شنبه 8 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله موسوی اردبيلی: کسانی که ولايت فقيه را قبول ندارند با حکومت اسلامی مخالف‌اند، پارلمان‌نيوز

پارلمان‌‌نيوز: يک مرجع تقليد تاکيد کرد: کسانی که ولايت فقيه را قبول ندارند با حکومت اسلامی مخالفند و می‌خواهند حکومت عرفی باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آيت الله العظمی موسوی اردبيلی در ديدار جمعی از دانشجويان دانشگاه‌های تهران با اشاره به جايگاه ولی فقيه در حکومت اسلامی گفت: در گذشته هر کس قدرت زيادی داشت با زور مردم را مطيع خود کرده و بر آنها حکومت می‌کرد و در نهايت خود را سايه خدا می‌دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: با بالا رفتن افکار مردم، به تدريج اين حکومت‌ها به پايان رسيد و دنيا خواستار حکومتی بهتر شد.

اين مرجع تقليد بيان کرد: انقلاب اسلامی، حکومت سلطنتی را برداشت و حضرت امام(ره) آن را به رای مردم گذاشتند که بالاترين رای را آورد.

وی تصريح کرد: بايد قوانين را به اسلام عرضه کرد که اگر مطابق اسلام باشد پذيرفتنی است و جمهوری اسلامی بر طبق قوانين اسلام پی ريزی شده است.

موسوی اردبيلی با اشاره به اصل پنجم قانون اساسی گفت: ولی فقيه بايد مجتهد فقيه، عادل، متقی، مدير، مدبر و آگاه به سياست روز باشد و در راس حکومت قرار بگيرد.

وی با اشاره به شعار «سياست ما عين ديانت و ديانت ما عين سياست» است، افزود: رژيم پهلوی با فعاليت‌های سياسی روحانيون مخالف بود در حاليکه آنان با الگوگيری از امير المومنان علی (ع) به دو بعد سياست و ديانت توجه دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016