سه شنبه 13 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: التزام به ولايت فقيه شرط بورس دانشجويان، هرانا

کامران دانشجو در نشست روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری شرط بورس دانشگاهی را التزام به ولايت فقيه دانست.

خبرگزاری هرانا - حقوق دانشجويان: کامران دانشجو در نشست روسای دانشگاهها، پژوهشگاهها و پارکهای علم و فناوری خطاب به روسای دانشگاهها گفت: برای استخدام اعضای هيئت علمی و بورسيه کردن دانشجويان هيچ مشکلی نداريم لکن بايد افرادی انتخاب شوند که به نظام اسلامی اعتقاد و به ولايت فقيه التزام عملی داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در خصوص جذب اعضای هيئت علمی گفت: حتی در کشورهای غربی برای استخدام اساتيد دانشگاه شرايط متعددی دارند که از جمله آن پايبندی به تفکر ليبرال دموکراسی، تحقيق و صحبت نکردن در مورد هولوکاست و… است. دانشگاههای ما قرار است به تعبير امام (ره) کارخانه آدم سازی باشند بنابراين دانشگاههای ما بايد افرادی را برای تربيت دانشجويان استخدام کنند که به مبانی ارزشی و اخلاق اسلامی معتقد باشند چون هدف ما کسب علم ودانش همراه با معنويت و اخلاق است.

دانشجو با اشاره به برنامه ريزيها و لزوم تغيير متون دانشگاهی گفت: اساتيد دانشگاهها در کنار ارائه نظريات و مکتب های غربی بايد نقدهای وارد به آن مکاتب را نيز بگويند و همچنين نظريات انديشمندان مسلمان را هم عميقا بشناسند و هم بازگو کنند.

وزير علوم اطلاع رسانی دقيق و شفاف را از وظايف مسئولين دانشگاهها دانست و افزود: مسئولين بايد تلاش خود را برای رفع کاستی ها و مشکلات انجام دهند و دستاوردها و نتايج را به اطلاع عموم برسانند زيرا افزايش اميد در جامعه و ايجاد انگيزه در اقشار مردم و نسل جوان ضرورتی است که بايد مورد توجه واقع شود. به عبارت ديگر برآيند فعاليتهای اطلاع رسانی بايد ايجاد اميد به آينده و اعتماد به نفس در جامعه باشد.

وی در خصوص دانشگاههای تک جنسيتی گفت: به هيچ وجه قصد تفکيک جنسيتی و جدا سازی دانشجويان در دانشگاهها را نداريم لکن به موسسات آموزش عالی غير انتفاعی جديد اين مجوز را می دهيم که تک جنسيتی باشند تا به نياز بخشی از جامعه پاسخ داده شود.

دکتر دانشجو گفت: وقتی در جامعه تقاضا و نياز برای دانشگاههای تک جنسيتی وجود دارد چه اشکالی دارد دانشگاهايی مانند دانشگاه الزهرا (س)، حضرت معصومه (س)، امام صادق (ع) و امام حسين (ع) که عملکرد خوبی هم ارائه داده اند بيشتر داشته باشيم. اين حق خانواده ها و ملت شريف ايران اسلامی است که انتخاب کند در کدام دانشگاه و در چه فضايی می خواهند فرزاندشان تربيت شده و عالم شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016