سه شنبه 13 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفار هرندی: دل‌مان برای هاشمی دهه ۶۰ تنگ شده‌است، دست‌پرورده‌های سروش در فتنه‌های اخير به مساجد و عزاداری مردم حمله کردند، ايرنا

شهرکرد- وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هاشمی رفسنجانی از نيروهای زحمت کشيده انقلاب اسلامی است و ما دلمان برای هاشمی رفسنجانی پيش از انقلاب به عنوان يک مبارز انقلابی و هاشمی رفسنجانی دهه ۶۰ و هاشمی رفسنجانی که پيش نماز خداجويان واقعی بود تنگ شده است.

به گزارش ايرنا، "محمد حسين صفار هرندی" روز سه شنبه در دومين روز از دهه فجر در نشست سازمان بسيج دانش‌آموزی و فرهنگيان چهارمحال وبختياری در تالار شهيد بهاءالدينی سپاه قمر بنی هاشم با اشاره به نظريه "ميانجی گری" ضد انقلاب برای ورود به داخل ايران گفت: براساس اين نظريه که از سوی "رامين احمدی" مطرح شد، حلقه کيان بهترين ميانجی برای اين ورود در نظر گرفته شد.
وی افزود: ضد انقلاب خارج نشين معتقد بود برای براندازی نظام نيازمند واسطه و ميانجی است و به دنبال کسی می گشت که هم بخشی از نظام باشد و هم حاضر به انجام واسطه گری بشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين روزنامه نگار تصريح کرد: در دهه ۷۰ در کشور نشريه تخصصی "کيان" چاپ و منتشر می شد که برخی از فعالان سابق روزنامه کيهان و کيهان فرهنگی در آن فعاليت می کردند.
به گفته وی، در اين نشريه افرادی چون عبدالکريم سروش، محسن کديور، فاضل ميبدی، محسن آرمين، سعيد حجاريان و ماشاءالله شمس الواعظين فعاليت می کردند و به دليل وجود برخی از انحرافات فکری، عذر آنها در کيهان خواسته شد.
وی تصريح کرد: افراد فعال در اين نشريه هر هفته جلساتی را برگزار می کردند که در نهايت اين نشست ها به "حلقه کيان" معروف شد و "محمد قوچانی" يکی از متهمان فتنه اخير و سردبير برخی از روزنامه های زنجيره ای به صورت کامل در خصوص ماهيت اين حلقه مطالبی را منتشر کرد.
صفار هرندی يادآور شد: پاتوق نشريه کيان مباحث کليدی و نظری را مطرح می کرد و حلقه کيان مکانی برای برنامه ريزی شد و مدنظر ضد انقلاب قرار گرفت.

**حلقه کيان بهترين واسطه برای ميانجی گری شناخته شد

به گفته وی، به دليل ماهيت ضد دينی و ضد ايرانی و سابقه بدی که نهضت آزادی در اذهان عمومی داشت، مد نظر ضد انقلاب برای ميانجی گری قرار نگرفت و حلقه کيان بهترين واسطه برای ميانجی گری شناخته شد چون افراد حلقه کيان هم مدعی دينداری و هم از درون خود حکومت بودند، بهترين گزينه برای ايفای نقش ميانجی گری در نظر ضد انقلاب بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصريح کرد: عبدالکريم سروش، که خود زمانی در مباحث دينی جلسات متعددی داشت، بعدها اعلام کرد که قرآن کلام يک انسان زمينی می باشد و منکر وحی قرآن شد و خود مرجع تقليد برخی از افراد و سياسيون شد.

