جمعه 25 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: ماجرای يازده سپتامبر شبيه ماجرای هولوکاست است، شيوه ترور اخير صهيونيستی است، ايسنا

* دولت با قدرت هدفمندکردن يارانه‌ها را اجرا می‌کند

در ادامه سومين سفر استانی رييس‌جمهور به خوزستان، دکتر احمدی‌نژاد با حضور در جمع خانواده‌های شهدا و ايثارگران به ۹ تن از والدين شهدای استان خوزستان نشان ايثار اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، رييس‌جمهور به والدين شهدايی که تنها يک فرزند داشتند و وی را تقديم انقلاب کرده‌اند، نشان ملی ايثار اعطا کرد.

بر اساس اين گزارش رييس‌جمهور در اين ديداردر سخنانی ايثارگری را رمز ماندگاری يک ملت دانست و اظهارکرد: اگر امروز ملت ايران سربلند و شکست‌ناپذير است همه به خاطر ايثارگری ايثارگران، شهدا و خانواده معظم شهيدان است.

احمدی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه در ديدار خانواده شهدا و ايثارگران استان خوزستان، ايثارگری را موجب ماندگاری ارزش‌های الهی و احکام و راه خدا دانست و گفت: بدون داشتن روحيه ايثارگری محال است کسی بتواند پله‌های کمال و تعالی را طی کند و به هر ميزان که درجه ايثارگری يک فرد بالاتر باشد جايگاه کمالی و ارزش وجودی آن فرد والاتر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور با اشاره به اين که اوج ايثار و ايثارگری در صحنه کربلا به وقوع پيوسته است، خاطرنشان کرد: در صحنه کربلا همه موجودی امام حسين(ع) و يارانش در طبق اخلاص قرار گرفت و رمز جاودانگی کربلا به خاطر اوج ايثاری است که در اين عرصه اتفاق افتاده است.

دکتر احمدی‌نژاد قرار گرفتن در راه امام حسين(ع) و عاشورا و کربلا را تنها راه نجات بشريت دانست و تصريح کرد: امروز جهان و بشريت برای نجات و رهايی از سلطه‌گران به شدت نيازمند مکتب حسينی است.

رييس‌جمهور گفت: ملتی که آماده ايثارگری در راه خداست، شکست‌ناپذير است و شکست در مسير ايثارگری برای خدا، معنا و مفهومی ندارد.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ۳۰ سال است که همه دشمنان بشريت و قدرت‌های استکباری عليه ملت ايران توطئه می‌کنند اما همواره ملت ايران پيروز صحنه است و روز به روز هم سربلندتر و عزيز‌تر می‌شود که تنها علت اين موضوع وجود روحيه ايثارگری است که در آحاد مردم ايران موج می‌زند.

رييس‌جمهور افزود: امروز دشمنان ايران اسلامی به تصور اين که در جبهه آهنين ملت ايران خلل و ضعفی ايجاد شده است، به دنبال هجمه تبليغاتی عليه کشورمان هستند و با اين اقدامات خود بار ديگر نشان دادند هنوز عظمت ملت ايران را نشناخته‌اند.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار کرد: کسانی که ادعا می‌کردند به دنبال تغييرات هستند و از سيطره و روش آقای بوش جنايتکار ابراز برائت می‌نمودند ظاهراً خودشان در دام صهيونيست‌ها گرفتار شدند و امروز حرف‌هايی می‌زنند که با سخنان گذشته‌شان متفاوت است.

رييس‌جمهور خطاب به سران قدرت های زورگو گفت: حدود ۳۰ سال قبل سردمداران وقت دولت آمريکا و بعضی دولت‌های اروپايی و شوروی سابق در کنار مرتجعان منطقه‌ با هم متحد شدند و صدام را تجهيز کردند و به جنگ ايران فرستادند به اميد اين که بتوانند جلوی موج عظيم بيداری ايران و منطقه را بگيرند، اما امروز صدام و حاميانش کجا هستند و ملت ايران چه جايگاهی دارد؟

دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: اگر آن روز ملت ايران در مظلوميت قرار داشت و فاقد سازماندهی و تجربه بود، امروز صدها برابر قوی‌تر و منسجم‌تر و مجهزتر از ۲۹ سال قبل در وسط صحنه ايستاده و همه دشمنان خود را سر جای خود خواهد نشاند.

رييس‌جمهور افزود: به همان ميزانی‌ که ملت ايران قوی‌تر شده است، دشمنان ضعيف‌تر، مفلوک‌تر و رسواتر از ۳۰ سال قبل هستند.

دکتر احمدی‌نژاد خطاب به بعضی کشورهای اروپايی و دولتمردان آمريکايی خاطرنشان کرد: خيال نکنيد با تاسيس چند شبکه‌ تلويزيونی و دروغ‌پراکنی می‌توانيد ملت ايران را سست و ضعيف کنيد. بدانيد ملت ايران مستحکم‌تر، مؤمن‌تر، شجاع‌تر و آگاه‌تر از گذشته در صحنه ايستاده‌ است و تا نابودی بدخواهان خود حتی يک قدم عقب‌نشينی نخواهد کرد.

