دوشنبه 26 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پافشاری روسيه بر فروش موشک‌های ضد هوايی به ايران، راديو بين‌المللی فرانسه

واسع محسن ـ عليرغم اظهارات خوش بينانه وزير خارجه آمريکا مبنی بر آمادگی روسيه برای حمايت از تحريمهای جديد عليه ايران، روسيه می گويد دليلی نمی بيند فروش اسلحه ضد هوايی اين کشور به ايران را به تأخير اندازد.

شورای امنيت روسيه روز يکشنبه ساعاتی قبل از ديدار بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل از مسکو اعلام کرد که روسيه دليلی نمی بيند فروش موشکهای ضد هوايی S-۳۰۰ اين کشور به ايران را به تأخير اندازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فرانسه می گويد فروش احتمالی اين موشکهای ضد هوايی توسط روسيه به جمهوری اسلامی، باعث نگرانی اسرائيل و متحد وی آمريکا شده است که به روسيه گوشزد کرده اند کاری نکند که ايران را عليه حمله به تأسيسات اتمی اين کشور ياری برساند.

ولاديمير نظروف، معاون دبير شورای امنيت روسيه گفت ک" قرارداد فروش موشکها امضا شده و ما بايد به آن عمل کنيم اما تحويلدهی اسلحه تا کنون آغاز نشده است."

معاون دبير شورای امنيت روسيه گفت" قرارداد ياد شده مشمول هيچ يک از تحريمهای بين المللی نميگردد بدليل آنکه فقط فروش اسحه دفاعی را در بر می گيرد."

معاون دبير شورای امنيت روسيه در ادامه گفت حمله نظامی عليه ايران يک اشتباه جدی خواهد بود و مسايل مربوط به برنامه هستوی ايران بايد فقط از راههای ديپلوماتيک حل و فصل گردد.

وی هشدار داد که هرگونه حمله نظامی عليه ايران وضعيت را انفجاری ساخته و عواقب بسيار منفی برای همه جهان از جمله روسيه، همسايه ايران، در پی خواهد داشت.

اين در حالی است که درياسالار مايکل مولن، رئيس ستاد نيروهای آمريکا نيز روز يکشنبه در تل ابيب گفت آغاز يک درگيری با ايران مشکل بسيار بزرگی برای آمريکا خواهد بود و وی از عواقب چنين حمله ای سخت نگران است.

بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل امروز دوشنبه در مسکو تلاش خواهد کرد روسيه را متقاعد کند شدت عمل بيشتری در برابر ايران از خود نشان دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016