جمعه 30 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: ضد انقلاب‌های بدبخت گفته بودند که ۲۲ بهمن با همان رنگ کذايی، به صحنه می‌آيند، نگاه مردم به نظام سياسی نيست، دينی است، فارس

ـ مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن گفتند که از فتنه‌گری‌ها خسته شد‌ه‌اند

خبرگزاری فارس: خطيب نماز جمعه تهران تاکيد کرد: شما ۸ ماه است که می‌گوئيد مردم و اين مردم می‌گويند ما از ۸ ماه شيطنت شما خسته شده‌ايم و ما را به خير شما اميدی نيست، شر مرسان.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، آيت‌الله سيد احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به بخش‌هايی از وصيت‌نامه امام حسن عسگری(ع) خطاب به شيعيان گفت: در اين وصيت‌نامه آمده است که فراوان به ياد خدا، مرگ باشيد و قرآن بخوانيد و زياد صلوات بفرستيد چرا که خداوند برای يک صلوات شما ده حسنه تدارک ديده است.
وی تصريح کرد: ما معتقديم امامان ما کلهم نوراٌ واحد هستند. شايد در بين امامان ما تنها امامی که از آغاز و تا پايان عمرش را در حبس گذراند امام حسن عسگری(ع) بود. هم امام هادی و هم امام عسگری را در پادگان‌ها نگه‌ می‌داشتند لذا به اين دو عسگريين می‌گويند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينکه همه اين فشارها و حبس‌ها برای اين بود که جلوی ولايت اميد انبياء، امامان، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسين(ع) و جان جانان حضرت مهدی(عج) را بگيرند، اظهار داشت: اما سنت خداوند بر اين قرار گرفت که اين هديه را (حضرت مهدی«عج») در همان حصر و حبس به جهان بشريت عنايت کند و عنايت کرد.
آيت‌الله خاتمی با تسليت شهادت امام حسن عسگری بر امام زمان و نايب برحقش مقام معظم رهبری و تبريک ولايت امام زمان در خصوص مسائل داخلی گفت: راهپيمايی باشکوه و خيره‌کننده شما ملت ايران همچنان در صدر اخبار جهان قرار دارد. سلام و درود خداوند بر شما امتی که به فضل خداوند پی‌درپی حماسه می‌آفرينيد و اين حماسه امسالتان فتح‌الفتوح بود.
وی افزود: ۸ ماه فتنه‌گری کردند تا نتيجه آنرا در ۲۲ بهمن بگيرند و خودشان را برای درگيری خيابانی آماده کرده بودند و ضد انقلاب‌های بدبخت هم که پيوسته در تلويزيون گفته بودند که طرفداران ما ۲۲ بهمن با رنگ سبز که همان رنگ کذايی است به صحنه می‌آيند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در همين خصوص يادآور شد: ۱۴ شبکه بين‌المللی تلويزيونی برای اولين بار پس از گذشت ۳۱ سال از پيروزی انقلاب مستقر شدند تا بصورت مستقيم درگيری‌ها را روی آنتن ببرند نه اينکه برای منعکس کردن حماسه مردم آمده باشند. اما اين امت آنچنان جوشيد و خروشيد که با تعبير مقام معظم رهبری مشت محکمی بر دهان آنها زدند.
آيت‌الله خاتمی با اشاره به سفر يکی از شخصيت‌های فرهنگی سياسی کشورمان به يکی از کشورهای بزرگ ۲ ساعت بعد از راهپيمايی عظيم ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: اين شخصيت فرهنگی سياسی کشورما می‌گويد، در آن سفری که داشتم با معاون سياسی رئيس جمهور آن کشور ديدار کردم ولی هنوز حماسه ۲۲ بهمن را نديده بودم ولی آن فرد ديده بود و به من می‌گفت که به اين ملت افتخار کنيد اين ملتی که ۳۱ سال پس از انقلاب اين چنين به صحنه آمدند در دنيا بی‌سابقه است.
وی در خصوص پيام‌های راهپيمايی عظيم ۲۲ بهمن تصريح کرد: يکی از پيام‌های اين راهپيمايی اين بود که مردم گفتند وفادار به اين نظام و همراه با آن هستند و با هيچ حيله و شيطنتی از آن جدا نمی‌شوند.