رييس‌جمهور در پايان با اشاره به اين که نظام استکباری در آستانه فروپاشی قرار دارد، اظهارکرد: امروز افغانستان برای نيروهای ناتو صدها برابر از ويتنام خطرناک‌تر است. اگر در نهايت توانستند از صحنه ويتنام خارج شوند اما در افغانستان راهی برای خروج وجود ندارد.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در جلسه کارگروه فرهنگ و هنر استان خوزستان نيز تبيين، تدوين و ترويج فرهنگ دفاع مقدس و انتشار فرهنگ انقلاب اسلامی را در منطقه از مهم‌ترين وظايف و ماموريت‌های مسوولان استان خوزستان دانست.

محمود احمدی‌نژاد شامگاه چهارشنبه با تأکيد بر توجه به محتوا و کيفيت فعاليت‌های فرهنگی اظهار کرد: منظور از رويکرد فرهنگی به معنای توسعه اقدامات سخت‌افزاری نيست، بلکه هدف اتخاذ رويکردهای محتوايی و نرم‌افزاری در بخش فرهنگ است؛ از اين‌رو بايد به بخش نرم‌افزار فرهنگی حداکثر توجه شود.

رييس‌جمهور با تأکيد بر ضرورت پرهيز از انفعال در عرصه فرهنگی گفت: داشتن انفعال در بخش فرهنگ، فرصت بازسازی و احيای فعاليت‌های فرهنگی را از بين خواهد برد؛ بنابراين بايد از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌های موجود در کشورمان برای اتخاذ رويکرد هجومی در بخش فرهنگ استفاده کنيم.

وی اضافه کرد: با موضع انفعال در عرصه فرهنگ هيچ پيشرفتی حاصل نخواهد شد و هر روز مجبور به عقب‌نشينی خواهيم بود.

احمدی‌نژاد با بيان اين که در فعاليت‌های فرهنگی افق نگاه را بايد بسيار بالا گرفت، اظهار کرد: مسوولان استان خوزستان فعلاً بايد افق نگاه خود را جوابگويی به نيازهای فرهنگی منطقه قرار دهند؛ در اين صورت همه انرژی‌ها و پتانسيل‌های موجود در استان، هم‌افزايی پيدا می‌کند و انگيزه‌ها برای فعاليت‌های فرهنگی، گسترده‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ استان خوزستان ذخيره عظيمی است که اگر به درستی شناسايی و مورد استفاده قرار گيرد می‌تواند به نيازهای فرهنگی بشريت جوابگو باشد.

رييس‌جمهور افزود: در استان خوزستان علاوه بر فرهنگ عميق اسلام ناب، فرهنگ ۸ سال دفاع مقدس نيز وجود دارد که مسوولان استانی بايد اين ذخاير عظيم فرهنگی را تبيين، تدوين و منتشر کنند.

بر اساس اين گزارش در نشست کارگروه فرهنگ و هنر استان خوزستان پيشنهادهای اين کارگروه برای ارتقای سطح فرهنگ استان و افزايش کيفيت فعاليت‌های فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سالانه صد ميليارد تومان به مدت ۵ سال به منظور فعاليت‌های فرهنگی در اختيار استان خوزستان قرار گيرد و رييس‌جمهور نيز خطاب به مديران استان تاکيد کرد تلاش کنند اين بودجه را فقط در راه محتوا و نرم‌افزار فرهنگی هزينه کنند.

ارتقای فرهنگ عمومی بر مبنای معيارهای والای اسلامی، بسترسازی و سامان‌دهی کاروان‌های راهيان نور، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، ارتقای نشاط اجتماعی، ترويج فرهنگ ازدواج، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی بانوان از جمله پيشنهاداتی بود که در اين نشست مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از اين پيشنهادها برای تصويب نهايی به جلسه استانی هيات دولت موکول شد.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در جمع مديران استان هم با تاکيد بر اين که امروز همه شرايط برای ساختن کشور آماده است گفت: در تاريخ گذشته به جز يک يا دو مقطع هيچ‌گاه شرايط همانند امروز برای ساختن کشور آماده نبوده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اين که امروز در يک مقطع سرنوشت‌ساز تاريخی و در يک نقطه عطف قرار داريم، خاطرنشان کرد: تحولات ايران منشاء تحولات جهانی شد و امروز چه بخواهيم و چه نخواهيم دنيا در حال تحول است و دوران نظام مادی به پايان رسيده و جهان در راه جديدی است.

وی اضافه کرد: معيارهای مارکسيستی، ليبراليستی و انديشه سرمايه‌داری به پايان راه رسيده و دنيا به دنبال نظم جديدی است و تنها ملتی که می‌تواند اين خلإ را پر کند و به اين نياز تاريخی پاسخ دهد ملت ايران است.