**دست‌پرورده‌های سروش در فتنه های اخير به مساجد و عزاداری مردم حمله کردند

صفار هرندی يادآور شد: تقدس‌زاديی از دين نيز در دستور کار اين حلقه قرار گرفت و دست‌پرورده‌های عبدالکريم سروش در فتنه های اخير به مساجد و تکيه های مذهبی و عزاداری مردم حمله کردند.
به گفته وی، سعيد حجاريان از ديگر نظريه پردازان اين حلقه بود که در دهه ۶۰ مبارزات مهمی را با منافقين انجام داده بود و بعدها که دچار انحرافات فکری شد، برای فشار به مرکزيت ايران حتی درخواست بهره گيری از ظرفيت امپرياليسم و آمريکا را نيز جايز و ضروری می دانست.
سردبير سابق روزنامه کيهان افزود: عده ای می خواستند در غائله ۱۸تيرماه دانشگاه تهران، نظريه حجاريان مبنی بر فشارهای خيابانی (فشار از پايين هرم) و چانه زنی از بالا را اجرا کنند تا بتوانند به مرکزيت حاکميت در جمهوری اسلامی ايران فشار وارد کنند.
وی تصريح کرد: در غائله ۱۸ تيرماه نخستين بار فتنه‌گران "شعار توپ تانک بسيجی ديگر اثر ندارد" را سر دادند و تمثال های شهيد باکری و شهيد همت را آتش زدند، اما در فتنه های اخير پس از انتخابات به دروغ شعار "بسيجی واقعی -همت و باکری" را سردادند.
به گفته وی، در غائله ۱۸ تيرماه سه خواسته برکناری فرمانده نيروی انتظامی وقت، حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و رفع توقيف از روزنامه سلام مطرح شد تا به واسطه اين خواسته ها علاوه بر چانه زنی در بالا، اقدام به فشار به مرکزيت حکومت انقلاب اسلامی کنند.
عضو کابينه نهم گفت: دشمنان انقلاب اسلامی چون از نبرد سخت در برابر ايران عاجز شدند به دنبال واسطه و ميانجی برای پيشبرد اهداف خود هستند و برای رسيدن به مقاصد خود کسانی را می خواهند که بتوانند نقش ميانجی گری داشته باشند.

**سران فتنه به خط امام و مردم خيانت کردند

صفار هرندی، سپس با تشريح برخی از فتنه های اخير پس از انتخابات يادآور شد: سران فتنه به دنبال فشار بر مرکزيت حاکميت بودند تا به واسطه اين فشار بتوانند به خواسته های خود دست يابند در حالی که آنها به خط امام و خط مردم خيانت کردند.
به گفته وی، مهدی کروبی و ميرحسين موسوی در هنگام ثبت نام انتخابات رياست جمهوری التزام خود به قانون اساسی و ولايت فقيه را اعلام کردند چرا که می دانستند اگر اين کار را نکنند در بين مردم جايگاهی نخواهند داشت.
اين کارشناس مسايل سياسی تصريح کرد: مهدی کروبی و ميرحسين موسوی به دنبال براندازی نظام نيستند و بايد به صراحت اعلام برائت و بيزاری از ضد انقلاب کنند.

**دلمان برای "هاشمی رفسنجانی پيش از انقلاب" تنگ شده است

صفار هرندی، در پاسخ به سوال شرکت کننده ای در خصوص خانواده هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی رفسنجانی از نيروهای زحمت کشيده انقلاب اسلامی است و ما دلمان برای هاشمی رفسنجانی پيش از انقلاب به عنوان يک مبارز انقلابی و هاشمی رفسنجانی دهه ۶۰ و هاشمی رفسنجانی که پيش نماز خداجويان واقعی بود، تنگ شده است.
وی تصريح کرد: برخی ها بر اين عقيده بودند که در زمان انتخابات اگر هاشمی رفسنجانی پيروز بشود می توان با مرکزيت نظام چانه زد، که اين نظريه در زمان اصلاح طلبان نيز با تدوين لايحه دوگانه اختيارات رييس جمهوری پيگيری شد در حالی که اين لوايح نوعی کودتا عليه قانونی اساسی بود.
به گزارش ايرنا، در اين نشست که استاندار چهارمحال و بختياری و جمعی از فرهنگيان حضور داشتند، سوالاتی در خصوص مسائل روز کشور مطرح شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016