جمعه 21 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت امور خارجه: ايران رهبری خلع سلاح هسته‌ای را بر عهده می‌گيرد، ايلنا

اتحاديه اروپايی ظرفيت‌های مناسبی برای همکاری با ما دارد اما بايد توجه داشته باشد هر گونه تعامل و همکاری با ايران تنها در صورتی امکان‌پذير است که اين کشورها تاثيرپذيری سياست‌هايشان از آمريکا را کاهش دهند.


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنچه در سال آينده به صورت جدی در دستور کار دستگاه ديپلماسی کشور قرار خواهد گرفت، بحث تشويق کشورها به پيگيری موضوع خلع سلاح جهانی است و برای انسجام بيشتر تلاش خواهيم کرد تا روند رهبری اين فرآيند را بر عهده گيريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رامين مهمان‌پرست در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اين مطلب که اصلی‌ترين سياست دستگاه ديپلماسی کشور در سال آينده تامين منافع ملی با حفظ اصول ارزش‌های نظام است، ‌اظهار داشت:‌اين سياست در چارچوب تعيين شده رهبری با حفظ عزت، حکمت و مصلحت نظام اجرامی‌شود.
وی افزود: البته ممکن است برای دفاع از حقوق ملت با برخورد غيرقانونی و غيرحقوقی برخی کشورها مواجه شويم اما ما نمی‌توانيم برای خوشايند آنها نسبت به دفاع از حقوق ملت و اتباع خويش بی‌تفاوت باشيم.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصريح کرد: به گمان ما گرفتاری‌هايی که در روزهای اخير برای برخی اتباع ما به وجود آمده است نيز حاصل يک توطئه و دسيسه از سوی کشورهای قدرت‌طلب است.
وی متذکر شد: در بحث تعاملات منطقه‌ای نيز ما در سال آينده همکاری، مشارکت و توسعه روابط منطقه‌ای خود را با ايده تشکيل اتحاديه آسيايی پيگيری خواهيم کرد؛ با تشکيل اين اتحاديه ارتباط منسجم‌تری ميان کشورهای آسيايی با سازمان‌های موجود در اين قاره به وجود خواهد آمد.
به گفته مهمان‌پرست، ايران در رابطه با پرونده هسته‌ای نيز در سال آينده بسيار پرقدرت‌تر و سازنده‌تر وارد عمل خواهد شد و سعی خواهد کرد به عنوان يک کشور مستقل عضو آژانس بين‌المللی انرژی اتمی مانع دستيابی کشورهای زياده‌خواه به اهدافشان شود.
دستيار ارشد وزير امور خارجه همچنين در رابطه با روند همکاری‌های اتحاديه اروپايی با ايران در سال آتی گفت:‌ اين اتحاديه ظرفيت‌های مناسبی برای همکاری با ما دارد اما بايد توجه داشته باشد هر گونه تعامل و همکاری با ايران تنها در صورتی امکان‌پذير است که اين کشورها تاثيرپذيری سياست‌هايشان از آمريکا را کاهش دهند.
وی افزود: برخورد محترمانه با اتباع ايرانی و عدم دخالت در امور داخلی کشورمان ما را در ادامه سطح روابط با کشورهای اروپايی راسخ‌تر خواهد کرد.
مهمان‌پرست تاکيد کرد: دولت انگليس نيز اگر خواهان حفظ روابط با ايران است بايد از تجربه‌های گذشته خود درس گيرد چرا که مردم ما گمان می‌کنند برخی کشورها در برخورد با ايران از موضع بالا وارد عمل می‌شوند و رويکرد مداخله‌جويانه خود را همچنان حفظ کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016