رييس‌جمهور دليل اين امر را قرارداشتن گرايشهای معنوی در متن زندگی مردم ايران عنوان کرد و افزود: پس از انقلاب و دفاع مقدس فراز و فرودهای ايجاد شده يک فرصت تاريخی برای ملت ايران پديد آورد تا خود را بسازد.

احمدی‌نژاد با يادآوری اين نکته که امروز همه شرايط برای ساختن کشور آماده است اضافه کرد: در تاريخ گذشته ما جز در يکی دو مقطع هيچ گاه شرايط همانند امروز برای ساختن کشور آماده نبوده است و عصبانيت دشمنان ما نيز از آن جهت است که هرچه می‌کنند نمی‌توانند شرايط کشور را رقم بزنند.

به گفته احمدی‌نژاد دشمنان هرچه شلوغ‌کاری می‌کنند ايران ايستاده است و کار خود را انجام می‌دهد و امروز وحدت،‌ انسجام، حضور، آگاهی،‌ آمادگی و فداکاری بی‌نظيری در کشور برقرار است که تا کنون نداشته‌ايم.

وی افزود: ما امروز همه دانش‌ها را برای پيشرفت در اختيار داريم، ضمن اين که توان مديريتی کشور بالاست و بايد با استفاده از آن ايران را بسازيم.

رييس قوه مجريه، خوزستان را نقطه‌ای توصيف کرد که در تحولات ايران و همه منطقه موثر است و آبادانی آن موجب آبادانی کل ايران است، هم‌چنين آثار سياسی و فرهنگی آن در کل منطقه ديده خواهد شد.

او اظهار کرد: مردم خوزستان بهترين مردم‌اند و بالاترين نعمت خداوند نيز همين مردم‌اند و امروز نيز آگاه‌تر و انقلابی‌تر بيش از سی سال قبل در صحنه حضور دارند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اين که امروز مردم آماده حرکت‌اند و مومن‌ترين و باوفاترين مردم و ايثارگرترين مردم در خوزستان حضور دارند، خطاب به مديران استانی گفت: شما امروز پشتيبانی کامل دولت را داريد و هيچ‌گاه خوزستان تا اين حد در کانون توجه دولت نبوده است.

وی افزود: اين به عنوان يک وظيفه است و امروز شما فرصت برنامه‌ريزی،‌ تصميم‌گيری و ابتکار عمل را داريد و بايد قدر نوکری مردم را بدانيد.

رييس‌جمهور اين احساس را بالاترين افتخار ابدی برای هر فرد عنوان کرد و آن برخاسته از نظام ارزشی ما دانست.

وی ادامه داد: ‌خداوند به ما فرصتی برای خدمت‌گزاری داده که معلوم نيست چقدر ادامه يابد؛ بنابراين بايد از اين فرصت بيش‌ترين استفاده را برد و به ملت ايران که بهترين خلق خدا در طول تاريخ و ملت خوزستان بهترين مردم ايرانند، خدمت کرد.

رييس‌جمهور در ادامه سخنانش با يادآوری اين نکته که مديران هم بايد کارهای کلان و هم کارهای جزيی انجام دهند نسبت به بی‌توجهی به کارهای جزئی مردم در اثر توجه به کارهای کلان هشدار داد.

وی گفت: تک تک افراد برای ما مهم‌اند؛ بنابراين کارهای جزئی آن‌ها نيز بايد برای ما مهم باشد.

وی اضافه کرد: برخی می‌گفتند اين دولت در بين مردم راه می‌افتد و با آن‌ها صحبت می‌کند، بايد در اتاق‌ها بنشيند و فکر کند اما ما می‌گوييم اگر بين مردم نباشيم نمی‌توانيم فکر کنيم و بايد از نزديک ديد و شنيد.

احمدی‌نژاد مديريت انسانی را نيز نيازمند رابطه انسانی و چهره به چهره که در واقع به نوعی مديريت انقلابی است، توصيف کرد و با اشاره به اين که در اثر حل کارهای مردم خشنودی به سراغ مديران می‌آيد، گفت: استان خوزستان در دوره ساختن ايران هم بايد پيشتاز باشد و سرلوحه مديريت انقلابی قرار گيرد. بايد ابتکاراتی که از دل حرف‌های مردم در می‌آيد مورد توجه باشد.

رييس قوه مجريه از مديران استان خوزستان خواست تجلی مديريت انقلابی و هوشمند که ظرفيت آن را دارند محقق کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه به الگوی پيشرفت استان اشاره کرد و گفت: الگو به اين معنا نيست که هر دستگاهی که کاری را انجام داده ضرب در ۳ کند؛ بلکه بايد روش کار عوض شود.