خطيب نماز جمعه تهران خطاب به غربی‌ها و همسوهايشان گفت: بدانيد که نگاه مردم ما به نظام نگاه سياسی نيست بلکه يک نگاه دينی است و مردم نظام جمهوری اسلامی ايران را تريبون نظام اسلامی می‌دانند و تا آخرين قطره خون خود حامی آن هستند.
آيت‌الله خاتمی وفاداری و بيعت با ولايت فقيه را دومين پيام راهپيمايی عظيم ۲۲ بهمن برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم ما ولايت فقيه را يک سرمايه نفيس و موجب عزت، آزادی و استقلال خودشان می‌دانند و نگاهشان به مقام معظم رهبری هم يک نگاه تنها سياسی نيست و ايشان را رهبر دينی می‌دانند آنچنان که رهبر سياسی هم هستند.
وی با بيان اينکه مردم ولی فقيه را نايب عام امام زمانشان می‌دانند، بيعت با امام راحل عظيم‌الشأن و آرمان‌های شهيدانشان را سومين پيام راهپيمايی عظيم ۲۲ بهمن دانست و گفت: علی‌رغم اينکه برخی‌ها شيطنت کرده و می‌خواهند بگويند در ايران خط امام نيست ولی مردم ما باور دارند خط امام به صورت شفاف و با رهبری مقام معظم رهبری در جريان است.
عضو مجلس خبرگان رهبری چهارمين پيام راهپيمايی عظيم ۲۲ بهمن را پيام به دنيای استکبار ارزيابی و بيان کرد: دنيای استکبار بداند که با يک حکومت معمولی طرف نيست بلکه حکومتی طرف هستند که برخاسته از متن مردم است.
آيت‌الله خاتمی ادامه داد: قدرت واقعی قدرت‌ها را زرادخانه‌های هسته‌ای و انبار سلاح‌های اتمی تشکيل نمی‌دهد بلکه قدرت واقعی حکومت‌ها، ملت‌ها هستند چرا که وقتی مردم با حکومتی باشند آن حکومت، حکومتی مقتدر است.
وی با تاکيد بر اينکه به فضل خداوند ايران قدرت اول منطقه و از کشورهای بسيار تأثيرگذار در سطح بين‌المللی است، گفت: احمقانه‌ترين روش تهديد اين ملت و با زبان زور سخن گفتن با آن است. ملت ما تمام تهديد‌ها را به فرصت تبديل کرده است و ما با وجود اينکه ۳۱ سال در تحريم بوديم اما فناوران هسته‌ای جوان ما آنچنان درخشيدند که دشمنان را مات و مبهوت کدند.
خطيب نماز جمعه تهران خطاب به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ايران تاکيد کرد: چه بخواهيد و چه نخواهيد بايد ايران را به عنوان يک قدرت بزرگ در صحنه سياسی بپذيريد و مردم ايران اين را دريافته‌اند که نتوانستيد هيچ غلطی بکنيد و نخواهيد توانست.
آيت‌الله خاتمی ادامه داد: بجای آنکه تمام همتتان را بکار ببريد تا با ايران مقابله کنيد که ناموفق هستيد بايد روی به تعامل با اين نظام بياوريد.
وی پنجمين پيام راهپيمايی عظيم ۲۲ بهمن را پيام به فتنه‌گران برشمرد و اظهار داشت: پيام ديگر راهپيمايی ۲۲ بهمن به فتنه‌گران، مغرضان و معاندان داخلی که به تعبير مقام معظم رهبری از زبان دشمن سخن می‌گويند، بود که که ملت با راهپيمايی به آنها گفت ما شما را از خود نمی‌دانيم به همين دليل هم آنها جرئت نکردند در جمع مردم حاضر شوند.
خطيب نماز جمعه تهران تاکيد کرد: شما ۸ ماه است که می‌گوئيد مردم و اين مردم می‌گويند ما از ۸ ماه شيطنت شما خسته شده‌ايم و ما را به خير شما اميدی نيست، شر مرسان.
آيت‌الله خاتمی در خاتمه سخنان خود بخش‌هايی از سخنان مقام معظم رهبری در پيام تشکر از ملت ايران در حضور عظيم در ۲۲ بهمن قرائت کرد و برای همه منحرفان داخلی و خارجی از درگاه خداوند متعال توفيق تنبه و توبه را مسئلت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016