دوشنبه 19 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاييد احکام سنگين حبس شش فعال آذربايجانی در دادگاه تجديد نظر، هرانا

مرتضی مرادپور، فردين مرادپور، رسول بدلی، علی بدلی، امين پاشا قره باغی و آرش عشقی مولان از فعالين مدنی آذربايجانی در تبريز در دادگاه تجديد نظر استان آذربايجان شرقی به شش سال تا شش ماه زندان محکوم شدند.

خبرگزاری هرانا- بر اساس حکم صادره از سوی شعبه چهارم دادگاه تجديد نظر آذربايجانشرقی فردين مرادپور نوجوان ۱۸ ساله آذربايجانی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر عليه امنيت کشور، تبليغ عليه نظام و تهيه و نگهداری مواد منفجره به شش سال حبس تعزيری و فردين مرادپور برادر وی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر عليه امنيت کشور و تبليغ عليه نظام به سه سال حبس تعزيری و رسول بدلی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر عليه امنيت به دو سال حبس تعزيری محکوم گرديدند.دادگاه همچنين علی بدلی، امين پاشا قره باغی و آرش عشقی مولان را به اتهام تبليغ عليه نظام محاکمه و هر کدام را به تحمل شش ماه حبس تعزيری محکوم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ساوالان سسی، اين افراد در جريان راهپيمايی خانوادگی ۱ خرداد ۸۸ در پارک ائل گولی تبريز و پس از طرح شعارهايی در رابطه با حقوق زبانی و ملی آذربايجانيها بازداشت و پس از نزديک به سه ماه بازداشت به قيد وثيقه آزاد شده بودند.

بازداشت اين افراد همزمان با سالگرد تظاهرات گسترده آذربايجانيها در اعتراض به کاريکاتور موهن چاپ شده در روزنامه دولتی ايران صورت گرفته بود.

نيروهای امنيتی و انتظامی ايران در جريان برگزاری مراسم با تيراندازی و پرتاب گاز اشک آور به سوی شعار دهندگان به آنها حمله برده و عده ای را مجروح و بازداشت کرده بودند.

مسئولين امنيتی و قضايی ايران در اين پرونده با طرح اتهام تهيه و نگهداری مواد منفجره برای فعالين مدنی آذربايجانی و محاکمه و صدور حکم برای چندين تن ازمتهمان سرقت مسلحانه در قالب اين پرونده سعی در تصوير چهره ای خشونت طلب از فعالين مدنی آذربايجانی دارند. در همين رابطه ماموران اداره اطلاعات تبريز پس از بازداشت فردين مرادپور در ۱ خرداد ۸۸ با مراجعه به منزل پدری وی ديگر اعضای خانواده او از جمله پدر و مادر و برادر اين نوجوان آذربايجانی را بازداشت کرده بودند. مامورين پس از تفتيش خانه تعدادی ترقه دست ساز يافته و بر اين اساس اتهام تهيه و نگهداری مواد منفجره را به اين نوجوان آذربايجانی نسبت داده اند.

فشار بر فعالين مدنی آذربايجانی در ماههای اخير افزايش يافته و دستگاه امنيتی و قضائی ايران با طرح اتهامات ساختگی سعی در تصوير چهره ای خشونت طلب از مبارزات مدنی آذربايجانيها در ايران و صدور احکام سنگين برای اين فعالين دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016