رييس‌جمهور سپس با بيان اين که ما می‌خواهيم ايران را بسازيم و در سال ۱۴۰۴ بايد به نقطه برجسته برسيم و الگوی لازم را طراحی کنيم، با انتقاد از الگوهای توسعه‌يی غربی گفت: اين الگوهای برنامه‌ريزی توسعه‌يی را ديگران طراحی کرده‌اند تا ما را در يک حلقه بسته بيندازند که هم حرکت نکنيم و هم مشکل داشته باشيم.

وی اضافه کرد: اين روش‌ برنامه‌ريزی از آن جهت طراحی شده که همواره خود آن‌ها توسعه يافته باشند و ما دنبال آن‌ها برويم؛ يک کشور در حال توسعه را نشان دهيد که توسعه يافته باشد؟ آيا چين و هند با اين روش‌ها مشکلات اقتصادی و فاصله طبقاتی‌شان رفع شد؟

وی تصريح کرد: برای اين مسائل اساسی بايد حساس شد و منفعل نشد؛ آن چه از مديران انتظار می‌رود فکر و طراحی است که نيازمند ساختارشکنی است.

رييس شورای عالی اقتصاد در ادامه اظهاراتش در جمع مديران استان خوزستان بودجه سال آينده کشور و تغييرات انجام شده در آن را مورد بحث قرار داد و با اشاره به اين که برخی بخش‌ها در اين بودجه تقويت شده‌اند بخش کشاورزی را از جمله اين بخش‌ها عنوان کرد و گفت: برای تقويت کشاورزی کشور شش هزار ميليارد تومان در نظر گرفتيم که برای مديريت کشت و تقويت سيستم آبياری است. بر اين اساس سهم استان خوزستان بالا می‌رود و مديران استان بايد از ابتدای سال در اين باره کار کنند.

به گفته رييس‌جمهور در همين زمينه سه هزار ميليارد تومان نيز برای صنايع کشور با اولويت صنايع تبديلی پيش‌بينی شده است و برای بخش مسکن نيز سه هزار ميليارد تومان ديگر در نظر گرفته شده تا در پنج سال آينده به نقطه‌ای برسيم که مردم دغدغه مسکن نداشته باشند.

احمدی‌نژاد در ادامه با انتقاد از مدل شهرسازی در کشور گفت:‌ تعريف مسکن ما با برخی کشورها فرق دارد و در فرهنگ ما مسکن محل زندگی و کمال است؛ پس با کشوری با اين وسعت چرا مردم بايد در لانه زندگی کنند، می‌توان اين شکل شهرسازی را عوض کرد و همه می‌توانند در خانه‌های ويلايی زندگی کنند.

وی اضافه کرد: همان کشورهايی که اين معيارها را برای ما تجويز کرده‌اند، خودشان در خانه‌های ويلايی مستقل زندگی می‌کنند و شاهد بوديم که در بحران مصنوعی که برای ضربه زدن به دولت کشور ايجاد شد، قيمت يک متر زمين به ده ميليون تومان در تهران رسيد که به معنای بلوکه‌شدن ثروت در يک‌جاست و اين مساله ناشی از مقررات معيوب شهرسازی است.

احمدی‌نژاد در بخش پايانی اظهاراتش طرح هدفمندکردن يارانه‌ها را بزرگ‌ترين کار تحولی اقتصادی کشور برشمرد که هيچ طرحی به اهميت، اثرگذاری و ابعاد آن نيست و قرار است بر پايه آن تمام مناسبات اقتصادی کشور تغيير يابد.

وی گفت: در سه چهار سال گذشته بر روی اين قضيه مطالعه کرديم و کارگروه‌ها تشکيل شده و همه صاحب‌نظران ، نظر خود را در اين‌باره داده‌اند، ما علاقه‌مند بوديم کار روانی در اين‌باره انجام شود اما کار يک مقدار پيچيده شد و انرژی دولت را بيش‌تر می‌گيرد؛ ولی در هر حال چون به صورت قانون است بايد اجرا شود.

وی از همه مديران خواست تا خود را برای اجرای اين قانون آماده کنند.

احمدی‌نژاد گفت: قرار است پول از مردم گرفته شود اما به صورت هدفمند به دست آن‌ها بازگردد. اين طرح روابط اقتصادی را تغيير می‌دهد و فرصت‌های بی‌بديلی در اختيار قرار می‌گيرد و دولت نيز با قدرت اين کار را اجرا خواهد کرد.

رييس‌جمهور در پايان گفت: مردم در برخی جاها از مديران استانی گله دارند که بايد اين مشکلات برطرف شود و بايد مديران استان خوزستان نماد مديريت انقلابی باشند تا همه به آن افتخار کنند و به الگو تبديل شود.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ديدار با منتخبان و فرهيختگان استان خوزستان نيز با اشاره به ترور يک استاد دانشگاه ايرانی گفت: شيوه بمب‌گذاری حکايت از اين مساله دارد که صهيونيست‌ها اين کار را کرده‌اند و نشان می‌دهد آن‌ها از ما کينه به دل دارند و نمی‌خواهند پيشرفت کنيم.

