شنبه 8 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"سند تحول فرهنگی آموزش عالی کشور " برای اجرا در دانشگاه‌ها آماده شد، فارس

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: "سند تحول فرهنگی آموزش عالی کشور " بعد از ۱۸ ماه بررسی و مشورت با دانشگاه‌های مختلف آماده اجرا شده است.

غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقيقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری چهل و ششمين نشست معاونين فرهنگی و دانشجويی دانشگاه‌های سراسر کشور در قم اظهار داشت:در اين نشست مباحث خوبی پيرامون "سند تحول فرهنگی آموزش عالی کشور " مطرح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: "سند تحول فرهنگی آموزش عالی کشور " در واقع همان عملياتی کردن برنامه "دانشگاه تمدن‌ساز ايرانی اسلامی " است که در گذشته تصويب شده بود و اکنون بعد از ۱۸ ماه بررسی و مشورت با دانشگاه‌های مختلف آماده اجرا شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: اين سند برای ابلاغ نهايی به دانشگاه‌ها، به بررسی بيشتر نياز دارد که اميدواريم تا پايان سال ۸۸ اين سند را نهايی کرده و به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ کنيم.

خواجه‌سروی با بيان اينکه پيش‌نويس اين سند در نشست معاونين فرهنگی و دانشجويی در اختيار دانشگاه‌های مختلف قرار گرفته تا نظرات خود را پيرامون آن ارائه کنند، ‌خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده توسط معاونين فرهنگی و دانشجويی دانشگاه‌های کشور، يک جلسه مشترک تا پايان سال جاری با آنها برگزار خواهد شد که اشکالات احتمالی "سند تحول آموزش عالی کشور" را برطرف کنيم.

وی با بيان اينکه اين سند نهايتا تا ۳۰ فروردين ماه سال آينده به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد، اضافه کرد: "سند تحول فرهنگی آموزش عالی کشور" ۱۱ محور دارد که اين محورها نيز بر اساس همان "سند دانشگاه تمدن‌ساز ايرانی اسلامی" تدوين شده‌ است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بيان اينکه "سند تحول فرهنگی آموزش عالی کشور" دارای يک مانيفست است که زيربناهای اين برنامه را مشخص می‌کند، ‌تصريح کرد: حاکم کردن بينش توحيدی در همه عرصه‌های زندگی دانشجويان، اعتلا و تعميق معرفت و بصيرت دينی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و معارف اهل بيت (ع) اعتلای هويت ارزشی و منزلت دانشگاهيان و احيای جايگاه علم و صيانت از کرامت دانشگاه و همچنين حفظ و ترويچ ارزش‌های انقلاب اسلامی با تکيه بر انديشه‌های دينی و سياسی امام خمينی (ره) و مقام معظم رهبری و ... از مهم‌ترين محورهای اين مانيفست هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016