سه شنبه 24 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجری: اگر سعيد مرتضوی نقشی در کهريزک داشته‌باشد بايد منتظر نظر مراجع قضايی در اين‌باره باشيم، ايلنا

* ابهامات گزارش کهريزک را رفع کرديم
* برای آنکه با آبروی مقامی بازی نشود، بايد مواردی شفاف شوند و تا جايی که ممکن شود تحقيقات بيشتری صورت بگيرد


ايلنا:اگرچه سعيد مرتضوی با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی اعلام کرده بود که برای ديدار با همکاران قضايی خود به مجلس آمده و در مورد مساله کهريزک حرفی نزده است، فرهاد تجری اعلام کرد که طی ديداری با معاون دادستان کل کشور، ابهامات گزارش کهريزک را رفع کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، تجری که از جمله ملاقات‌کنندگان امروز با مرتضوی بود با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آقای مرتضوی دعوتی به عمل نيامده اما ايشان برای ديدار با نمايندگان به مجلس آمده بودند که اتفاقا با جلسه صبح امروز کميته ويژه بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، همزمان شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه مرتضوی در اين جلسه توضيحاتی را راجع به مسائل پس از انتخابات و بازداشتگاه کهريزک ارائه داد، اين توضيحات را در راستای شفاف شدن مسائل و تعقيب برخی موضوعات ارزيابی کرد و افزود: سخنان ايشان موثر بود.
تجری در پاسخ به سوالی که به استناد اظهارات زاکانی، به نقش مرتضوی در بازداشتگاه کهريزک اشاره داشت، گفت: اگر ايشان نقشی در اين زمينه داشته‌اند بايد منتظر نظر مراجع قضايی در اينباره باشيم.
اين عضو هيات‌رئيسه کميسيون حقوقی و قضايی مجلس ادامه داد: به گفته آقای مرتضوی بازداشتگاه کهريزک مورد تاييد سازمان زندان‌ها بوده است و دلايلی را در اين رابطه ارائه داده بود که نمايندگان نيز در ادامه آن توضيحاتی را خواستند.
وی در پاسخ به سوالی که به پرونده متهمان تخلفات صورت گرفته در کهريزک اشاره داشت گفت: ممکن است قصوراتی متوجه ماموران و نهادهای قضايی باشد اما بايد منتظر نظر مراجع قضايی باشيم تا به تبع قصورات صورت گرفته، مجازات آنها تعيين شود.
تجری در پاسخ به اينکه چطور دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات با سرعت برگزار شده و در رسانه ملی به نمايش درآمد اما دادگاه ۸ متهم متخلف در کهريزک تاکنون برگزار نشده است؟ اظهار داشت: به خاطر آنکه دلايل و جرايم آن افراد از سوی دادستانی جمع‌آوری شده بود اما در مورد پرونده متهمان متخلف کهريزک ممکن است مطالبی عنوان شود که نيازمند بررسی سوابق آنهاست از جمله آنکه ممکن است ادعا کنند که به دستور مافوق چنين کاری کرده است و دادستانی بايد بررسی کند که اين ادعا صحت داشته است يا نه؟
وی در پاسخ به سوال ديگری که می‌پرسيد آيا ممکن است از سردار رادان نيز برای تکميل اين پرونده دعوت به عمل آوريد و يا ايشان نيز همچون آقای مرتضوی سرزده به مهمانی مجلس بيايند؟ با خنده گفت: بعيد می‌دانم که چنين شود.
تجری گزارش کميته ويژه بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات را آماده قرائت دانست و در پاسخ به اينکه چرا تاکنون قرائت نشده است گفت: برای آنکه با آبروی مقامی بازی نشود، بايد مواردی شفاف شوند و تا جايی که ممکن شود تحقيقات بيشتری صورت بگيرد.
به گفته وی بعد از محکوميت قطعی متهمان، سازمان قضايی و دادگاه‌ها می‌توانند برای تنوير افکار عمومی، مطالب مطرح شده را علنی کند.
تجری در پايان در پاسخ به اينکه آيا مستندات زاکانی درباره کهريزک را مورد بررسی قرار داده‌ايد يا نه گفت: مصاحبه ايشان برای خودشان محترم است ولی به ما چيزی ارائه نداده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016