احمدی‌نژاد پيش از ظهر پنج‌شنبه در ديدار با منتخبان و فرهيختگان استان خوزستان و پس از شنيدن سخنان چند تن از منتخبان در حوزه‌های مختلف با اشاره به اين که دشمنان نمی‌خواهند ما وارد مرحله اثرگذاری شويم اظهار کرد: آن‌ها نمی‌خواهند وجهه فرهنگی ملت ايران شکوفا شود که ترور اخير استاد ممتاز حزب‌اللهی که در پيشرفته‌ترين علوم روز متبحر بود، از آن جمله است.

وی اضافه کرد: عمق کينه دشمن را در ترور اين استاد می‌توان ديد و شيوه بمب‌گذاری‌ها نشان می‌دهد که اين شيوه صهيونيستی است و آن‌ها می‌خواهند ايران پيشرفت نکند.

رييس قوه مجريه تصريح کرد: دشمنان نمی‌توانند با نخبه‌کشی نخبگان ما را از ما بگيرند و اگر برادر و استاد برجسته‌ای از ما گرفته شد، صدها نفر پشت وی بلند خواهند شد.

احمدی‌نژاد پيشرفت ايران را نه به صورت نظامی و سلطه‌گری، بلکه به صورت علمی و فرهنگی توصيف کرد و افزود: ايران امروز در حال تحول است، اما دشمنان می‌خواهند نظم جديدی را بر همان پايه گذشته تجديد کنند؛ چرا که نظم فعلی‌شان شکست خورده و در اقتصاد و سياست به بن‌بست کامل رسيده‌اند.

وی ادامه داد: کسانی که دغل‌کار بودند با پشتيبانی طلبکارانه همانند جنگ جهانی دوم وارد عرصه شدند اما بايد در قبال آن‌ها هوشيار بود.

رييس‌جمهور ماموريت ملت ايران را در ساختن ايران و وارد شدن در مديريت جهان به صورت مقتدرانه توصيف کرد و افزود: مايه ساختن ايران بر فرهنگ استوار است و انتظار ما از مردم خوزستان اين است که مانند گذشته تاريخ، در اين دو ماموريت پيشتاز باشند.

وی افزود: وقتی می‌خواهيم در مديريت جهان دخالت کنيم بايد با معيارهای خودمان باشد و وجه اثرگذاری و مايه اقتدار ملت ايران وجه فرهنگی آن است.

رييس‌جمهور در ابتدای سخنانش نيز در پاسخ به اظهارنظرهايی که منتخبان و فرهيختگان داشتند با اشاره به مصوبات کارگروه فرهنگ و هنر گفت: بر اين اساس قرار است ۵۰۰ ميليارد تومان در پنج سال به پروژه‌های فرهنگی اختصاص يابد.

وی هم‌چنين از پيشنهاد يکی از بانوان برای ايجاد پست کارشناسی زنان در دستگاه‌ها استقبال کرد و هم‌چنين از اختصاص سه هزار ميليارد تومان در بودجه سال آينده برای صنايع تبديلی و پايين‌دستی خبر داد.

رييس‌جمهور در پاسخ به يکی ديگر از منتخبان از آمادگی دولت برای تقبل ۵۰ درصد از هزينه‌های مدرسه‌سازی توسط خيرين و حضور نماينده اصناف در شورای پول و اعتبار خبر داد.

رييس‌جمهور هم‌چنين گفت که در مورد بحث هدفمند کردن يارانه‌ها و توضيح ابعاد آن، به‌زودی در يک برنامه تلويزيونی حضور خواهد يافت.

رييس شورای عالی انقلاب فرهنگی سپس دفاع مقدس را برای ملت ايران نه فقط يک حادثه بلکه بازيابی هويت توصيف کرد.

وی ادامه داد: از دولت نهم و نيز در دولت فعلی بايد فضای کار هنری به صورت باز و نامتناهی باشد و هنرمند بتواند پرواز و ضعف‌ها را بيان کند. در خوزستان نيز استعدادهای فراوانی در اين مورد وجود دارد که بايد وزارت ارشاد گام‌هايی در اين زمينه بردارد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به صحبت يکی از حضار در مورد تلاشهای وهابيت در منطقه نيز خاطرنشان کرد: در خوزستان هيچ يک از گروه‌های انحرافی جايگاهی ندارند و مردم خوزستان آن‌ها را ريشه‌کن خواهند کرد. خوزستان پايگاه ولايت و اهل بيت (ع) است و تمام مردم خوزستان و عشاير بختياری و عرب خون‌شان را برای اهل بيت (ع) و خط ولايت می‌دهند.

