چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۸ بهمن ماه، تاريخ برگزای دومين جلسه دادگاه هفت مدير جامعه بهايی، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - ۱۸ بهمن ماه تاريخی است که به وکلای هفت مدير پيشين جامعه ی بهايی موسوم به گروه ياران ايران جهت برگزاری دومين جلسه ی دادگاه ابلاغ شده است.

جلسه ی اول دادگاه ايشان روز سه شنبه ۲۲ دی ماه برگزار شد.از مراسم دادگاه ۲۲ ديماه فيلمبرداری شده و متن کيفر خواست خوانده شده است. اين دادگاه غير علنی بوده است و حتی به خانواده ی اين هفت نفر اجازه ی ورود به جلسه ی دادگاه داده نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس کيفرخواست نماينده دادستان، اين ۷ نفر به اتهامات " جاسوسی به نفع بيگانه"، "تبليغ عليه نظام"، " راه اندازی و گسترش تشکيلات غيرقانونی"، "همکاری با رژيم غاصب و اشغالگر قدس"، "مشارکت در جمع آوری اسناد طبقه بندی شده و ارائه آن به بيگانگان به منظور بر هم زدن امنيت کشور"، " تبانی و اجتماع با هدف اقدام عليه امنيت داخلی و خارجی ايران و مخدوش نمودن چهره جمهوری اسلامی ايران در عرصه بين المللی" و " فساد فی الارض" محاکمه خواهند شد. با اين حال به نظر نميرسد مدرکی دال بر اثبات موارد مطرح شده وجود داشته باشد.

شش نفر از هفت شهروند بهايی که وظيفه ی رسيدگی به امور بهاييان در ايران را بر عهده داشتند به نام های فريبا کمال آبادی، جمال الدين خانجانی، عفيف نعيمی، سعيد رضايی، بهروز توکلی و وحيد تيزفهم از تاريخ ۲۵ ارديبهشت سال گذشته در جريان حمله ی همزمان نيروهای امنيتی به منازلشان در بازداشت به سر ميبرند و نفر هفتم، خانم مهوش ثابت پيش از ايشان و در تاريخ ۱۵ اسفند سال ۱۳۸۶ در مشهد به بازداشت شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016