چهارشنبه 16 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيحات دو عضو کميته ويژه در خصوص گزارش مجلس از ماجرای کهريزک: مواد مطروحه در مورد مرتضوی هنوز تائيد نشده است، مهر

عضو کميته تحقيق و تفحص مجلس گفت: موارد مطروحه در گزارش اين کميته در خصوص دادستان وقت تهران هنوز تاييد نشده و دادسرای انتظامی قضات در حال بررسی موارد مطرح شده در اين گزارش درباره نقش سعيد مرتضوی در ماجرای کهريزک است.
غلامرضا اسداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره گزارش هيئت تحقيق و تفحص مجلس در خصوص بررسی حوادث بازداشتگاه کهريزک گفت: اين موضوع در جلسات کميته و از جمله با حضور قاضی مرتضوی مورد بررسی قرار گرفت اما بايد اذعان داشت اين بررسيها قضايی نبوده و ما هنوز نمی توانيم به صورت قطعی درباره مقصر بودن شخص وی سخن بگوييم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو کميته تحقيق و تفحص مجلس تصريح کرد: در حال حاضر دادسرای انتظامی قضات در حال بررسی موارد مطروحه در خصوص نقش سعيد مرتضوی در ماجرای کهريزک است.

اسداللهی خاطرنشان کرد: کميته تحقيق و تفحص مجلس در مورد تخلفات برخی از نيروهای انتظامی و دستورات قضائی صادره نيز بررسيهايی داشته و تذکرات لازم را داده است.

در همين زمينه فرهاد تجری نيز در گفتگو با خبرنگار مهر تاکيد کرد: اين گزارش قرار بود چهارشنبه و در آخر وقت به رئيس مجلس داده شود و با توجه به اينکه آقای لاريجانی در صحن حضور نداشت گزارش نيز ارائه نشده است بنابراين تعجب می کنم چطور اين گزارش به دست رسانه ها رسيده است.

اين نماينده مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی که اين اخبار را منتشر می کنند بايد اعلام کنند گزارش محرمانه کميته را از کجا بيرون آورده اند که در آن مطلبی عليه فلان شخصيت قضايی درج شده است.

تجری با تاکيد بر اينکه در نتيجه گزارش هيچ نامی از کسی برده نشده است اظهار داشت: ما در نتيجه اين تحقيق حتی نام مامورين متخلف ماجرای کهريزک را با توجه به اينکه جرمشان محرز نشده اعلام نکرده ايم زيرا خلاف قانون است و صلاحيت تشخيص اينکه فردی مقصر است و جرمی بر عهده وی بوده يا نه نيز بر عهده ما نيست و وظيفه محاکم قضايی است.

اين عضو کميته ويژه پيگيری وضعيت بازداشتگاهها در حوادث پس از انتخابات با تاکيد بر اينکه تحقيقات و بررسيهای انجام گرفته از سوی کميته به صورت کلی و جامع بوده است تصريح کرد: در اين گزارش ما روند را کلی گفته ايم که مشکلاتی در فلان زمينه ها وجود داشته و لازم است دستگاههای ذيربط آن را بررسی کنند. نتيجه را نيز قاعدتا سازمان قضايی نيروهای مسلح بايد اعلام کند.

وی افزود: در نتيجه اين گزارش اشاره شده که تخلفاتی در بخش قضايی و انتظامی صورت گرفته اما اينکه آقای مرتضوی را به عنوان مقصر اصلی اعلام کنيم ، نبوده است.

يادآوری می شود برخی از رسانه ها امروز به نقل از نتيجه گزارش هيئت تحقيق و تفحص مجلس مقصر اصلی ماجرای کهريزک که منجر به کشته شدن ۳ تن از بازداشت شدگان از جمله محسن روح الامينی شد را دادستان سابق تهران معرفی کردند . در عين حال سعيد مرتضوی نيز با رد اتهامات مطرح شده عليه خود اعلام کرده که در زمان مورد نظر مشغول تدوين پايان نامه دکترای خود بوده است.

دادستان سابق تهران هم اکنون به درخواست دولت از قوه قضائيه به قوه مجريه منتقل و با حکم رئيس جمهور به عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016