دوشنبه 3 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهاجمان ناشناس به پيام فضلی‌نژاد، نويسنده روزنامه کيهان حمله کردند، بی‌بی‌سی

مهاجمان ناشناس به يکی از نويسندگان روزنامه کيهان حمله کرده اند.

روز دوشنبه، ۳ اسفند (۲۲ فوريه)، گزارش شد که پيام فضلی نژاد، از نويسندگان کيهان و عضو دفتر پژوهش های کيهان، که شامگاه يکشنبه در تهران هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته و به شدت زخمی شده بود، به بيمارستان بقيه الله تهران انتقال يافته است.

آقای فضلی نژاد، که ظاهرا حدود ساعت ۲۱ يکشنبه در تقاطع خيابان فلسطين و بلوار کشاورز هدف حمله قرار گرفته بود، نخست به بيمارستان فيروزگر انتقال يافت اما در ساعات اوليه بامداد دوشنبه، به بيمارستان بقيه الله منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - نوشته است که پيام فضلی نژاد که از ناحيه سر مضروب شده بود، برای ادامه مداوا در بيمارستان مجهزتر بقيه الله بستری شده و حال او رضايتبخش است.

در مورد نحوه حمله و جراحات اين نويسنده روزنامه کيهان گزارش های متفاوتی منتشر شده است.

در برخی از گزارش ها آمده بود که مهاجمان موتور سوار با کارد به اين فرد حمله کردند و ضربه ای هم با جسم سخت به سر او وارد ساختند اما خبرگزاری ايرنا تنها از وارد شدن ضربه به سر خبر داده و به نقل از پرستار کشيک بيمارستان فيروزگر نوشته است که مهاجمان با سلاح سرد به پيام فضلی نژاد حمله کردند.

در همين گزارش به نقل از يک مامور پليس مستقر در بيمارستان فيروزگر آمده است که مهاجم يا مهاجمين موفق به فرار شدند.

هنوز جزئيات بيشتری در مورد اين حادثه انتشار نيافته و مشخص نيست که آيا مهاجمان در يک عمليات از پيش طراحی شده پيام فضلی نژاد را هدف حمله قرار دادند و يا اين فرد در جريان يک مجادله خيابانی زخمی شد و يا اينکه قربانی يک تصادف ساده بوده است.

رسانه های داخلی ايران هم هنوز در مورد ارتباط يا عدم ارتباط اين حمله با مواضع آقای فضلی نژاد اظهار نظر مشخصی نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پيام فضلی نژاد نويسنده کتابی به نام "شواليه های ناتوی فرهنگی" است که اين خبرگزاری آن را يکی از پرفروش ترين کتاب های سياسی خوانده و گفته است که حاوی افشای "جريانات برانداز و عناصر وابسته به بيگانه در جبهه اصلاحات" است.

همين خبرگزاری از آقای فضلی نژاد به عنوان فردی نام می برد که در حوادث پس از انتخابات "به افشاگری در خصوص سران فتنه و گروه های مخالف نظام " مبادرت کرد.

پس از انتشار نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری، که اتهام تقلب گسترده و اعتراضات وسيع مردم نسبت به اعلام پيروزی محمود احمدی نژاد و برخورد خشونت آميز حکومت با معترضان را در پی آورده است، روزنامه کيهان از جمله نشريه هايی بوده که مواضع بسياری تندی را عليه مردم معترض و رهبران مخالفان دولت اتخاذ کرده است.

اين روزنامه و ساير حاميان دولت معمولا از اعتراضات نسبت به نتيجه انتخابات با عنوان "جريان فتنه" و از شخصيت های مخالف دولت با عنوان "رهبران فتنه" نام می يرند.

ماه گذشته پيام فضلی نژاد در مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی ايرنا، برخی از فعالان جناح اصلاح طلب جمهوری اسلامی در دولت محمد خاتمی را به ارتباط با بيگانگان و توطئه برای براندازی نظام حکومتی روحانيون و ايجاد يک دموکراسی سکولار در ايران متهم کرد.

وی در اين مصاحبه، که به نوشته ايرنا به مناسبت انتشار پژوهشی تحت عنوان "ترور برای دموکراتيزاسيون" صورت گرفت، گفت که "اصلاح طلبان سکولار" در دوره رياست جمهوری آقای خاتمی در نظر داشتند برای کمک به استقرار دموکراسی در ايران حتی به خشونت هم متوسل شوند.

اين نويسنده کيهان شماری از سازمان های غربی و اسرائيلی را به حمايت از طرفداران جنبش دموکراسی طلب در ايران و حضور اين افراد در نهادها و تشکيلات اصلاح طلب جمهوری اسلامی متهم ساخت و به خصوص تعدادی از پژوهشگران و استادان دانشگاهی ايران را عناصر وابسته به بيگانگان و نظرات آنان را برگرفته از ديدگاه های ليبرال غربی قلمداد کرد.

آقای فضلی نژاد در اين مصاحبه با ايرنا بر شناسايی و اخراج "اساتيد ضد انقلاب" از دانشگاه های ايران تاکيد ورزيد و تصفيه مراکز علمی از دگرانديشان را باعث افتخار جمهوری اسلامی دانست و عملا انتقادهای محافل علمی داخلی و خارجی از چنين رويکردی را مردود اعلام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016