شنبه 19 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه خانواده حامد روحی نژاد به دبير کل سازمان ملل متحد، کميته گزارشگران حقوق بشر

دبير کل محترم سازمان ملل متحد !
عاليجناب آقای بان کی مون !

با سلام و احترام

اين جناب محمدرضا روحی نژاد به استحضار می رسانم که فرزند بنده به نام حامد روحی نژآد ، ۲۳ ساله در مورخه ۱۳/۲/۱۳۸۸ و قبل از برگزاری دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری توسط افرادی که خود را از سازمان امنيت ملی رياست جمهوری معرفی نمودند دستگير به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل گرديد. بنده و خانواده ام حدودا بيش از ۴ ماه از وضعيت فرزندم بی اطلاع بوديم که بالاخره از طريق دادسرای امنيت دادگاه انقلاب همسرم موفق به ملاقات با نامبرده می گردد.

فرزند اينجانب دارای بيماری ام اس شديد بوده و از کم خونی مفرط رنج می برد. او که دانشجوی سال دوم رشته فلسفه دانشگاه شهيد بهشتی می باشد در اثر اين بيماری عملا چشم سمت راست خود را از دست داده و هر دو دست او به حالت نيمه فلج درآمده است. همچنين با توجه به عدم رسيدگی پزشکی به فرزندم و مشکل دستگاههای داخلی بدن - از جمله دستگاه گوارش - خطر مرگ در زندان او را تهديد می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حامد به دليل بيماری ام اس و ضمن آشنايی با شخصی به نام محمدرضا علی زمانی (که خود او نيز پس از حوادث پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری ايران به اعدام محکوم شده است) که آشنا به انرژی درمانی است برای معالجه و تحصيل از ايران به قصد رفتن به آمريکا از طريق عراق از کشور خارج شد . ايشان مدتی در عراق می ماند و بالاخره پس از اينکه متوجه می شود که از آقای علی زمانی کار برنمی آيد در مرداد ماه ۱۳۸۷ با هماهنگی با وزارت اطلاعات به کشور باز می گردد.

پس از ۹ ماه از بازگشت فرزندم و بيش از يک ماه قبل از انتخابات رياست جمهوری نيروهای وزارت اطلاعات شبانه به منزل اينجانب آمده و در حاليکه فرزندم جوان ۲۳ ساله ای بود که هيچ گونه آشنايی با هيچ مشرب و گروهی نداشت و فقط از روی سادگی و برای درمان به عراق (برای رفتن به جايی که بتواند معالجه شود) می رود دستگير می شود.

فرزندم در دادگاههای مربوط به حوادث پس از انتخابات اخير رياست جمهوری در ايران به صحن دادگاه آورده شده و سرانجام حکم سنگين و غيرقابل باور اعدام برای وی صادر شده است.

حامد در حالی که با بيماری صعب العلاج ام اس دست به گريبان بوده و از همه چيز بی خبر و بيگناه است پس از ۳۶ روز انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و انتقال به سلولهای اجتماعی اين بند و پس از ماهها زندانی بودن بی گناه به اعدام محکوم شده است.

حامد در وضعيت فعلی در بند ۳۵۰ زندان اوين در حالی روزگار می گذراند که هر روز ناتوان تر شده و بدون پيگيری دقيق در مورد بيماری و اتهام بی اساس وارده به او (ارتباط با انجمن پادشاهی ايران) احتمال هر گونه فاجعه ای برای او می رود.

عاليجناب آقای بان کی مون !
دبير کل محترم سازمان ملل !

حامد جوانی اهل انديشه ، فعال و پرسشگر در دوران دبيرستان و دانشگاه بوده است و امروز ناجوانمردانه و با حکمی غير قابل باور مواجه گشته است . يعنی حکم اعدام!

ما خانواده نگران مضطرب حامد روحی نژاد و بنده به عنوان پدر حامد از شما می خواهيم از هر راه ممکن برای رهايی حامد از زير حکم سنگين ناعادلانه اعدام تلاش فرمائيد. حامد در وضعيت بسيار اسف بار جسمی با مرگ دست و پنجه نرم می کند. به عنوان خانواده حامد و به عنوان پدر حامد از شما به عنوان دبيرکل بزرگترين اجتماع تمامی ملل می خواهم که با تمام توان خود و مجامع بين المللی برای نجات فرزندمان حامد از زير حکم اعدام و تلاش برای درمان اين جوان دانشجوی ايرانی اقدام فرمائيد.

در انتظار اقدام عاجل شما و مراجع بين المللی

محمدرضا روحی نژاد پدر زندانی سياسی محکوم به اعدام حامد روحی نژاد

رونوشت:
* کميساريای عالی حقوق بشر ملل متحد
* شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
* سازمان ديده بان حقوق بشر
* سازمان گزارشگران بدون مرز
* خبرنگاران بدون مرز
* سازمان جهانی عفو بين الملل
* گروههای فعال ايرانی حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی
* و تمامی سازمانهای حامی حقوق بشر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016