جمعه 7 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور احکام حبس و جريمه برای پنج فعال آذربايجانی در تبريز، ساوالان سسی

ابراهيم فرج زاده، حسين نصيری، نوراله حسينيان، جواد سلمانی و ابولفضل نصيری از فعالين مدنی آذربايجانی در تبريز از سوی دادگاه انقلاب تبريز به مجازات حبس و جريمه نقدی محکوم گرديدند.

به گزارش ساوالان سسی، بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه٬ ابراهيم فرج زاده، حسين نصيری و نوراله حسينيان به تحمل شش ماه حبس تعزيری و جواد سلمانی و ابوالفضل نصيری به پرداخت پانصد هزار تومان جريمه نقدی محکوم شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهام اين فعالين آذربايجانی عضويت در گروهها به قصد برهم زدن امنيت کشور و تبليغ عليه نظام از طريق دعوت مردم به تجمع در سالگرد اعتراضات مردم بر عليه کاريکاتور نژادپرستانه روزنامه ايران در ۱ خرداد ۸۶ و سفر به جمهوری آذربايجان عنوان گرديده است.

بازداشت اين افراد ۶ ارديبهشت ۸۶ و پس از آنکه اعلاميه هايی در خصوص دعوت مردم به تجمع در سالگرد اعتراضات آذربايجانيها بر عليه کاريکاتور موهن روزنامه ايران در سطح شهر تبريز پخش شده بود صورت گرفت. بازداشت شدگان پس از تحمل ۸۱ روز بازداشت موقت به قيد وثيقه های ۳۰ و ۱۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شده بودند.

جلسه رسيدگی به اتهامات اين فعالين آذربايجانی ۱۹ شهريور ۸۶ و ۱۷ آذر ۸۸ در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبريز به رياست قاضی بيات و به صورت غير علنی برگزار شده و علی اصغر اسماعيلی و صمد عالمی وکلای دادگستری در تبريز وکالت اين اين افراد را بر عهده داشته اند.بازداشت شدگان در تمام مدت بازداشت از حق دسترسی به وکيل و ملاقات با خانواده محروم بوده اند.

اصل بيست و هفتم قانون اساسی ايران حق تجمع و راهپيمايی بدون حمل سلاح را به رسميت شناخته است اما فعالين آذربايجانی که در تجمعات و مراسمات مختلف شرکت و مردم را به اين تجمعات دعوت می کنند بازداشت و مورد آزار و اذيت قرار گرفته و زندانی می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016