در هفته های اخير بوده اند.

ديروز پنجشنبه آيت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجلس خبرگان رهبری، پس از هفته ها سکوت در مورد تحولات جاری کشور اعتراف کرد که اختلاف و نبود وحدت در کشور ديگر چيزی نيست که بتوان پنهانش نمود و اينکه تنها رهبر جمهوری اسلامی قادر است با پايان دادن به اختلافات زمينه وحدت را فراهم سازد.

پيشتر اما، در اظهار نظری جداگانه، محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته بود که کشور با بحرانی چندلايه روبرو است و همۀ تلاش های او در يک سال گذشته برای ايجاد وحدت بين مسئولان حکومت اسلامی بی سرانجام مانده اند.

آنچه به اين سخنان تازگی می بخشد تنها اعتراف صريح به وجود بحران و اختلافات جدی ميان مقامات جمهوری اسلامی ايران نيست : نکته مهمتر ای بسا اين است که فراخوان های مکرر رهبر جمهوری اسلامی ايران به وحدت نيز طنين واقعی ميان مقامات جمهوری اسلامی نمی يابد؛ به طوری که از نظر برخی ناظران برای اولين در تاريخ جمهوری اسلامی سخنان رهبر ديگر "فصل الخطاب" نيست و اين بارزترين مصداق بحران سياسی جمهوری اسلامی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016