چهارشنبه 16 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ کيهان (ايران) به مقاله مجيد محمدی در باره مرجعيت در راديو فردا

سيا: اسلام و مراجع خطرناکند اما صانعی مترقی است!

راديو فردا - ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمريکا- به دنبال اعلام عدم صلاحيت آقای صانعی برای مرجعيت از سوی جامعه مدرسين حوزه علميه قم به سوگ نشست.
اين رسانه آمريکايی که بعد از درگذشت آقای منتظری، به شدت عزادار نشان می داد، اکنون با اشاره به اعلام موضع جامعه مدرسين ادعا می کند «تنها نامی از مرجعيت مانده و نهاد مرجعيت شيعه در جمهوری اسلامی تخريب شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکته جالب در اين عزاداری، نويسنده مطلب مربوط به سايت راديو فردا (مجيد محمدی) است. وی که يکی از عناصر مرتد و فراری عضو حلقه کيان به شمار می رود، اکنون جزو مستخدمان محافل اطلاعاتی آمريکا به شمار می رود و طی چند سال اخير هر جا بنا بوده هتاکی عليه اصل اسلام، انقلاب و روحانيت صورت گيرد، اين مهره لائيک به بازی گرفته شده است. وی همان کسی است که ۳ماه پيش (اواخر مهر ماه گذشته) در همين سايت راديو فردا ضمن حمايت از فتنه سبز نوشته بود «اعضای جنبش سبز اهل رياضت نيستند. می خواهند با شورت کوتاه و تاپ بيرون بيايند. می خواهند سينه بزنند و اگر هوس کردند، ليوان شرابی بنوشند... آنها در ملأ عام روزه خواری می کنند و نصرمن الله و فتح قريب سر می دهند. در نماز جمعه با کفش و به صورتی مختلط پشت سر هاشمی نماز می خوانند و جای صلوات سوت و کف می زنند.»
اين مهره سازمان سيا و از تحريک کنندگان آشوبگران، ۴ آبان نيز در سايت راديو فردا اذعان کرده بود «اسلامگرايی جدی ترين مانع در برابر جنبش سبز است. اسلامگرايی مخاطره برانگيزترين مشکل ها در برابر جنبش سبز است. ريشه های فرهنگی و اجتماعی اسلامگرايی که به تأسيس و تداوم جمهوری اسلامی منجر شدند هنوز در جامعه ايران زنده اند. آنچه خطر جدی در برابر جنبش سبز است نام جمهوری اسلامی نيست. بلکه اسلامگرايی است. اسلامگرايی در ايران قوی است. در ضرورت جدی گرفتن اسلامگرايی و اهميت آن همين بس که بيش از سه دهه يک حکومت جبار را در ايران بر سر پا نگاه داشته است. اين ايدئولوژی از نفس نيفتاده و بر زمين زدن و ضربه فنی کردن آن کاری است بس دشوار. نقطه حساس و بنيادين جمهوری اسلامی نه مقام ولی فقيه يا شخص ]آيت الله[ خامنه ای، بلکه ايدئولوژی اسلامگرايی است. در تشخيص مخالفان جدی حکومت دينی به جای تمرکز بر ميزان و حدت و شدت مخالفت با ولايت فقيه يا ولی فقيه يا احمدی نژاد بايد به ميزان و حدت و شدت مخالفت يا عدم مخالفت با مبانی حکومت دينی يعنی ايدئولوژی اسلامگرايی توجه کرد.»
حالا تصور کنيد موجودی با چنين مختصات نگران تخريب نهاد مرجعيت شيعه شده و ديروز به خاطر دفاع از آقای صانعی می نويسد «تنها نامی از نهاد مرجعيت مانده است». وی در ادامه ضمن استثنا کردن صانعی، به همه مراجع به خاطر اينکه برخلاف روزگار رژيم پهلوی، پای نظام اسلامی ايستاده اند حمله کرد و نوشت: نهاد مرجعيت شيعه در دوران پهلوی يک نهاد مستقل و بخشی از جامعه مدنی به شمار می رفت اما امروز به حامی و رانت خوار و زائده حکومت تبديل شده است. آنها متهم به اختلاس، ارتشا و صدور احکام غيرانسانی و نقض حقوق بشر هستند»!
ارگان رسمی سازمان سيا اما به اين اهانت ها بسنده نکرد و در تحليل ديگری از صانعی به عنوان «مرجع مترقی و نوگرا» ياد نمود. راديو فردا همچنين از قول حسن شريعتمداری - فرزند سيدکاظم شريعتمداری و عضو گروهک جنبش خلق مسلمان که در کودتای قطب زاده نيز دخالت داشت و با لانه جاسوسی مرتبط بود- برای استقلال مرجعيت و روحانيت اشک ماتم ريخت و گفت: با اين وضعيت ديگر استقلالی برای روحانيت و مرجعيت باقی نخواهد ماند.
اين ضد انقلاب فراری در عين حال تصريح کرد آقای صانعی در زمان موضع گيری جامعه مدرسين درباره خلع سيدکاظم شريعتمداری از مرجعيت، جزو جامعه مدرسين بوده و نقش فعالی ايفا کرده است. حسن شريعتمداری افزود: «البته آقای صانعی برخلاف پدر من جزو مراجع بزرگ نيست بلکه در طول چند سال اخير سعی کرده مرجع شود. تنها وجه شباهت او با پدرم، مخالفت با حاکميت است ولی خود او در ايجاد ناهنجاری های ابتدای انقلاب نقش بزرگی داشته است»!
مجمع روحانيون به تازگی با صدور بيانيه ای از مرجعيت آقای صانعی دفاع کرده بود.

در همين زمينه:
[تنها نامی از نهاد مرجعيت مانده است، مجيد محمدی، راديو فردا]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016