جمعه 28 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی در آخرين نماز جمعه سال: سال ۱۳۸۸ سال تلخی بود، انتقاد از وضع نابسامان حجاب در جامعه، خبرآنلاين

- حجاب مسئله‌ اجتماعی است و عدم رعايت آن سبب به فساد کشيدن جامعه می‌شود و اين در حالی است که ما بيش از ۳۰۰ هزار شهيد داديم تا قوانين اسلام در جامعه حاکم شود و برای مقابله با ناهنجاری‌ها بايد همگان کاری فرهنگی و اجتماعی انجام دهند.


امام جمعه موقت تهران در آخرين نمازجمعه سال ۱۳۸۸تهران با انتقاد از وضعيت نامناسب حجاب در جامعه گفت: حجاب از مسلمات دين است و بيش از ۱۰آيه قرآن و صدها روايات در خصوص مسئله حجاب مطرح شده است و نمی‌توان خود را پايبند به دين دانست و در عين حال به حجاب پايبند نبود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه اضافه کرد: وی با انتقاد از برگزاری نمايشگاه‌های کالايی که تبديل به نمايشگاه مد می‌شود، افزود: مسئولان اگر توانايی برپايی نمايشگاه پاک را در جامعه دارند بايد در اين جهت اقدام کنند و اگر نمی‌توانند نمايشگاهی عاری از فساد برگزار کنند نبايد در اين جهت اقدامی انجام دهند زيرا دين ما از همه چيز مهمتر است و اگر دين در جامعه آسيب ببيند سبب آسيب به انقلاب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،وی در بخش ديگری از اظهاراتش با اشاره به اهداف صهيونيست‌ها برای يهودی‌سازی قدس شرقی گفت: از آغاز بنابراين بوده قدس شرقی يهودی نباشد ولی صهيونيست‌ها به بهانه ساختن معبد جديد در پی خراب کردن بيت‌المقدس و يهودی سازی اين مکان مقدس هستند.
خطيب جمعه تهران با هشدار به رژيم جعلی صهيونيستی گفت: صهيونيست‌ها بايد بدانند که با جناياتشان سبب می‌شوند انتفاضه سومی در سرزمين‌های اشغالی شکل گيرد که در نهايت با اين انتفاضه طومار اين رژيم جعلی درنورديده خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينکه در سالی که گذشت شاهد برپايی ۳ نمايشگاه بزرگ در کشور بوديم که در نمايشگاه اول عوامل خارجی و بيگانه آن را ترتيب داده و کالای دروغ خود را عرضه کرده‌اند، افزود: بيش از ۹ ماه جنگ نرم عليه ملت ايران راه‌ انداختند و استکبار از اين طريق کينه ديرينه خود را از اسلام بروز داد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: برگزار کننده نمايشگاه دوم در کشور فتنه‌گرانی بودند که با کالای دروغ تقلب و اتهام‌هايی که استکبار به نظام اسلامی وارد کرده بود از مردم استفاده ابزاری کردند و آنچه را که استکبار می‌خواست به وسيله منافقين، بهايی‌ها، سلطنت طلبان، منکران عصمت معصومين و امام زمان، اهانت‌کنندگان به سيد‌الشهدا و تصوير امام و آرمان‌های وی با محوريت مخالفت با نظام رقم زدند.
آيت الله خاتمی با اشاره به برگزاری نمايشگاه سومی که در سال گذشته شکل گرفت تصريح کرد:برگزار کننده سومين نمايشگاه مردم بودند که با بصيرت، ايمان ، ولايت‌مداری و حضور به هنگام خود در صحنه حماسه ۹ دی و ۲۲ بهمن را آفريدند و دو نمايشگاه ديگر را فلج و از بين بردند.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: سال ۸۸ سالی تلخ بود و ماه‌های تلخ آن گذشت و جهان استکبار که اميد داشت مردم را همراه خود کند از ملت هوشيار ايران ضربه محکمی خورد و مردم با اقتدار اين نکته را به دشمنان گوشزد کردند که به ولايت و نظام اسلامی وفادار هستند.

آيت الله خاتمی تأکيد کرد: حوادث رخ داده در سال ۸۸ به ملت ايران آموخت که همواره بايد هوشياری خود را حفظ کنند و حضور به هنگام آنان در صحنه نظام اسلامی را بيمه می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016