رييس‌جمهور سپس ماموريت‌های ملت ايران را مهم و تاريخی توصيف کرد و با انتقاد از کسانی که در مرکزهای برنامه‌ريزی و مديريتی بوده و يا احيانا حضور دارند، گفت: آن‌ها از ماموريت‌های تاريخی ملت ايران غافل‌اند و به همين دليل در برابر همه تحولات جهانی منفعلانه رفتار می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ صهيونيست‌ها در دنيا بی‌فرهنگی و بی‌اخلاقی را ترويج می‌کنند و می‌خواهند اقتصاد دنيا را ببلعند. معلوم است کشوری که در پناه ولايت مستحکم است دشمنان می‌خواهند اين محور را بزنند.

احمدی‌نژاد برای برخورد با اين قضيه به دو راهکار موجود اشاره و خاطرنشان کرد: راهکار اول اين است که آن‌ها حمله کنند و ما دفاع کنيم که نامش برخورد منفعلانه و نتيجه‌اش شکست است و راهکار ديگر برخورد فعال است که ما بايد به آن ها هجوم ببريم.

وی گفت: اگر بنشينيد که چهار نفر بيابان‌گرد از هزار کيلومتر دورتر بيايند و امنيت شما را به خطر بيندازند؛ يعنی نسبت به تحولات جهان برخورد فعال نداشته‌ايم؛ در حالی که نبايد چنين باشد .

رييس شورای عالی امنيت ملی در همين زمينه بحث پيش کشيدن سوالاتی در زمينه هولوکاست را مورد اشاره قرار داد و در تشريح دلايل عصبانيت غربی‌ها از اين بحث گفت: ۱۰۰ صد سال است که با اين موضوع به مردم هجوم می‌برند. ما به نقاط ضعف آن‌ها اشاره کرديم و گفتيم هرجا کشتار وجود دارد دست شما به خون مردم آغشته است و در موضوع هولوکاست نيز معلوم شد که دروغگو هستند و دستشان برای مردم رو شد.

وی در پايان گفت: آن‌ها به ما گفتند شما طرفدار آدم‌کشی هستيد؛ در حالی که ما مخالف آن هستيم و با کشته شدن هر نفر در هرجای دنيا به صورت ناحق مخالفيم.

به گزارش ايسنا، پيش از سخنان رييس‌جمهور ۱۰ تن از نخبگان و فرهيختگان استان خوزستان در حوزه‌های مختلف به تشريح ديدگاه‌ها و نظرات و سوالات خود پيرامون مسائل مختلف پرداختند.

رييس‌جمهور هم‌چنين با حضور در معراج شهدای خوزستان، بر مزار شهدايی که به تازگی پيکر آنها در مناطق عملياتی جنوب پيدا شده‌، حاضر شد.

وی در آخرين ساعت چهارشنبه، از معراج شهدای شهيد محمودوند و قرارگاه عملياتی ستاد مرکزی راهيان نور بازديد کرد.

رييس جمهور در اين حضور که در فضايی روحانی و سرشار از عطر و بوی شهيدان برگزار شد، به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس که به تازگی در مناطق عملياتی جنوب تفحص شده‌اند، ادای احترام کرد و ياد و نام آنان را گرامی داشت.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور هم‌چنين با حضور در روستای سيد خلف در منطقه‌ی هويزه، با مردم اين روستا گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به خوزستان، رييس‌جمهور پس از سخنرانی در مراسم يادواره‌ی شهدای دانشجو در هويزه با حضور سرزده در روستای سيد خلف و سخنرانی در جمع مردم اين روستا از نزديک با مشکلات آن‌ها آشنا شد و با آنان به گفت‌وگو پرداخت.

منطقه‌ی هويزه در يک‌کيلومتری مرز مشترک جمهوری اسلامی ايران و عراق قرار دارد.

رييس‌جمهور در يادواره شهدای هويزه نيز اظهار کرد: طرف‌های غربی نگرانند اگر ما دستاورهای هسته‌يی خودمان را روی ميز بگذاريم مجبور شوند دست‌هايشان را بالا ببرند و بگويند ما در برابر ملت ايران تسليم هستيم.

محمود احمدی‌نژاد با يادآوری دستاوردهای‌ هسته‌يی جمهوری اسلامی ايران تصريح کرد: غربی‌ها خود به خوبی می‌دانند ما در بحث هسته‌يی به نقطه‌ای رسيده‌ايم که اگر دوستان و هفت جد و آباد خود از جهنم را خبر کنند نمی‌توانند جلوی ملت ايران را بگيرند.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهداف غرب برای تسلط بر منطقه‌ی خاورميانه که مسائلی نظير اشغال عراق و افغانستان و دخالت‌های آن‌ها در اوضاع پاکستان و آشوب و درگيری در يمن را به وجود آورده است، گفت: ممکن است برخی سياست‌مداران غربی بگويند در خاورميانه به دنبال ايجاد دموکراسی هستيم و می‌خواهيم آزادی و حقوق بشر را مستقر کنيم؛ اما اين مساله يک دروغ بزرگ است؛ چرا که در خاورميانه دولت‌هايی هستند که حتی يک انتخابات هم در کشورشان برگزار نمی‌شود و در مورد حقوق زنان نيز حتی به زنان اجازه‌ی رانندگی نمی‌دهند و سنگين‌ترين خفقان‌ها بر آن‌ها حاکم است؛ اما در عين حال آمريکايی‌ها‌ و دولت‌های مدعی اروپايی با آنان رابطه‌ی خوبی دارند و از حکومت آن‌ها حمايت کامل می‌کنند.

وی اضافه کرد: ممکن است برخی سران ناتو ادعا کنند برای مبارزه با تروريسم در منطقه هستند که اين خود يک دروغ بزرگ است؛ يک ماجرای مشکوک به‌ نام يازده سپتامبر را راه انداختند و گسترده‌ترين لشگر‌کشی تاريخ به نام مبارزه با تروريسم را به منطقه انجام دادند؛ در حالی که حتی اجازه‌ی مطالعه درباره‌ی يازده سپتامبر را به کسی ندادند.

احمدی‌نژاد اين ماجرا را شبيه ماجرای هولوکاست توصيف کرد که اتفاقاتی روی داده اما معلوم نشده چه کسی خورده چه کسی زده و چه کسی کشته شده است.

وی ادامه داد: آن‌ها به بهانه‌ی هولوکاست رژيم صهيونيستی را تاسيس کردند و ۶۰ سال بر منطقه مسلط شدند و امروز هم به همين بهانه آمدند.

رييس قوه مجريه با اشاره به وجود پايگاه القاعده در يکی از دولت‌های منطقه که دارای درآمدهای سرشار نفتی است، خاطرنشان کرد: پايگاه‌های اصلی تروريسم در منطقه‌ی ما زير نفوذ اطلاعاتی آمريکا گسترش يافته است. غربی‌ها پس از استعمار کهنه و ظهور نهضت‌های آزادی‌بخش برای ادامه‌ی سلطه بر جهان و ملت‌ها نيازمند سلطه بر خاورميانه هستند که حساس‌ترين نقطه‌ی عالم است و ويژگی‌های خاصی دارد.

رييس‌جمهور انرژی ارزان و نامحدود در منطقه را از جمله ويژگی‌های خاورميانه عنوان کرد که از عوامل پيروزی متفقين در جنگ دوم جهانی بوده است و گفت: امروز در اقتصاد آمريکا نيز انرژی ارزان خاورميانه ستون فقرات است که اگر اين جريان قطع شود اين اقتصاد يک‌ماه هم دوام نمی‌آورد.

احمدی‌نژاد هم در همين زمينه موتور نظامی غرب و ناتو را زنده به نفت توصيف کرد و گفت: خاورميانه منطقه‌ی اقتصادی نفت و گاز است و ويژگی‌ ديگر آن اثر‌گذاری و پتانسيل بالای فرهنگی است.

وی افزود: پيامبران الهی همگی در اين منطقه مبعوث شده‌اند و اين منطقه چهارراه ارتباط جهان است و هرقدرتی اگر بخواهد بر جهان حاکم باشد بايد بر اين منطقه تسلط يابد.

احمدی‌نژاد بحث‌های حقوق بشر، آزادی، دموکراسی و مبارزه با تروريسم را که توسط دولت‌مردان غربی مطرح می‌شود يک دروغ توصيف کرد و گفت: دولت‌مردان غربی هيچ‌گاه و حداقل در ۳۰۰ سال اخير شجاعت بيان اهداف خود را نداشته‌اند و اهداف استعماری خود را زير پوشش شعارهای انسانی دنبال کرده‌اند.

وی‌ در ادامه تاثير‌گذاری حرکت ملت ايران در منطقه را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اوضاع فلسطين گفت: در فلسطينی که به قول خودشان همه‌ی مسائل را حل کرده بودند و زندگی مسالمت‌آميزی راه افتاده بود با قيام ملت ايران اين منطقه و مناطق ديگر بيدار و زنده شدند و در برابر سلطه‌ی آن‌ها در خاورميانه ايستادند.

احمدی‌نژاد اين اقدامات را برای جلوگيری از عزت ملت و منطقه عنوان کرد و گفت که اگر ايران بتواند قله‌های پيشرفت را فتح و به يک کشور پيشرفته تبديل شود به معنای پايان استعمار در خاورميانه و بلکه در تمام جهان است.

وی در توضيح دلايل خود برای اين بحث گفت: اگر خاورميانه از سلطه‌ی ناتو و آمريکا خارج شود مقدمه‌ی آزادی تمام جهان است و خاورميانه از پتانسيل بالای رهبری جهان بشريت برخوردار است.

رييس شورای عالی امنيت ملی کشورمان در ادامه با اشاره به مشکلات فراروی ملت‌های منطقه گفت: آن‌ها نمی‌خواهند ملت‌های منطقه پيشرفت کنند؛ همان گونه که دکتر و شهيد عزيزمان آقای علی‌محمدی را ترور کردند. او به هيچ کاری کار نداشت و تنها کار علمی خود را انجام می‌داد؛ در حالی که او را قطعه قطعه کردند. دليل اين مساله اين است که می‌خواهند ملت ايران را متوقف کنند؛ چرا که حرکت ملت ايران موتور حرکت ملت‌های منطقه است و ملت ايران اجازه نمی‌دهد تسلط بر منطقه محقق شود.

احمدی‌نژاد در ادامه غرب را دارای چندين نقاب توصيف کرد تا از اين طريق چهره‌ی آدم‌کشی و استعماری‌اش پيدا نشود.

وی گفت: عظمت شهدای دفاع مقدس ما در اين است که دشمن را در همان گام اول ناکام کردند. اگر هوشمندی شهدای هويزه و بسيجيان نبود و صدام موفق می‌شد سه روزه تهران را فتح کند اثری از ملت ايران باقی نمی‌ماند و آن‌ها بر کل خاورميانه تسلط پيدا می‌کردند. امروز هم دشمن خيال کرده توانسته بر انديشه و افکار عمومی بخشی از ملت ما تاثير بگذارد، اما آن‌ها بايد بدانند راه شهدای هويزه انقلاب و دفاع مقدس تا ابد زنده بوده و خواهد ماند.

احمدی نژاد گفت: آن‌ها خيال کرده‌اند اگر چهار نفر زبون را بفرستند و بمبی را بفرستند و از راه دور يک استاد ما را قطعه‌ قطعه کنند می‌توانند به اهداف خود برسند اما از لحظه‌ای که آن خبر را شنيده‌ام دائما به حال وی غبطه می‌خورم. امروز جوان دانشجوی ما انقلابی‌تر، آگاه‌تر، هوشمندتر و شجاع‌تر از اول انقلاب در صحنه است و کمر دشمنان انقلاب را خواهد شکست.

رييس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: اين حرکات کور و حرف‌های گنده‌تر از دهان آن‌ها نشانه قوت نيست. اين‌ها نشانه ضعف است؛ نظام استکبار روبه افول و امپراطوری مادی و استعماری در حال انقراض است و اين قبيل ادعاها از روی ترس و ضعف است.

وی در همين زمينه بحث ادعای رژيم صهيونيستی در مورد نيل تا فرات را مورد اشاره قرار داد و گفت که امروز اين ادعا تبديل به کشيده‌شدن ديواری دور اين رژيم برای در امان بودن از دست مجاهدان فلسطينی شده است.

احمدی‌نژاد گفت: دوره‌ی تاريخی اين قدرت‌ها به پايان رسيده و آن‌ها نمی‌توانند با چند سايت و شبکه و بافتن چند حرف سلطه‌ی اهريمنی خود به منطقه را باز گردانند.

وی در ادامه با شهدای دانشجو و شهدای هويزه تجديد عهد کرد که پرچم افتخارات ايران را به همراه ملت در اهتزاز نگه دارد.

احمدی‌نژاد در بخشی ديگری از اظهاراتش با اشاره به دادن فرصت از طرف ملت ايران به دولت‌های غربی و زور‌گو اظهار کرد: ما به آن‌ها گفتيم سی سال در مقابل ملت ايران بوديد، چه چيزی گيرتان آمد، آن‌ها پيام تغييرات را دادند و ما استقبال کرديم و به آن‌ها گفتيم بياييد بحث همکاری هسته‌يی را به جای تقابل هسته‌يی دنبال کنيد. آن‌ها گفتند مثل اين‌که دولت و ملت ايران ضعيف شده است و براين اساس بلند‌گو‌های‌شان را به کار انداخته‌اند؛ ولی خودشان نيز می‌دانند رو به افول هستند.

احمدی‌نژاد خطاب به دولت‌های غربی گفت: ما اهل گفت‌وگو و منطق هستيم اما بايد بدانيم دوران به‌کارگيری ادبيات بی‌ادبانه و ناشی از پررويی گذشته است و ما نيز از احترام استقبال می‌کنيم و اگر بخواهيم به مسير گذشته بازگرديم پاسخمان بسيار قاطع‌تر از پاسخ اول انقلاب است که جوانان ما به شما دادند.

رييس‌جمهور در پايان خاطرنشان کرد: آن‌ها قادر نخواهند بود جلوی پيشرفت ملت ايران را بگيرند و امروز ملت و دولت ايران متحد و مصمم به سمت قله‌های پيشرفت و عدالت و در خطی که رهبری عزيز ترسيم کرده‌اند، حرکت می‌کنند و خط پيشرفت بر پايه عدالت را تا رسيدن به قله‌های پيشرفت ادامه می‌دهند.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم هم‌چنين وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ايراد سخنرانی پرداخت و نماآهنگی از شجاعت‌های شهدای هويزه در زمان جنگ به نمايش درآمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016